Návrat k budovatelským kořenům. Čeští vývojáři nás nechají ve hře Nebuchadnezzar postavit Mezopotámii
Vybrat to nejlepší místo pro založení prvních příbytků a sledovat, jak se rodiny s domácností naloženou na kárkách či oslících stěhují do nově vznikajícího města. Hodin, které jsme v mládí strávili u starověkých budovatelských strategií jako Pharaoh, bylo nespočet, a nyní se můžeme díky českému hernímu studiu Nepos Games do starých dobrých časů opět navrátit. Vydává totiž hru Nebuchadnezzar, která nás tentokrát zanese do starověké Mezopotámie.
Za studiem Nepos Games stojí Luděk Hroch a Josef Hajíček, kteří studio založili v dubnu roku 2019. Oba se potkali v SCS Software, jak prozradil Josef Hajíček v rozhovoru pro Hrej.cz, kde pracovali na titulu Euro Truck Simulator 2. Slovo dalo slovo a oba se na vlastní pěst pustili do vývoje izometrického herního zážitku navazujícího na legendární hry typu Pharaoh, Caesar či Zeus, který vychází z klasické éry řeckého starověku.
Jak již název napovídá, Nebuchadnezzar zpracovává prostředí Mezopotámie, kolébky civilizace, která se rozpínala mezi řekami Eufrat a Tigris. V této oblasti začaly vznikat první městské státy a budovány zde byly stavby, jež se později zařadily mezi divy světa. A právě projít jednotlivými významnými etapami Mezopotámie a vybudovat zikkuraty zastiňující svou monumentálností i samo slunce je úkolem 16 historických misí, které hra přináší.
Obsah hry by měl vycházet z historických reálií, což si vzal na starosti Josef Hajíček, opírajíc se o znalosti spolupracujících asyriologů. I přesto je však hráči ponecháno dostatek volnosti, aby mohl libovolně určovat nejen podobu města, ale dokonce samotných monumentů, což je rozdíl oproti výše zmíněným legendárním titulům od Impressions Games, které měly podobu významných budov předem definovanou.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsZákladní herní principy však zůstávají podobné. Vytvořit město s perfektně fungujícím systémem produkce a spotřeby, s jehož vytvářením si mohou hráči vyloženě vyhrát. Tzv. walkeři, tedy charaktery chodící po ulicích se zbožím, mají značně omezeny možnosti maximálního dosahu pohybu. Hráč navíc může jejich trasy ručně definovat, takže je jasné, že vytvoření toho nejlépe fungujícího řešení může být velkou výzvou.
Ten si ostatně vyžádá i sandboxový scénář, jenž by měl do hry dorazit s prvním updatem. V tomto případě bude mít hráč možnost budovat město bez nutnosti plnění jakýchkoliv úkolů v rámci mise a se všemi odemčenými budovami. Díky tomu tak mohou pod jeho rukami vznikat skutečné starověké megapole.
Sandboxem to ovšem nekončí. Vývojáři chtějí postupem času zapracovat i na vylepšení některých vizuálních prvků hry, ještě více propracovat stavbu monumentů a vylepšit podobu okolí měst. Hra je navíc otevřená různým herním módům, na kterých může pracovat komunita, a tím do ní přinášet neustále nový obsah.
Titul Nebuchadnezzar je dostupný na platformách Steam a GOG za cenu 20 eur, tedy přibližně 500 korun. Postupem času by měla také přijít verze pro Linux a na své by si měli přijít i majitelé zařízení s operačním systémem macOS.