Řeší odliv talentů i klesající produktivitu. HR startup Sloneek na cestu do Evropy nabírá 90 milionů

HR manažeři jsou zavaleni banální agendou a ke strategické práci se dostanou málokdy, komentuje česko-slovenský startup Sloneek.

Peter BrejčákPeter Brejčák

sloneek_team_upsc-copy

Foto: Sloneek

Tým startupu Sloneek

0Zobrazit komentáře

Podle HR startupu Sloneek firmy kvůli fluktuaci, ztrátě talentů a náboru nevhodných lidí přichází i o třetinu nákladů na zaměstnance. Jeho zakladatelé přitom věří, že dokázali najít řešení na problémy spojené s odlivem talentů i klesající produktivitou. Pomáhají tak s digitalizací rutinních úkolů, aby se personalisté mohli věnovat lidem a šéfové řídit efektivitu a motivaci. Již teď působí po Evropě i ve Spojených státech, na posílení své pozice v zahraničí teď ale uzavřeli další investiční kolo. Přinášíme souhrn nejdůležitějších informací.

Zainvestovaný startup: Sloneek

Kdo investuje: České Purple Ventures a slovenské Venture to Future Fund a Vision Ventures

Kolik a v jakém kole: 3,6 milionu eur (90 milionů korun) v late-seed kole

Kolik již startup získal: V roce 2022 získal Sloneek od Presto Ventures a Vision Ventures jeden milion eur, v roce 2020 od Vision Ventures 350 tisíc eur.

sloneek_leadership-team_rataj-beran-lukac_hr-copy

Foto: Sloneek

Vedení startupu Sloneek Milan Rataj, Marek Beran a Filip Lukáč

Co Sloneek dělá: Působí na trhu HR, kde šéfům a personalistům malých i velkých firem umožňuje vidět jejich týmy v datech, podporovat a rozvíjet talenty a řídit lidskou efektivitu a motivaci. Jeho zakladatelé věří, že našli recept na problémy, které trápí firmy v západní Evropě, tedy odliv talentů a klesající produktivitu týmů při rostoucích nákladech na zaměstnance. Kromě ekonomických otřesů má být na vině také demografie a generační obměna.

Jakým způsobem: Nad rámec běžných služeb HR platformy, jako je digitalizace papírování, řízení náboru nebo onboardingu, nabízí strategické funkce pro řízení lidí včetně sledování práce týmů i jednotlivců v datech. Dokáže identifikovat pracovníky, u nichž není využíván jejich potenciál, hrozí riziko výpovědi kvůli pomalému osobnímu rozvoji nebo u nich naopak dochází k dlouhodobé neefektivitě. Cílem Sloneeka není nahradit personalisty umělou inteligencí, ale zbavit je repetitivní, mnohdy nekvalifikované práce s velkým prostorem pro lidskou chybu.

Sídlo startupu: Praha a slovenské Košice

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Zakladatelé: Vznikl v roce 2019 pod taktovkou Milana Rataje a Filipa Lukáče.

Jak je velký: Podle vyjádření zakladatelů Sloneek meziročně roste více než trojnásobným tempem a letošní obrat očekává ve vyšších jednotkách milionů eur (150 až 225 milionů korun). Mezi jeho klienty patří Lindt, Volvo, Savills, Panattoni, Knight Frank nebo tuzemské startupy Carvago či Košík.

Proč je to zajímavé: „Sloneek je startupem pouze svou flexibilitou a rychlostí. Při úzké spolupráci během investice jsme totiž na vlastní kůži zažili, jak vypadá schopný management, propracovaný byznys plán a jasná strategie při vstupu na nové trhy. To se u startupů v této fázi jen tak nevidí,“ zmiňuje Martin Banský z Venture to Future Fund.

Na co plánuje využít investici: Mimo jiné na technologický rozvoj. V příštím roce plánuje představit například několik nových služeb, na řadě je ale také posílení pozice v západní Evropě. První zastávkou se stane Itálie.

Vše o startupových investicích

Americká komunikační skupina Antenna Group kupuje přední českou PR agenturu

Společnost Rubikon PR, kterou před dvanácti lety zakládal Šimon Rákosník, pracovala či pracuje pro značky jako SkyShowtime, Revolut nebo Zalando.

Luboš KrečLuboš Kreč

simon

Foto: Rubikon PR

Šimon Rákosník (vpravo) a Keith Zakheim

0Zobrazit komentáře

Známá česká agentura Rubikon PR, která pomáhala s komunikací při vstupu na zdejší trh takovým značkám jako Bolt, SkyShowtime nebo Zalando, se stala součástí mezinárodní komunikační skupiny Antenna Group. Zakladatel Rubikonu Šimon Rákosník, který se před časem začal více věnovat strategickým otázkám své firmy, bude nově zastávat pozici výkonného viceprezidenta holdingu pro region střední a východní Evropy. Cílem Antenna Group je expandovat postupně z USA i na další kontinenty.

Prodaná společnost: Rubikon PR

Kdo kupuje: Americká marketingová a komunikační agentura Antenna Group

Kdo prodává: Šimon Rákosník, zakladatel a šéf Rubikon PR

Co dělá Rubikon PR: Komunikační agentura vznikla v roce 2012 a dnes čítá tým o zhruba 15 členech. Specializuje se na klienty ze segmentu fintechu, realit, technologií a čím dál více i průmyslu. Často pracuje pro nadnárodní zákazníky. Mezi její klienty patří streamovací platforma SkyShowtime, finanční skupina Freedom Finance, investoři z Thein, logistická firma DPD, síť Twistcafe Group nebo služba Too Good To Go. V minulosti pomáhala i Zalandu, Klarně nebo Boltu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Smysl transakce: Akvizice následuje nedávnou expanzi Antenna Group do Londýna a podtrhuje závazek skupiny budovat globální síť, která dokáže nabízet služby svým klientům nejen v USA, ale i v Evropě a dál ve světě.

Jak deal komentuje Šimon Rákosník: „Z debat se stávajícími i potenciálními českými klienty vidíme významný zájem o zahraniční trhy – velké evropské, ale i ten americký, k němuž nyní budeme mít přímý přístup. Tím, že se připojíme k Antenna Group, se nám otevírá nový svět příležitostí pro naše klienty i pro členy našeho týmu. Bude skvělé moci kombinovat naše lokální zkušenosti s globální expertízou Antenna Group, speciálně v oblastech jako udržitelné technologie či cleantech.“

Jak deal komentuje Keith Zakheim, CEO Antenna Group: „Tato akvizice je významným milníkem pro Antenna Group, protože dále posiluje naši schopnost spolupracovat s globálními společnostmi, které podporují inovace a udržitelný růst po celé planetě a mají významný dopad v širokém měřítku. Toto spojení není jen rozšířením naší geografické působnosti, ale také zesiluje naši schopnost vytvářet působivé příběhy, které rezonují napříč hranicemi.“