Trochu Duna, trochu Hvězdná pěchota. Český vývojář kolonizoval Mars, teď mixuje strategii a střílečku
Martin Melichárek je zkušený herní tvůrce, který se pustil do sólo práce. Jeho Silica slibuje zajímavé spojení, budete vojín i velitel.
Střílečky z pohledu první osoby vás kromě akčních soubojů s nepřáteli celkem často posadí také do kokpitu válečného stroje a promění se na simulátor tanku nebo stíhače. A realtimové strategie, v nichž velíte celým armádám, sice už nejsou na výsluní, ale patří k tradičním žánrům. Spojení obou těchto přístupů nicméně ve videoherním světě nebývá až tak neobvyklé. Nový příspěvek kombinující strategii a akce s názvem Silica teď představil vývojář Martin Melichárek. Má na to skvělé předpoklady, vždyť už průkopnicky dobýval Mars.
Podle jejího tvůrce si novou českou hru Silica budete moci vyzkoušet v předběžném přístupu na Steamu asi tak do dvou měsíců. Jediný autor Martin Melichárek spolu s domácím herním obrem Bohemia Interactive ji ale představuje už teď. Pro známou herní firmu je to mimochodem návrat k vydavatelské činnosti, v posledních letech si dělala jméno spíš vlastní tvorbou – třeba sérií Arma nebo zombie survivalem DayZ – než uváděním titulů od jiných tvůrců.
I když, jiných… Martina Melichárka a „Bohemku“ pojí dlouhé roky spolupráce. Než se vydal na sólo dráhu, ve studiu působil jako hlavní vývojář simulátoru průzkumu rudé planety Take on Mars. Zkušenosti s kosmickým prostředím nicméně uplatňuje i ve své hře. Ačkoliv opatrný, vědecký a vysoce realistický postup vyměnil za sci-fi akci, která proti sobě postaví lidské a mimozemské válečné mašinérie na planetě Baltarus.
Už z obrázků a traileru může tento svět, na kterém se těží cenná surovina balterium, připomenout slavné univerzum Duny. „A právě Dune II byla velkou inspirací. Stejně jako například StarCraft,“ říká pro CzechCrunch Melichárek se zmínkou o dvou slavných zástupcích žánru realtimových strategií alias RTS. Oba mimochodem nedávno oslavily velká výročí, pramáti všech „ertéesek“ třicet let od vydání, strategie od Blizzardu pak čtvrt století.
Ale Silica k velení vojsk a těžbě surovin přidává i možnost pobíhat a bojovat z pohledu první osoby jako v FPS hrách, tedy first-person shooterech, střílečkách z pohledu první osoby. „V tom byla inspirací třeba Natural Selection, hra, která byla podobným hybridem FPS a strategie. A ještě musím zmínit Rise and Fall: Civilizations at War, to byla vůbec první hra takto spojující žánry, kterou jsem hrál,“ vyjmenovává Melichárek hry známé už spíš zkušenějším hráčům.
Další přiznanou inspirací byla třeba Hvězdná pěchota, což musí leckoho napadnout při pohledu na nebezpečné mimozemské přišeráky, kteří tvoří jednu ze tří hratelných stran. Dvě zbylé jsou lidské a disponují sice futuristickou, ale přece jen tradiční vojenskou technikou. Do ní můžete usednout a k už tak lákavému hybridu žánrů přidat i trochu té vozidlové simulace. I tady mimochodem Silica evokuje Dune II – těžební harvestery, ozbrojené čtyřkolky nebo dobývací tanky se objevily i v ní.