Sbírání zlaťáků s Mariem v reálném světě. LEGO a Nintendo uvádí novou interaktivní stavebnici

Filip HouskaFilip Houska

lego-mario-mp

Foto: LEGO

Legendární Super Mario pozná svět LEGO

0Zobrazit komentáře

Animovaný italský instalatér s japonskými kořeny, jehož vzhled zdobí modré montérky, červené tričko a kšiltovka s výrazným „M“ uprostřed. Maria zná snad každý zejména z herních titulů z vývojářských dílen firmy Nintendo, díky svému popkulturnímu vlivu však pronikl i mimo segment her a bývá součástí nespočtu hraček, videí nebo filmů. Nyní si ho půjčuje i LEGO a chystá s ním nevšední stavebnicový set, který bude replikovat skutečné počítačové hraní.

Mario se zrodil již v roce 1981, když se objevil v arkádovce Donkey Kong. Tehdy se však ještě jmenoval Jumpman, a to z důvodu, že musel přeskakovat letící barely, které po něm házela právě opice Donkey Kong.

Protože měl titul v osmdesátých letech velký úspěch, Nintendo jako tvůrce hry se rozhodlo, že oba charaktery posune do důležitějších rolí a udělalo z nich klíčové marketingové nástroje firmy. Mario tak získal cenné místo na výsluní tehdejšího herního průmyslu.

lego-mario-1

Foto: LEGO

Mario a jeho cesta kostičkovými nástrahami

Postupem let se okolo Maria, kterému v ikonické herní sérii Super Mario sekundoval bratr Luigi, vytvořila natolik silná aura, že se stal jednou z nejrozpoznatelnějších animovaných postaviček na světě. Nebylo proto divu, že Nintendo na tomto instalatérovi z Itálie postavil celou mediální franšízu a začal ho licencovat i pro jiné firmy včetně těch filmových.

Nově mezi ně patří i LEGO, tradiční dánský výrobce obrovské škály barevných stavebnicových kostiček. Ten ve spolupráci s Nintendem chystá zcela nový set, který dětem (a vlastně i dospělým) připomene slavná osmdesátá a devadesátá herní léta, kdy Mario sbíral mince, vyhýbal se nástrahám a hledal princeznu Peach.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V rámci nové stavebnice bude možné přímo na stole replikovat klasickou herní mapu Mushroom Kingdom z jednotlivých dílků, po které se Mario bude pohybovat, respektive reagovat na přítomné výzvy a snažit se nasbírat co nejvíce zlaťáků.

Podobně jako ve hře

Novinka ovšem nebude obyčejnou stavebnicí, u které si fanoušci budou pouze představovat, jak by známé situace řešily na svých počítačích nebo televizích. Právě naopak. LEGO a Nintendo chtějí tyto zážitky co nejvíce napodobit, a proto Maria a jednotlivé stavebnicové segmenty vybavují čipy NFC, díky nimž na malém displeji na postavičce uvidí, jestli se jim mince „skutečně“ podařilo nasbírat, nebo ne.

„Jsme nadšeni z toho, že můžeme Maria přivést do skutečného světa přes naše interaktivní a společenské zážitky, které LEGO nabízí. Díky tomu pomůžeme milionům dětem s láskou k Mariovi, aby si se svou oblíbenou postavou hrály v novém formátu. Vzhledem k integraci digitálních technologií to navíc může být pro děti zcela nová interaktivní a velmi sociální zkušenost,“ říká marketingová šéfka v LEGO Group Julia Goldin.

Součástí je i vyobrazování ikonických žlutých boxů s otazníky, které mohou zlaťáky skrývat, informování o zbývajícím času hry a také zdůraznění, že se hráči dostali do cíle. To vše na displeji nacházejícím se na hrudi Maria. Podle úvodního videa, jež Nintendo zveřejnilo, lze navíc očekávat, že bude malá postavička vydávat i zvuk, respektive přehrávat známé znělky.

Nyní je akorát otázka, kdy tento unikátní set dorazí na pulty prodejen. Nintendo ani LEGO nezmínilo žádný časový rámec včetně ceny nebo dostupnosti. Na konci videa je ovšem zmíněno, že půjde o dvě separátní stavebnice – jedna pro Maria (pravděpodobně), druhá pro kostičkovou mapu.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Odměny v mobilní hře FIFA za reálné výkony na hřišti. Google, Adidas a EA přináší nový rozměr fotbalové zábavy

adidas-gmr5

Foto: Adidas

Google, EA a Adidas přináší zcela nový způsob sledování svých výkonu při hraní ftobalu

0Zobrazit komentáře

Když se řekne nositelná elektronika, většina z nás si jako první vybaví chytré náramky či hodinky. Jacquard od Googlu je dalším zařízením, které spadá do této kategorie. I když se na první pohled jedná o zcela obyčejnou plastovou krabičku, která toho moc neumí, opak je pravdou. Hranice jejích možností jsou nyní testovány v rámci spolupráce Googlu, Adidasu a herního obra Electronic Arts (EA), kteří pomocí Jacquardu přináší fotbalistům data o jejich hře a motivují je k lepším výkonům.

Technologie začínají ve velkém pronikat i do světa módního průmyslu a z původně „hloupých“ kusů oblečení se stávají chytré kousky, které ke klasickým funkcím oblečení nabízejí přidanou hodnotu v nejrůznějších podobách. Často se objevují oděvy vyráběné ze skutečně extrémně odolných materiálů nebo oblečení s technologickými prvky podporující komfort jejich uživatelů.

I zařízení Jacquard, které je napěchováno technologiemi, dokáže propůjčit oblečení celou řadu nových funkcí. Již dříve se malá černá krabička objevila například v bundě od Levi’s, díky čemuž je možné sypat z jejího rukávu různé triky. Pomocí zabudovaného Jacquardu lze například ovládat mobil, aniž bychom jej museli vytahovat z kapsy. Tuto technologii zkoušel také Yves Saint Laurent v u svých batohů, ve kterých zařízení opět fungovalo pro ovládání mobilních zařízení.

adidas-gmr6

Foto: Adidas

Jakcquard je poměrně malé zařízení, takže v botě netlačí

V případě nové kolaborace Googlu, Adidasu a EA však Jacquard plní trochu jinou funkci. Malá krabička, za jejímž vývojem stojí právě Google, je totiž prodávána společností Adidas v rámci speciální vložky do sportovní obuvi, konkrétně do fotbalových kopaček.

Kopačka plná dat

Je jasné, že pokud máte krabičku hluboko v botě pod nohou, nic skrze ni ovládat nebudete. Jacquard ve vložkách pojmenovaných Adidas GMR slouží pro sběr dat. Je umístěn ve speciálním pouzdře vložky dominantní nohy, zatímco v druhé vložce je umístěna náhražka zařízení, aby bylo zachováno stejné vyvážení u obou nohou.

Ať už se hraje ostrý zápas, nebo je Jacquard využíván pouze v rámci tréninku, zařízení je schopné sbírat data fyzického výkonu pomocí algoritmů strojového učení. Zaznamenává nejrůznější data týkající se kopů, statistiky běhu, zastavení i zrychlení. Uživatel si následně v prostředí mobilní aplikace prohlédne veškerá nasbíraná data, díky kterým může sledovat svůj dovednostní i výkonnostní progres.

adidas-gmr1

Foto: Adidas

Jacquard je umístěn pod chodidlem

Zařízení je schopné na jedno nabití sledovat hráče během dvou až tří zápasů, případně celý týden, pokud bude využíváno jen občasně. Nabíjení probíhá přes Micro USB a vždy je nutné vyjmout zařízení z boty, potažmo její vložky.

Vložky se tedy podobají podobnému systému od Nike, který umožňoval sledovat výkon při běhu pomocí senzorů zabudovaných v botě. Data z něj byla odesílána do uživatelova iPodu, takže běžec mohl svůj výkon sledovat v reálném čase.

Dávej góly a vydělávej

Vložky s Jacquardem, jejichž cena je 40 dolarů (asi 920 korun), však nabízejí i způsoby, jak ke hře motivovat. Zde vstupuje do hry třetí společnost, kterou je Electronic Arts. Ta je autorem mobilní hry navazující na legendární herní sérii FIFA. Jméno hry je EA Sports FIFA Mobile a hrát ji lze na zařízeních s operačním systémem Android či iOS.

adidas-gmr2

Foto: Adidas

Veškerá data jsou přehledně zobrazována v mobilní aplikaci

Stejně jako v klasické hře, i zde se hráč stává manažerem, trenérem i fotbalovým hráčem v jednom a snaží se dostat svůj tým na vrchol. A právě v tom mu mohou pomoci i jeho výkony na skutečném trávníku. Hra totiž předkládá hráči nejrůznější týdenní výzvy, které musí plnit v reálném světě a kontroluje je právě prostřednictvím Jacquardu. Mezi tyto výzvy patří například vypálit během jednoho týdne 40 ostrých střel, uběhat určitý počet kilometrů a podobně. Za jejich plnění je na hráčův účet ve hře připisována virtuální měna, kterou může utrácet za vylepšování svého týmu a tím mu pomáhat v cestě na vrchol.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jedná se tak o další způsob, jak pomocí rozšířené reality motivovat uživatele k pohybu a zlepšování svých fyzických dovedností. Senzory v zařízení jsou natolik chytré, že dokáží rozpoznat pohyby, které skutečně patří jen fotbalu, nebude tak například sledovat příchod na trávník. Na něm ale dokáže sledovat jednotlivé sprinty, kličky, střely a další pohyby, kterými hráči vytvářejí hru.

„Museli jsme vytvořit celou řadu nových algoritmů strojového učení, které dokážou převzít data senzorů přicházející ze zařízení a interpretovat je na základě toho, jakého druhu tyto pohyby jsou,“ řekl pro magazín Wired Nicholas Gillian, vedoucí strojového učení pro Google ATAP, které má Jacquard na svědomí. Zároveň však dodal: „Nechceme po vás, abyste hráli fotbal jiným způsobem. Prostě jděte a hrajte jej tak jako vždy.“

https://www.youtube.com/watch?v=g2ZKJSHINZ0