KPMG otevřelo v Praze na Florenci nové moderní kanceláře. Podívejte se dovnitř

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

Společnost KPMG, která poskytuje služby v oblasti auditu, daní a poradenství a společně s konkurenčním Deloitte, Ernst & Young (EY) a PricewaterhouseCoopers patří do takzvané velké auditorské čtyřky, je od roku 1990 aktivní i na českém trhu, kdy v Praze otevřela svoji první lokální kancelář. Právě pražská pobočka zahraniční společnosti, která celosvětově zaměstnává okolo 189 tisíc lidí, se nyní stala cílem zhruba 12 měsíců trvající rekonstrukce, během níž byl prostor o ploše 10 000 metrů čtverečních kompletně zmodernizován.

Podívejte se na finální výsledek, který ukazuje že důraz na designové kanceláře a pracovní prostředí už není pouze záležitostí nových technologických firem a startupů, ale také hráčů z tradičnějšího prostředí.

„Během 12 měsíců stavby prošlo masivní úpravou více než 10 000 metrů čtverečních kancelářských prostor. Zásadně se zmodernizovalo pracovní prostředí, jednotlivá patra nově propojilo centrální schodiště. Každé poschodí získalo prostory pro neformální setkávání zaměstnanců. Významně jsme také investovali do vzniku nové klientské zóny s ojedinělým výhledem na centrum Prahy. Celkem pak bylo z budovy vystěhováno na 520 tun materiálu,“ říká KPMG.

Lokalita: Florenc – Praha, Česká republika
Datum dokončení: 2018
Velikost: 10 000 m2
Architekt: S.H.S architekti

kpmg-praha-kancelare-10

Recepce

kpmg-praha-kancelare-1

Breakout zóna

kpmg-praha-kancelare-4

Kavárna/bar

kpmg-praha-kancelare-2

Open-space kanceláře

kpmg-praha-kancelare-3

Koridor

kpmg-praha-kancelare-5

Kuchyně

kpmg-praha-kancelare-6

Relaxační zóna

kpmg-praha-kancelare-7

Schodiště

kpmg-praha-kancelare-8

Jednací místnost

kpmg-praha-kancelare-9

Kuchyně

Panasonic se rozhodl vyřešit největší problém open space kanceláří. Vytvořil „koňské stínící klapky“ pro lidi

Michal PtáčekMichal Ptáček

panasonic-noise
0Zobrazit komentáře

Devadesátá léta se v kancelářském prostředí nesla ve stylu neosobních kójí (takzvaných cubicles), ve kterých zaměstnanci trávili většinu svého pracovního dne za dozoru nadřízených, kteří si mezitím z pohodlí svých kožených křesel užívali maximálního soukromí v oddělených kancelářích. Symbolem posledních několika let se proti tomu i díky startupovému trendu a snaze o maximální otevřenost firem staly open-space kancelářské prostory.

Ty ve firmách zavedly dřívější optikou nemyslitelný jev, kdy firmy nerozlišují mezi pracovními pozicemi a vývojáři sedí společně s markeťáky, copywritery, grafiky a šéfy v jednom společném prostoru. Ačkoliv benefity například z pohledu chemie v týmu jsou z tohoto pohledu patrné na první pohled, vytvořil tento fenoném zároveň i několik problémů.

Tím nejpalčivějším je velký ruch a s ním spojená nízká produktivita, což ostatně potvrzuje i velké množství zaměstnanců, kteří v otevřených kancelářích dlouhodobě pracují nebo v minulosti pracovali. Otevřené kancelářské prostory totiž odstraňují přirozené zábrany a tak trochu vybízí k tomu, obrátit se v případě sebemenšího problému na kolegu/kolegyni sedící hned vedle.

wolt2

Přečtěte si takéDavid Krátký z Woltu: Doručení jídla do 30 minut v Praze představujeme jako nový standardDavid Krátký z Woltu: Doručení jídla do 30 minut v Praze představujeme jako nový standard

Tento problém a vlastně i diagnózu dnešní doby, kterou trpí například i coworkingové prostory, se rozhodl absurdní formou vyřešit japonský gigant Panasonic. Jeho startupově designová divize Future Life Factory vytvořila lidskou obdobu oční klapky pro koně s názvem Wear Space. Produkt samotný je vyroben z flexibilního materiálu a stačí ho umístit kolem hlavy. Pomocí nastavovacího mechanismu si pak jeho nositel nastaví požadovaný zorný úhel pohledu a dle Panasonicu se následně může nerušeně soustředit na práci.

wearspace

Wear Space od Panasonicu

„S rostoucím počtem digitálních nomádů a open-space kanceláří je pro lidi stále důležitější mít během práce soukromý prostor, ve kterém se mohou nerušeně soustředit. Naše zařízení tento prostor dokáže instantně vytvořit, ostatně je to asi tak jednoduché jako na sebe navléct další kus oblečení,“ komentuje novinku Panasonic.

Pro ještě umocněnější pocit soukromí pak Panasonic toto speciální „stínítko“ vybavil Bluetooth sluchátky s aktivním odhlučněním, které se mají zároveň postarat o potlačení okolních zvuků. A ačkoliv je zařízení stále ve fázi prototypu, Panasonic to s jeho výrobou myslí naprosto vážně. Ostatně aby si společnost ověřila, jak moc je po něčem takovém poptávka, založila crowdfundingovou kampaň, která poběží až do 11. prosince.

solarni-panel

Přečtěte si takéVelká rána pro solární byznys. V úpadku je pionýr oboruVelká rána pro byznys se soláry na střechách domů. V úpadku je pionýr oboru s miliardovými tržbami

Po ní by měla novinka zamířit do oficiálního prodeje.

Foto: Panasonic