Do Česka míří konkurence Tinderu. Facebook spouští v Evropě svou Seznamku a bude těžit z velké uživatelské základny
Nová seznamovací služba Facebooku
Trh seznamovacích aplikací je opět o něco plnější. Sociální gigant Facebook nyní rozšiřuje svou službu Dating do dvaatřiceti nových zemí, včetně Česka a Slovenska, jak prozradil tento týden pro CzechCrunch a další evropské novináře. V češtině se jmenuje Seznamka a uživatelé ji najdou jako novou funkci přímo v hlavní mobilní aplikaci Facebooku.
Seznamka doposud fungovala ve dvaceti zemích. Je to dobrovolná funkce a profil si na ní lidé mohou podle Facebooku založit odděleně od hlavního profilu. Využívá ovšem ekosystému a tedy i osobních facebookových dat, událostí, skupin nebo instagramových sledujících.
Na trhu bude Seznamka soupeřit se zavedenými hráči, jako je Tinder, Badoo nebo Bumble. V principu se od nich přitom nijak zvlášť neliší – na základě preferencí a společných zájmů nabídne spojení s lidmi, kteří na Facebooku hledají milostný vztah. Nefunguje na něm ale tzv. swipování jako na zmíněných aplikacích. Uživatel ví hned, zda se někomu líbí.
„Jsme zaměřeni na smysluplné spojení, tohle není hra. Chceme, aby lidé na Facebook Seznamku chodili s cílem se s postupem času poznat,“ říká Kate Orsethová, vedoucí produktu Facebook Dating, a doplňuje, že společnost jde naproti lidem, kteří hledali milostná spojení na Facebooku tak či onak.
Značnou konkurenční výhodou je pro Facebook jeho existující masivní uživatelská základna, která jen v Česku čítá zhruba polovinu populace. I při relativně malém procentu uživatelů, kteří Seznamku zkusí, tak na výběr může být více spojení s více relevantními lidmi.
Tajné vyjádření lásky
Potenciální spojení přitom ani nedostanou přístup na facebookový profil svého protějška, Facebook chce tyto profily skutečně oddělovat. Služba navíc předchází potenciálním trapným chvilkám a z výběru bude automaticky vyřazovat facebookové přátele. Možností je ze seznamu rovnou vyřadit i přátele svých přátel.