Lidé nakupují jako o Vánocích. Zaslat.cz díky tomu v prvním čtvrtletí vyrostlo o 116 % a letos míří na obrat 130 milionů
Stálý růst počtu zákazníků a několikanásobný objem přepravených zásilek. Už rok a čtvrt je tento trend kvůli koronavirové pandemii jednoznačný a zlaté časy tak zažívá téměř každá logistická platforma. Výjimkou není ani původem brněnské Zaslat.cz, které funguje primárně jako vyhledávač dopravců a internetová dopravní služba v Česku a na Slovensku, ale i v Jihoafrické republice.
V prvním letošním čtvrtletí vyrostla firma pod vedením Miroslava Michalka v obratu o 116 procent oproti stejnému období za minulý rok. Zhruba dvojnásobný byl růst v počtu zákazníků a přepravených zásilek, kterých bylo přibližně 164 tisíc. Dobrý trend Zaslat.cz vykazuje i v meziročním srovnání celého pololetí, když počty zásilek vyrostly o 46 procent.
Za rok 2020 firma utržila 3,4 milionu eur (přes 87 milionů korun), předloni pak 1,6 milionu eur. Na rok 2021 si společnost dává další ambiciózní cíl, a to obrat ve výši pěti milionů eur, tedy bezmála 130 milionů korun. Dosavadní letošní růst směřující k naplnění této mety je přitom patrný i přesto, že se do meziročního srovnání promítl začátek pandemie.
„Čísla naznačují, že se pro zákazníky doručení až domů nestalo jen ‚náhradním‘ řešením, ale naopak cestou, která má své nesporné výhody. Až se začátkem letních prázdnin jsme zaznamenali zvolnění tempa na balíkovém trhu. Stejně jako v loňském roce ale očekávám, že během října začnou počty balíků rapidně narůstat s blížícími se svátky,“ říká generální ředitel Zaslat.cz Miroslav Michalko.
Počet lidí, kteří začali Zaslat.cz využívat, nicméně nadále rapidně roste. Jen mezi lednem a březnem se k jeho službám dostalo 19 tisíc nových zákazníků, více než dvojnásobek oproti stejnému období v minulém roce. Podle prohlášení firmy dokonce lidé v úvodu roku nakupovali se stejnou intenzitou jako během Vánoc. Obrovským růstem pak prošel i samotný personál: z patnácti lidí vznikl už čtyřicetihlavý tým.