Český Retailys pomáhá e-shopům s expanzí po Evropě a od investorů nabírá 40 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

retailys-team-regular-min

Foto: Retailys

Tým startupu Retailys

0Zobrazit komentáře

Lidé stále více nakupují na internetu, česká e-commerce tak rychle roste a pandemický rok ji vystřelil k celkovému obratu bezmála 200 miliard korun. V segmentu však už působí více než 40 tisíc e-shopů, což je v přepočtu na obyvatele jedno z nejvyšších čísel v Evropě, a kvůli vysoké konkurenci tak obchodníci často zkouší prorazit i v zahraničí. V tom jim pomáhá tuzemská společnost Retailys, která teď oznámila ukončení investičního kola.

Od skupiny investorů, mezi nimiž se nachází například Michael Rostock-Poplar, zakladatel IT firmy Soitron Ondrej Smolár a několik dalších podnikatelů, Retailys získal celkově 40 milionů korun výměnou za blíže nespecifikovaný podíl.

„Silná skupina těchto manažerů a podnikatelů z různých oblastí a s výraznými přesahy do zahraničí tvoří bezpochyby zajímavou přidanou hodnotu pro náš další rozvoj,“ komentuje pro CzechCrunch Petr Heller, zakladatel a předseda správní rady společnosti.

Retailys historicky investoři podpořili prakticky na samém začátku, když na crowdfundingovém portálu Fundlift pomocí emise konvertibilních certifikátů vybrali 8,7 milionu korun. „S původními investory jsme se seriózně vyrovnali, ať už ve formě jejich vyplacení, či možností nabýt podíl ve společnosti ve formě akcií,“ doplňuje Heller.

petr-heller-retailys

Foto: Retailys

Petr Heller, zakladatel a ředitel Retailys

Retailys se svou platformou cílí na obchodníky, kteří své zboží prodávají na několika trzích. V takových případech totiž často naráží na specifické místní problémy, například různé platební systémy nebo logistické hráče. Prodejci v cizině tak většinou pracují s rozdílným obsahem, cenami, skladovými zásobami, ale musí řešit i další faktory, jako jsou rozdílné sazby daně, faktury a lokální srovnávače.

Když chtějí e-shopy začít prodávat na novém trhu, musí se všem takovým specifikům přizpůsobit, což přináší časové i finanční náklady na vývoj. Jako cloudový nástroj tak Retailys nabízí možnost tvorby a správy lokalizovaných e-shopů pro většinu zemí Evropy, a to včetně prodejů v rámci tzv. tržišť jako Amazon, eBay nebo Mall.

„Hlavní přidanou hodnotou Retailysu je jedna přehledná administrace, ve které si obchodník všechny svoje e-shopy vytváří a spravuje, kde nalezne jednu centrální databázi objednávek ze všech prodejních kanálů a v níž má na jednom místě editaci všech produktů a jejich vlastností. Cílem je, aby pracovníci e-shopu nemuseli procházet několik administrací, ale měli vše na jednom místě a co nejvíce věcí zautomatizovaných,“ vysvětluje Heller.

Nástroj funguje na měsíčních poplatcích, jejichž výše záleží na množství produktů, prodejních kanálů či úrovni integrace třetích stran. Aktuálně spravuje přibližně 200 klientů, většina z nich pochází z České republiky a nachází se mezi nimi například holding Outdoor Concept, distributor značek Hannah, Keen a dalších.

Loni Retailys dosáhl na tržby na úrovni nižších jednotek milionů korun s mírnou účetní ztrátou, podle vyjádření však zaznamenal meziroční růst 220 procent, což plánuje zopakovat také letos a utržit osm až deset milionů korun. Jde o vyjádření konsolidovaných tržeb, firma totiž kromě české entity provozuje i další ve Velké Británii a Singapuru.

Podobnou rychlostí 200 procent roste také obrat celé platformy, obchodníci přes ni prodají každý měsíc zboží za desítky milionů korun. Za loňský rok se celkový obrat pohyboval v dolních stovkách milionů a letos by to mělo být půl miliardy.

„V příštím roce bychom v obratu rádi překonali symbolickou miliardu.“

„V příštím roce bychom rádi překonali symbolickou miliardu,“ doplňuje Heller s tím, že dnes už téměř každá třetí objednávka zákazníků platformy směřuje do ciziny. „S tím, jak klienti otevírají nové prodejní kanály, toto číslo roste dvouciferným tempem meziměsíčně. Troufnu si říct, že do konce roku už většina obratu našich klientů půjde do zahraničí.“

„U Retailysu oceňuji zejména tah na branku a velmi kvalitní akcionářský klub zajímavých investorů z různých oborů, který se nám povedlo v relativně krátké době několika měsíců složit. Navíc skutečně globální zaměření celého projektu patřilo mezi další důvody, proč jsem se rozhodl sám do Retailysu investovat jako jeden z prvních,“ shrnuje svou investici Michael Rostock-Poplar, který investiční kolo společnosti zahájil.

E-commerce platforma chce získané zdroje směřovat zejména do lidských zdrojů, svůj tým chce Retailys rozšířit ze současné dvacítky na asi padesát pracovníků za dva roky. Kromě toho bude investovat do produktu jako takového, což znamená představení nových integrací a napojení na nové evropské prodejní kanály, univerzální šablonovací systém či zpřehlednění ovládání systému.

„Cílem je dostat Retailys do stavu, aby skutečně každá prodejní firma byla schopna expandovat pomocí online do celé Evropy doslova na pár kliknutí a Retailys se tak stal pro tyto expandující obchodníky první volbou jako e-commerce řešení, které jim s tímto procesem pomůže,“ dodává Heller.