Popadněte bazuku a naskočte na ovečku. Legendární Worms se vrací a doručí pořádnou dávku nostalgie
Během devadesátých let vznikla celá řada herních titulů, od nichž se odvíjí dnešní gamingový průmysl. Ať už jde o slavné série jako Doom, Half-Life, StarCraft nebo Age of Empires. Pět let před novým tisíciletím byla mimo jiné vytvořena i hra Worms, jednoduchá tahová strategie, která tehdy vynikala svou kompetitivní akcí a zábavným formátem v hlavní roli s malými červíky. Právě ta letos hlásí velký návrat a chopí se jí přímo její původní tvůrci.
Pokud jste v těchto letech vyrůstali, je dost možné, že Worms znáte ze svých počítačů. Ačkoliv byl komerční přísun her na tu dobu relativně velký, jen málokterý titul dokázal tak pobavit jako malí animovaní červíci se snahou zničit soupeřovo území a pozabíjet se. Vzhledem k plošinovému formátu byla hra navíc velmi přímočará a jediné, co jste museli řešit, byl výběr zbraní pro „wormsíky“ a co nejdestruktivnější taktiku.
Přesně to byl záměr jejich původního designéra Andyho Davidsona, kterému se po pár prvních neúspěších s prezentací hry před různými vydavateli nakonec v polovině devadesátých let podařilo uspět před britským studiem Team17. To první verzi hry Worms v roce 1995 vydalo na legendární Commodore Amiga, aby ji následně rozšířilo na všechny relevantní platformy tehdejšího doby.
Červíci zkrátka bavili a tvůrci se z nich snažili vytěžit naprosté maximum. Proto v průběhu následujících let vyšlo téměř třicet návazných pokračování, která měla obdobný formát, ale lišila se například v použitých mapách, výběru zbraní nebo grafice. Jak tomu bývá: čeho je moc, toho je příliš. Popkulturní sága Worms začala díky obrovské komercializaci od roku 2010 ztrácet na síle a spíše jen parazitovala na jméně.