Lamborghini příští rok představí nástupce Aventadoru. Půjde o hybrid, který má svítit ve tmě
Snad každá automobilka, včetně těch nejprestižnějších značek, se ubírá v posledních několika letech směrem postupné elektrifikace, ve které tradiční modely buď mění na hybridní nebo k nim rovnou tvoří modelovou řadu s plně elektrickým pohonem. A je jedno, zda se jedná o Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Fiat, Porsche či Ferrari – trend se dotýká takřka všech. A nyní se k nim má naplno zařadit i italský výrobce supersportovních automobilů Lamborghini, který spadá pod skupinu Audi.
Jeho nejvýkonnější dvanáctiválcový model Aventador se má v příštím roce dočkat představení svého nástupce, který se ale bude vyznačovat jednou zásadní novinkou – dostane totiž hybridní pohon. Pro zaryté příznivce atmosféry je dobrou zprávou, že dvanáctiválec v nástupci s kódovým označením LB48H bude stále k dispozici, jen ho doplní částečně elektrický pohon, který ovšem udělá auto o něco těžším.
Technický ředitel Lamborghini Maurizio Reggiani se před časem vyjádřil, že automobilka na hybridním modelu pracuje víceméně z donucení. Spekuluje se o tom, že by mohl hybridní nástupce Aventadoru a také SUV Urus dosáhnout dojezdu na elektrický pohon pouze kolem 20 až 50 kilometrů, což je minimum, které uspokojí předpisy. Samotné hybridní ústrojí poté přidá vozu přibližně 150 až 200 kilogramů na váze, což mírně změní jeho dynamiku a jízdní vlastnosti.
Nástupce by měl mít celkem tři elektromotory, dva u předních kol a třetí na zadní nápravě. Spekulace o samotném výkonu hovoří v kombinaci s elektromotorem o maximálním výkonu na hranici 838 koní, přičemž 789 koní má pocházet přímo z dvanáctiválcového motoru a zbývající část z elektromotoru. Automobil by se mohl dočkat v rámci hlídání celkové hmotnosti také superkapacitorů místo klasických bateriových článků, které jsou zpravidla těžší. Ale jelikož nedokáží superkapacitory udržet tolik energie, bude třeba určité vyvážení.
To ale není vše. Hybridní nástupce, který by měl stát kolem 3 milionů dolarů, v přepočtu tedy zhruba 68 milionů korun, by měl mimo jiné svítit ve tmě, tedy alespoň některé jeho části. Lamborghini toho chce dosáhnout dosud nepojmenovanou technologií, která se nanese na standardní uhlíková vlákna a ve tmě se rozsvítí. Zní to sice šíleně, ale pro Lamborghini nic neobvyklého. Potvrzeno nicméně nic z toho není, takže se ještě mohou specifikace i podobně bláznivé nápady měnit.
Lamborghini Aventador SVJ je tak aktuálně možná posledním modelem, který si zachová svou původní tvář a parametry, budoucnost Lamborghini, stejně jako mnoha dalších automobilek totiž bude velmi pravděpodobně elektrická, alespoň částečně.
Foto: Lamborghini