Ráj pro kola. Italský Milán vybuduje 750 kilometrů cyklostezek, které propojí město s přilehlými oblastmi
Ve srovnání s autem jsou na kratší vzdálenosti rychlejší, pohodlnější a především levnější, přesto kola ve většině evropských měst stále nedostávají takový prostor, jaký by si zasloužily. Nahnout misky vah se v nadcházejících letech pokusí italský Milán, který se zavázal, že vybuduje stovky kilometrů nových cyklostezek, jimiž propojí centrum města s přilehlými oblastmi. Město tím chce udělat z cyklistiky ten nejkomfortnější způsob přepravy.
Uzpůsobovat města chodcům a cyklistům není žádnou novou myšlenkou. Například Paříž už dlouhé roky dělá vše pro to, aby měli cestující na kolech co nejlepší podmínky (i proto v centru snížila maximální povolenou rychlost aut na 30 km/h). Francouzská metropole dokonce experimentuje i s takzvanou elektrickou cykloambulancí, která má být u případných raněných rychleji než konvenční sanitka. V Amsterodamu jsou pak kola naprosto zásadní dopravní prostředek.
Sílu městské cyklistiky chápou ale i Italové, konkrétně rada Milána, která se zavázala, že do roku 2035 vybuduje až 750 kilometrů cyklostezek. Lépe řečeno „supercyklistických koridorů“, jež propojí město nacházející se na severu Itálie a všech 133 obcí v jeho širší metropolitní oblasti. Pokud se vše vydaří, po dokončení sítě bude 86 procent obyvatel města a 80 procent služeb (včetně nemocnic i škol) v dosahu jednoho kilometru od cyklostezky.