Sbírání zlaťáků s Mariem v reálném světě. LEGO a Nintendo uvádí novou interaktivní stavebnici
Animovaný italský instalatér s japonskými kořeny, jehož vzhled zdobí modré montérky, červené tričko a kšiltovka s výrazným „M“ uprostřed. Maria zná snad každý zejména z herních titulů z vývojářských dílen firmy Nintendo, díky svému popkulturnímu vlivu však pronikl i mimo segment her a bývá součástí nespočtu hraček, videí nebo filmů. Nyní si ho půjčuje i LEGO a chystá s ním nevšední stavebnicový set, který bude replikovat skutečné počítačové hraní.
Mario se zrodil již v roce 1981, když se objevil v arkádovce Donkey Kong. Tehdy se však ještě jmenoval Jumpman, a to z důvodu, že musel přeskakovat letící barely, které po něm házela právě opice Donkey Kong.
Protože měl titul v osmdesátých letech velký úspěch, Nintendo jako tvůrce hry se rozhodlo, že oba charaktery posune do důležitějších rolí a udělalo z nich klíčové marketingové nástroje firmy. Mario tak získal cenné místo na výsluní tehdejšího herního průmyslu.
Postupem let se okolo Maria, kterému v ikonické herní sérii Super Mario sekundoval bratr Luigi, vytvořila natolik silná aura, že se stal jednou z nejrozpoznatelnějších animovaných postaviček na světě. Nebylo proto divu, že Nintendo na tomto instalatérovi z Itálie postavil celou mediální franšízu a začal ho licencovat i pro jiné firmy včetně těch filmových.
Nově mezi ně patří i LEGO, tradiční dánský výrobce obrovské škály barevných stavebnicových kostiček. Ten ve spolupráci s Nintendem chystá zcela nový set, který dětem (a vlastně i dospělým) připomene slavná osmdesátá a devadesátá herní léta, kdy Mario sbíral mince, vyhýbal se nástrahám a hledal princeznu Peach.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsV rámci nové stavebnice bude možné přímo na stole replikovat klasickou herní mapu Mushroom Kingdom z jednotlivých dílků, po které se Mario bude pohybovat, respektive reagovat na přítomné výzvy a snažit se nasbírat co nejvíce zlaťáků.
Podobně jako ve hře
Novinka ovšem nebude obyčejnou stavebnicí, u které si fanoušci budou pouze představovat, jak by známé situace řešily na svých počítačích nebo televizích. Právě naopak. LEGO a Nintendo chtějí tyto zážitky co nejvíce napodobit, a proto Maria a jednotlivé stavebnicové segmenty vybavují čipy NFC, díky nimž na malém displeji na postavičce uvidí, jestli se jim mince „skutečně“ podařilo nasbírat, nebo ne.
„Jsme nadšeni z toho, že můžeme Maria přivést do skutečného světa přes naše interaktivní a společenské zážitky, které LEGO nabízí. Díky tomu pomůžeme milionům dětem s láskou k Mariovi, aby si se svou oblíbenou postavou hrály v novém formátu. Vzhledem k integraci digitálních technologií to navíc může být pro děti zcela nová interaktivní a velmi sociální zkušenost,“ říká marketingová šéfka v LEGO Group Julia Goldin.
Součástí je i vyobrazování ikonických žlutých boxů s otazníky, které mohou zlaťáky skrývat, informování o zbývajícím času hry a také zdůraznění, že se hráči dostali do cíle. To vše na displeji nacházejícím se na hrudi Maria. Podle úvodního videa, jež Nintendo zveřejnilo, lze navíc očekávat, že bude malá postavička vydávat i zvuk, respektive přehrávat známé znělky.
Nyní je akorát otázka, kdy tento unikátní set dorazí na pulty prodejen. Nintendo ani LEGO nezmínilo žádný časový rámec včetně ceny nebo dostupnosti. Na konci videa je ovšem zmíněno, že půjde o dvě separátní stavebnice – jedna pro Maria (pravděpodobně), druhá pro kostičkovou mapu.