Alza během Black Friday prodala zboží za 2 miliardy korun. Největším hitem byly AirPods od Applu
Český internet v uplynulých dnech zachvátila vlna významných slev, které si velká většina obchodů připravila v rámci prodejní akce Black Friday. Největší tuzemský e-shop Alza.cz, který tradiční slevovou akci odstartoval už 12. listopadu, během Black Friday utržil za téměř 2,4 milionu prodaných kusů zboží 2 miliardy korun. Za celý loňský rok pro srovnání Alza utržila 21 miliard korun.
Vůbec nejsilnějším dnem byl během čtrnáctidenního slevového období přímo „černý pátek“ 23. listopadu, během něhož denní tržby Alzy atakovaly hranici čtvrt miliardy korun. Ve slevě letos největší český e-shop nabídl nejvíce produktů v historii, zhruba 2,5 tisíce. Zákazníci měli největší zájem o mobilní telefony, notebooky a domácí elektroniku.
„Vnímáme, že stále více lidí vyčkává s nákupem vánočních dárků právě na Black Friday, kdy mohou nakoupit s výraznou slevou. Svědčí o tom 2,4 milionu prodaných kusů zboží za rekordní 2 miliardy korun. To je mimo jiné i skvělá vizitka toho, že vybrané produkty měly u zákazníků úspěch. Největším hitem se letos stala bezdrátová sluchátka AirPods, kterých se prodaly tisíce kusů, dále také hry a herní konzole Playstation 4 a XBox, kde byl růst víc než dvojnásobný oproti loňsku,“ shrnuje interim marketingový ředitel Alza.cz Jan Sadílek.
Alza uvádí, že si během 14 dnů prohlédlo akční nabídku jejích produktů přes 5 milionů lidí. Z mobilních telefonů byl největší zájem o iPhony, které zmizely v řádu hodin, byť se v některých případech objevil poměrně častý neduh tuzemských e-shopů, kdy se ve výsledku nemuselo jednat o tak velké slevy, jak bylo avizováno. Vedle telefonů byl největší zájem o notebooky, velké televize, bílé elektro, domácí spotřebiče, ale také sportovní vybavení.
Tuzemská e-shopová jednička tak za sebou má tradiční zátěžový test před vrcholem sezony, tedy vánoční sezonou, na kterou se již pečlivě připravuje. Vedle toho, že Alza ve třech centrálních skladech zavedla bleskový výdej, dnes oznámila také spolupráci se Zásilkovnou. Díky tomu rozšířila svou distribuční síť o více než 1 800 nových odběrných míst.
Do Black Friday se zapojilo 70 % e-shopů
„Více než polovina našich zákazníků stále dává přednost osobnímu vyzvednutím a s blížícími se svátky číslo ještě stoupá. My jejich potřebám nasloucháme a chceme jim to maximálně usnadnit – spokojený zákazník je pro nás prioritou. Proto jsme své síly pro začátek spojili se Zásilkovnou.cz,“ říká Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz. V nejbližší době navíc jeho firma slibuje také přidání tzv. Geis pointů.
Pro letošní Vánoce Alza naskladnila bezmála 6 milionů kusů produktů za celkem 4,7 miliardy korun. Slevové akce v rámci Black Friday navíc poběží až do první adventní neděle, tedy 2. prosince, jen už v nich nebudou přibývat žádné nové produkty. Podle analýzy konzultační společnosti Acomware se letos do Black Friday zapojilo zhruba 70 procent českých internetových obchodů a něco přes polovinu kamenných řetězců.