Česko přichází dobýt brazilský jednorožec VTEX. Do pár let chce být se svým e-commerce řešením lídrem trhu
Geraldo Thomaz a Mariano Gomide, zakladatelé startupu VTEX
E-commerce roste jako z vody. Klasičtí obchodníci hledají na internetu nové prodejní kanály a prorazit online se stále více snaží i další projekty. Jen v první polovině letošního roku v Česku vzniklo minimálně přes pět tisíc e-shopů, což potvrzuje, že patříme mezi země s největším počtem e-shopů na jednoho obyvatele.
Není tak žádným překvapením, že je tu v této oblasti vysoká konkurence, a to jak mezi samotnými internetovými obchody, tak i mezi těmi, kdo je staví. Podle dat společnosti Shopsys u nás působí přibližně dvě stovky agentur nabízejících e-shopy na míru. Teď ale konkurenční boj nabere ještě na větších obrátkách.
Do Česka totiž vstupuje dvacetiletá společnost VTEX, která se zaměřuje na budování komplexních e-commerce řešení a strategií, a to jak pro velké firmy jako Walmart, Coca-Cola, Samsung, Adidas nebo Nestlé, tak i pro středně velké podniky s ročním obratem přesahující 1 milion eur. Velikost této jihoamerické platformy navíc potvrzují nejen reference od největších světových firem.
Minulý měsíc VTEX uzavřel investiční kolo Series D ve výši 225 milionů dolarů (5,2 miliardy korun), díky čemuž jeho hodnota poskočila na 1,7 miliardy dolarů (téměř 40 miliard korun) a stal se technologickým jednorožcem. Předcházející investiční kolo ve výši 140 milionů dolarů přitom VTEX uzavřel před necelým rokem s hodnotou firmy 425 milionů dolarů, takže růst valuace je obrovský.
Společnost je navíc dlouhodobě zisková a kapitál získává zejména na posílení expanze a produktu. A teď přichází i do České republiky a na Slovensko. „Naším cílem je pomoci společnostem co nejrychleji začít vydělávat tím, že jim nabídneme kompletní, moderní platformu, která se jednoduše přizpůsobí B2B i B2C byznys modelům,“ říká pro CzechCrunch Cristi Movilă, Growth Leader pro střední a východní Evropu.
„Během pár let se plánujeme stát první volbou v obchodních řešeních. Ať už je to B2C, B2B, tržiště nebo všechny navzájem propojené a integrované,“ potvrzuje nemalé ambice Movilă. „Jejich ambiciózní plány nás velmi zaujaly, a proto jsme rádi, že můžeme VTEX se vstupem do Česka aktivně pomoci,“ doplňuje Michal Baturko Olbert z digitální agentury In creative, která se stala exkluzivním partnerem pro expanzi firmy v Česku a na Slovensku.