Tržiště už mají i Škodovky. Auto pozná, kde se nacházíte, a nabídne vám levnější palivo, myčku nebo ovocný koktejl
Jedete autem a najednou se zjeví obávané „hladové oko“. Ozve se zvuk, rozsvítí se kontrolka paliva a vy už víte, že budete muset brzy natankovat. Škoda Auto teď do svých aut implementuje novou službu, díky které vám v takové chvíli rovnou ukáže nejbližší čerpací stanici, na níž ještě dostanete palivo se slevou. I do Škodovek totiž dorazilo tzv. tržiště neboli marketplace.
Marketplace je velkým trendem ve světě e-commerce. Velké e-shopy se stále více otevírají jiným obchodníkům, jimž nabízí své zázemí, jednak v podobě samotného e-shopu, ale také třeba ve formě skladů a distribuce, přičemž na tom v ideálním případě vydělá jak velký e-shop (díky provizím), tak i malý obchodník (který osloví více zákazníků a prodá více zboží).
Tržiště však nutně nemusí být jen doménou e-commerce. Vlastní variantu marketplace teď spouští ve svých vozech mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Řidiči ji najdou přímo v palubním infotainmentu a budou moci díky ní využívat různých výhodných nabídek na základě polohy jejich vozu.
„Jako Simply Clever Company pro nejlepší řešení mobility činíme maximum, abychom zvýšili přínos pro zákazníky. To platí i pro naše nové služby založené na aktuální poloze vozidla. (…) Využití dat a jejich kombinace s atraktivními nabídkami nám dává možnost přinášet nové digitální služby našim zákazníkům,“ říká Andre Wehner, Chief Digital Officer Škoda Auto.
Škodovka pracuje v rámci svého tržiště s různými partnery, mezi které aktuálně patří řetězec čerpacích stanic OMV, provozovatel ručních automyček Automyčka Express a síť ovocných barů Fruitisimo. Jednotlivé nabídky pak vůz řidiči předkládá na základě jeho aktuální polohy, kterou kombinuje například se stavem paliva v nádrži nebo počasím venku.
Příklad s docházejícím palivem jsme již zmínili. Po příjezdu do obchodního centra nebo na čerpací stanici vám nyní nejnovější verze infotainmentu vozidel modelových řad Scala, Kamiq, Superb, Karoq a Kodiaq umí nabídnout také například výhodnější návštěvu myčky, pokud je k dispozici, nebo slevový kupon na ovocný koktejl z Fruitisima. Do budoucna mají přibýt nabídky supermarketů, hotelů, restaurací a dalších partnerů.