Kam v Evropě zajít na nejlepší kávu? Poradí vám česká aplikace, která doporučuje vyhlášené kavárny i na Islandu
Aleš Pospíšil a Radek Nožička, tvůrci portálu European Coffee Trip
Stejně jako během cestování hledáte ty nejlepší restaurace, můžete pátrat také po kavárnách, z jejichž mlýnků se line vůně kvalitní kávy. Najít však podnik, který by uspokojil chuťové pohárky i jejích největších milovníků, nemusí být v záplavě kaváren a pražíren vůbec snadné. Můžete tak hledat recenze na Googlu. Nebo rovnou zamířit na původem český portál European Coffee Trip, který je nově díky mobilní aplikaci ještě přístupnější.
European Coffee Trip slouží primárně jako web, kde byste měli najít vše, co vás při poznávání evropských zemí v souvislosti se světem kávy zajímá. Především nabízí recenze kaváren i pražíren a dává tipy, kam si na dobrý šálek zajít. Pokrytou má prakticky celou Evropu, takže najdete zajímavé podniky od Kanárských ostrovů až po norské Tromsø. Samozřejmě nechybí ani zastávky po Česku.
„Nabízíme tipy na více než dva tisíce kaváren a pražíren z více než devětatřiceti zemí Evropy. Ať už tedy jste ve Velké Británii, Německu, Nizozemsku, Itálii, nebo třeba na Islandu, dostanete možnost se inspirovat, kam na dobrou kávu zajít. S novou aplikací navíc bude vyhledávání ještě snazší,“ říká pro CzechCrunch Aleš Pospíšil, spoluzakladatel portálu European Coffee Trip.
Z moravské metropole do celé Evropy
Nápad na vytvoření portálu, který by jednoho dne mohl být pro konzumenty kávy stejně důležitý jako Tripadvisor pro cestování, se postupně začal psát už před devíti lety v Brně. „Bylo to na festivalu Týden kávy v roce 2012, kde jsem se zúčastnil workshopu pro přípravu kávy od Jaroslava Tučka, zakladatele pražírny Doubleshot. Ten přinesl kávu z Panamy, která voněla a chutnala jako jahody s bílou čokoládou,“ zmiňuje Pospíšil.
Právě tento moment změnil jeho přístup ke kávě a Pospíšil přemýšlel, jak své nové hobby překlopit do něčeho, co by pomáhalo i ostatním. O dva roky později začal podobné nadšení sdílet i jeho parťák Radek Nožička, se kterým se do světa kávy naplno vrhl. Cílem dvojice bylo vytvořit web, který by se věnoval čistě kávovému byznysu. A podle svých slov nalezli díru na trhu, protože v měřítku, v jakém oni chtěli, žádný takový portál neexistoval.
Nechtěli se totiž soustředit jen na Česko, potažmo na jeden specifický trh. Naopak chtěli milovníkům kávy a cestovatelům nabídnout přehlednou databázi kaváren i pražíren napříč celou Evropou. „V roce 2014 byla scéna výběrové kávy hodně malá a neexistovala možnost, jak dobré kavárny v Evropě najít. Chyběla média, která by o tom v angličtině informovala. A ta, co existovala, byla zaměřena hlavně na Ameriku,“ vzpomíná Pospíšil.