Obrat Seznamu překročil 4 miliardy korun, jeho televize hlásí přes půl milionu diváků týdně
Tuzemská internetová jednička Seznam.cz zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za minulý rok. Z nich vyplývá, že firma zakladatele Iva Lukačoviče navzdory silné zahraniční konkurenci roste, a to dokonce dvojciferným tempem. Místopředseda představenstva firmy Pavel Zima to oznámil v rozhovoru pro ČTK.
V roce 2014 poprvé obrat Seznamu překročil 3 miliardy korun, v dalších letech šlo o 3,41 a 3,70 miliardy a v minulém roce firma poprvé překonala 4 miliardy korun. Rostl i zisk, který překonal předloňský výsledek 1,1 miliardy korun. Zima uvedl, že více než polovinu tržeb tvořila tzv. programatická reklama.
Pro Seznam také dobře funguje sekce “Další zajímavé články z českého internetu”, která na hlavní straně shromažďuje odkazy na zpravodajský obsah partnerských webů a dělí se s nimi o výnosy z reklam. Před rokem tento feed zaznamenal 40 milionů kliků měsíčně, v současnosti je to podle Zimy již přes 100 milionů. Jeho funkcionality by se přitom měly letos rozšířit – plánují se uživatelské komentáře nebo zobrazování příspěvků podle jejich hodnocení.
První čísla z Televize Seznam
V návaznosti na zpravodajský web Seznam Zprávy byla také v lednu spuštěna Televize Seznam, která již nyní vykazuje první zajímavá čísla. Týdně podle měření Asociace televizních organizací zasáhne 650 tisíc lidí, což ji řadí zhruba na úroveň kanálu ČT Art. Jak také řekl ředitel zpravodajství Seznamu Jakub Unger minulý měsíc na Seznam fóru, typickému divákovi televize je 30-50 let, je z krajského města, má rodinu a minimálně středoškolské vzdělání.
Zatímco zpravodajský portál Seznam zprávy již pracuje s profitem, Seznam TV by se do něj měla dostat zhruba do roka. Televize prý nadále upravuje svoje vysílání, aby se přizpůsobila divákům – například večerní zprávy posunula až na 19:15 a 2. června bude vysílat finále České Miss. Zima dále dodal, že tento rok bude ve znamení reklamy, respektive zlepšování reklamního systému.
Nebezpečí z Mall Group?
Do černých čísel se nedávno dostala po dlouhých letech provozu také platforma Stream.cz, kterou sám Ivo Lukačovič nazval “obrovskou dírou na peníze”. Seznam Stream odkoupil v roce 2011 a v současné době ho sleduje týdně přes 1,4 milionu diváků.
Zároveň však Stream v poslední době ztrácel po personální stránce ve prospěch nového mediálního projektu Mall Group, která je vedena Jakubem Havrlantem a podporovaná investory Petrem Kellnerem, Patrikem Tkáčem a Danielem Křetínským. Ze Streamu do něj nejdříve odešli producenti Lukáš Záhoř a Milan Kuchynka, kteří měli na starost například seriál Kancelář Blaník.
Později se k nim přidali i další tvůrci Streamu Veronika Koko Kokešová, Adam Gebrian, Jarda Konáš, Roman Vaněk a Pavel Zuna, společně s nimi pak i dramaturgové, scénáristé, střihači či vedoucí výroby pořadů Streamu.