Oceňovaná hra Uncharted dorazila na PC. Vyzkoušeli jsme, jestli její dobrodružné kouzlo funguje i s myší
Dnes vychází kolekce dvou her z legendární série Uncharted – poprvé na PC. Vyzkoušeli jsme, jestli jsou stále tak strhující jako na konzolích.
Když se mluví o žánru akčních a dobrodružných videoher, dříve nebo později (spíše dříve) přijde řeč i na legendární sérii Uncharted. Tituly, v nichž se vydáváme hledat různé historické artefakty a poklady, bývají přirovnávány k hollywoodským spektáklům, přisuzují se jim zásluhy za posouvání herního vyprávění a jejich hraní bývá označováno za jeden z nejlepších zážitků s ovladačem. Dosud nebylo možné si je užít i s myší a klávesnicí, to se ale dnes mění. Na PC vychází Uncharted: Legacy of Thieves Collection a my jsme vyzkoušeli, jestli její dobrodružné kouzlo pořád funguje.
Hlavním hrdinou série Uncharted je Nathan Drake, nebojácný dobrodruh, který se za rozlousknutím historické hádanky vydává nejen do knihoven, ale také do prostředí organizovaného zločinu, starých chrámů v džungli nebo kamkoliv jinam. Často se přitom s okolím dělí o vtipné průpovídky, a díky jeho rebelské povaze, silné vůli i nedokonalostem je snadné si ho oblíbit. Poprvé se ve hře objevil už v roce 2007, hráči na PC ho ale poznají v dosud posledním titulu s názvem Uncharted 4: A Thief’s End.
Ačkoliv by mnozí jistě ocenili možnost Nathanovy eskapády procházet od začátku, hra z roku 2016 velice dobře shrnuje jeho osobní příběh. Slouží totiž jako rozloučení s legendární postavou, která se po tom, co pomyslný klobouk a laso pověsí na hřebík, spolu s bratrem Samem přeci jen vydává na ještě jedno velké dobrodružství v honbě za pokladem piráta Henryho Averyho. Skrze krátký skok v čase přitom nahlédneme do Nathanova dětství, prozkoumáme vztah s jeho bratrem a navštívíme mnoho exotických prostředí.
Součástí Legacy of Thieves Collection je ještě Uncharted: The Lost Legacy, které vyšlo původně rok po Thief’s End. Místo Nathana je hrdinkou Chloe Frazerová, která se objevila už v několika předchozích dílech dobrodružné herní série jako lovkyně pokladů a Nathanova bývalá přítelkyně. Děj The Lost Legacy se opět točí kolem hledání pokladu, k tomu se ale připojuje také zápletka o snaze zabránit rozpoutání občanské války v Indii.
Obě hry byly v době svého původního vydání přijaty s nadšením ze strany novinářů i hráčů a za pět, potažmo šest let se nic moc nezměnilo, alespoň ne k horšímu. Vysoce považované studio Naughty Dog se zatím posledními díly Uncharted skvěle navázalo na nejsilnější prvky série, přineslo zajímavé příběhy, posílilo emoční hloubku hrdinů a v neposlední řadě nabídlo hodiny skvělé akce.
Zběsilé honičky nebo střílení přitom zdaleka nejsou jedinou náplní her, snad ještě více baví zkoumání jejich prostředí nebo řešení hádanek. A nesmíme zapomínat na parkurové sekvence, šplhání, skoky, houpání na laně a další aktivity, které příjemně zvednou hladinu adrenalinu v krvi.
Oba tituly přitom plynule přecházejí mezi jednotlivými módy posouvání příběhu skrze videosekvence (dokonale začleněné do hraní), zkoumáním prostředí, řešením hádanek a rychlé akce, takže je těžké se začít nudit.
Snad jedinými vadami na kráse jsou relativně malá interaktivita prostředí – většinou jasně vymezená cesta či řešení, které je nutné aplikovat s minimem variací – nebo mnohdy neuvěřitelné mechanismy narušující reálnost. The Lost Legacy s asi třetinovou délkou oproti Thief’s End je pak hutnější a minimálně pro méně náruživé hráče lépe plyne, jak z hlediska děje, tak samotného hraní.
A Thief’s End i The Lost Legacy excelovaly také v oblasti designu prostředí a grafického zpracování. Cesty hrdinů do exotických míst nabídnou nejedno dechberoucí panorama a akční sekvence často působí jako bychom dostali možnost ovládat hrdiny hollywoodských blockbusterů. Ačkoliv ve srovnání s novějšími AAA tituly na PC je vidět rozdíl několika let a nutnost optimalizace pro konzoli, videohry vypadají skvěle. O tom ještě později.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs