Návrat k budovatelským kořenům. Čeští vývojáři nás nechají ve hře Nebuchadnezzar postavit Mezopotámii
Vybrat to nejlepší místo pro založení prvních příbytků a sledovat, jak se rodiny s domácností naloženou na kárkách či oslících stěhují do nově vznikajícího města. Hodin, které jsme v mládí strávili u starověkých budovatelských strategií jako Pharaoh, bylo nespočet, a nyní se můžeme díky českému hernímu studiu Nepos Games do starých dobrých časů opět navrátit. Vydává totiž hru Nebuchadnezzar, která nás tentokrát zanese do starověké Mezopotámie.
Za studiem Nepos Games stojí Luděk Hroch a Josef Hajíček, kteří studio založili v dubnu roku 2019. Oba se potkali v SCS Software, jak prozradil Josef Hajíček v rozhovoru pro Hrej.cz, kde pracovali na titulu Euro Truck Simulator 2. Slovo dalo slovo a oba se na vlastní pěst pustili do vývoje izometrického herního zážitku navazujícího na legendární hry typu Pharaoh, Caesar či Zeus, který vychází z klasické éry řeckého starověku.
Jak již název napovídá, Nebuchadnezzar zpracovává prostředí Mezopotámie, kolébky civilizace, která se rozpínala mezi řekami Eufrat a Tigris. V této oblasti začaly vznikat první městské státy a budovány zde byly stavby, jež se později zařadily mezi divy světa. A právě projít jednotlivými významnými etapami Mezopotámie a vybudovat zikkuraty zastiňující svou monumentálností i samo slunce je úkolem 16 historických misí, které hra přináší.
Obsah hry by měl vycházet z historických reálií, což si vzal na starosti Josef Hajíček, opírajíc se o znalosti spolupracujících asyriologů. I přesto je však hráči ponecháno dostatek volnosti, aby mohl libovolně určovat nejen podobu města, ale dokonce samotných monumentů, což je rozdíl oproti výše zmíněným legendárním titulům od Impressions Games, které měly podobu významných budov předem definovanou.