Český startup Vistag spouští nástroj k tagování produktů na fotografiích

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

premysl-koudela-vistag-top8
0Zobrazit komentáře

Český startup Vistag oficiálně spouští svůj systém pro oživování fotografií. Ve vývoji byl rok a půl a s podporou inkubátoru UP21, který do něj vložil několik milionů korun, nyní jde do ostrého provozu. E-shopům chce Vistag přinést možnost oživit fotografie tím, že v nich mohou snadno označit jednotlivé produkty a následně je zákazníkům nabídnout ke koupi. Ve čtyřměsíční pilotní fázi Vistag používalo téměř 200 českých e-shopů.

Za Vistagem stojí Přemysl Koudela a do e-shopů chce přenést stejnou zkušenost, na jakou jsou dnes lidé zvyklí ze sociálních sítí. Na fotkách na Facebooku všichni označují své přátele a na Instagramu se začíná spouštět i označování jednotlivých produktů. Právě tak fungují i tzv. „vistagy“, což je zkratka pro vizuální tagging, který pomáhá rozšířit informace o tom, co je na fotce vyobrazeno.

Nemusí jít pouze o zobrazení ceny, ale třeba i jiných doplňujících informací. Pro e-shopy je ale rozhodně nejzajímavější právě propojení na prodejní stránku, a to například z jejich módních nebo produktových blogů. První data Vistagu ukazují, že si jeho vistagy v obchodech jako ZOOT nebo Freshlabels zobrazí 14 % návštěvníků, stráví na nich přibližně 10 vteřin a každý druhý se pak proklikne právě na prodejní stránku.

Vistag_animace

V Česku je Vistag se svým řešením jedinečný a podle Přemysla Koudely podobně jednoduchý systém nefunguje ani ve světě. Abyste mohli Vistag používat, nepotřebujete prý žádné programovací dovednosti. „Zatím jsme ve světě nenarazili na nikoho, kdo by dokázal zjednodušit cestu k tagování tak jako my. Za malý poplatek poskytneme speciální skript, díky kterému proces vložení jednoho tagu zkrátíme z jednotek minut u konkurence na 10 sekund u našeho Vistagu,“ říká Koudela.

KPMG Interier

Přečtěte si takéKPMG otevřelo v Praze na Florenci nové moderní kanceláře. Podívejte se dovnitřKPMG otevřelo v Praze na Florenci nové moderní kanceláře. Podívejte se dovnitř

Jedinečnost projektu je i důvod, proč do českého startupu investoval pražský inkubátor UP21, který za 35% podíl ve firmě zaplatil blíže neupřesněné jednotky milionů korun. Vistag sice začíná na českém trhu, kde spolupracuje vedle dvou zmíněných módních e-shopů také například se Samsungem či Vemzu, ale chce i do zahraničí. Na to ovšem bude potřebovat dalšího investora.

vistag

Pod vistagy se může skrývat odkaz na daný produkt nebo doplňující popis

„Pracujeme na tom, aby se z Vistagu stal přední nástroj nejen pro vizuální tagování, ale také pro analýzu dat,“ doplňuje Koudela. Aktuální data mu říkají, že si spolupracující e-shopy na své stránky za poslední měsíc nahrály 3 500 fotografií s Vistagy, které zaznamenaly přes 360 tisíc zhlédnutí. Základní verze Vistagu pro jeden web do 10 tisíc zobrazení měsíčně je prozatím zdarma. Za 10 dolarů měsíčně můžete Vistag použít pro web se 150 tisíci zobrazeními měsíčně a od 100 dolarů je pak připravován tarif na míru.

Český vyhledávač nábytku Favi s miliony od Pale Fire Capital vstupuje do Maďarska

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

favi-zajic-hejl2

Foto: Favi

Radomír Hejl a Jan Zajíc, spoluzakladatelé Favi

0Zobrazit komentáře

Po Slovensku, Rumunsku a Polsku se český vyhledávač nábytku Favi, za kterým stojí Jan Zajíc a Radomír Hejl, chystá do páté země. Na jednom místě bude ukazovat nábytek a bytové doplňky z různých e-shopů také v Maďarsku. V České republice portál zařazeným obchodům zprostředkuje tržby přesahující 2 miliardy korun ročně.

Favi funguje od roku 2015. V Česku dnes spolupracuje s více než 600 e-shopy a kamennými obchody a loni se rozšířilo také na Slovensko, do Rumunska a Polska. S rozvojem projektu v Česku a první expanzí pomohly také miliony korun od české investiční skupiny Pale Fire Capital, která do Favi poprvé investovala v roce 2016.

V loňském roce investiční skupina internetových podnikatelů Jana Barty, Dušana Šenkypla a Davida Holého dokoupila další podíl a nyní drží v českém online vyhledávači nábytku nadpoloviční většinu. Favi sice na dotaz CzechCrunche odmítlo prozradit, kolik celkem od Pale Fire Capital získalo, ale podle našich odhadů by se mělo jednat o investici v řádu jednotek, maximálně nižších desítek milionů korun.

favi-web

Novou expanzi do Maďarska už ale prý Favi financuje z vlastních zdrojů. Na Slovensku, v Rumunsku a Polsku jeho vyhledávač navštíví každý den desítky tisíc uživatelů a podobně rychlý růst chce zopakovat také v Maďarsku. „Po pár týdnech od spuštění pilotního provozu jsme na Favi.hu zařadili více než 300 000 produktů od téměř 50 partnerských obchodů. Rádi bychom tato čísla během následujících týdnů zněkolikanásobili a přinesli i na maďarský trh nejširší nabídku nábytku a dekorací na jednom místě,“ říká Radomír Hejl, spoluzakladatel FAVI.

michalillich

Přečtěte si takéČeský startup Zuri Michala Illicha získal 600 tisíc eur od Pale Fire Capital na vývoj bezpilotního letadlaČeský startup Zuri Michala Illicha získal 600 tisíc eur od Pale Fire Capital na vývoj bezpilotního letadla

V Česku letos Favi odhaduje zprostředkované tržby u zařazených obchodů na více než 2 miliardy korun. V příštím roce plánuje český vyhledávač udržet současný růst o více než 100 procent a tržby by tak měly atakovat 4 miliardy korun. Slovenské Favi má být zatím zhruba třetinové a u zbylých tří zemí prozatím nechce firma výsledky odhadovat, protože je prý příliš brzy. Celkově by se nicméně mohlo Favi v příštím roce v celkových zprostředkovaných tržbách pohybovat až kolem 6 miliard korun.