Lovci, sběrači i mamuti. Nová hra od zlínského studia vás provede pravěkem, zahrajete si ji ještě letos
Podívejte se na komentovanou ukázku z české hry Polylithic od studia Polyperfect. Kombinuje survival, stavění a sandbox.
Že se ve hrách survivalového žánru staráte o naplnění žaludku svých postav, rozvoj jejich osady nebo výrobu vybavení kombinováním různých předmětů a surovin, to je vcelku standardní. Ale že tak činíte před stovkami tisíc let, to už se tolik nevídá. Do doby kamenné vás vezme nový titul Polylithic od zlínských vývojářů v čele s Pavlem Novákem. Právě ten v komentované ukázce představuje hru, kterou si ještě letos budete moci vyzkoušet v předběžném přístupu.
Polylithic vám svěří roli pravěkého člověka, který se bude muset postarat o potravu, pazourky a přežití nejen mezi mamuty. A pokud budete chtít, tak nejen o své vlastní. „Nejsilnější stránkou naší hry je survival prvek, který chceme ozvláštnit staráním se o kmen a jeho členy. Je to klišé, ale jednoduše jsme se snažili udělat takovou hru, jakou bychom sami chtěli hrát,“ říká Pavel Novák ze studia Polyperfect pro CzechCrunch.
Neobvyklé zasazení do doby kamenné navíc přímo ovlivní i hratelnost. „Pravěk je super tím, že tolik her z něj není. Je to doba zajímavého přerodu společnosti z lovců a sběračů na farmáře, který ve hře zobrazujeme,“ vysvětluje vývojář volbu dávných kulis. „No a taky když jsme se podívali na všechny naše produkty a hledali průnik, tak jsme ho našli tam,“ dodává o titulu, který by ještě letos měl být dostupný v early accessu.
Máte dost důvtipu i odvahy na ulovení mamuta? Polylithic prověří, jestli jste lepší než pravěký člověk
Tím Novák připomíná základní stavební kameny svého studia. Ty najdete také v názvu chystané hry. Druhá část titulu Polylithic tedy připomíná paleolit a neolit, kdy lidstvo uchopilo první nástroje a napříč stovkami tisíc let dokráčelo až k zemědělskému stylu života. Ale první půlka názvu je odkazem na polygony, zjednodušeně řečeno prvky trojrozměrné grafiky – a na lowpoly neboli nízkopolygonovou stylizaci, která je pro Polyperfect typická.
Zlínští tvůrci se totiž dosud zaměřovali na výrobu herního obsahu, takzvaných assetů, pro jiné vývojáře. Nezávislí autoři i zavedená studia si od nich do svých her mohli koupit třeba sadu modelů vojenské techniky. Či kód pro rozpohybování herních postav. Anebo… balík 3D modelů dávno vyhynulé fauny. Proto ta slova o hledání průniku s produkty Polyperfectu, kromě zajímavého zasazení byl pravěk důsledkem praktického využití stávajícího portfolia.