Vždy si jděte za svým a buďte k sobě kritičtí, radí mentoři naší startupové akademie. Spouštíme její další kolo
Můžete mít mnoho nápadů, jak změnit svět k lepšímu, ale bez poctivé přípravy a realizace zůstanou vždy jen na papíře. Abychom začínajícím podnikatelům pomohli ve startupovém světě prorazit, spustili jsme v září první běh programu Startup Academy, v rámci kterého jsme zájemce spojili s ostřílenými mentory, kteří mají s budováním byznysů zkušenosti. A po značném úspěchu je teď čas na běh číslo dvě.
Na webu Startup Academy se do 31. ledna můžete přihlašovat se svými nápady s tím, že 10. února bude mentoring oficiálně zahájen. Prvních deset přihlášených má navíc zdarma měsíční vstup do coworkingového centra WorkLounge, které startupovou komunitu podporuje a pomáhá jí s rozvojem. Jaké však byly reakce na první běh našeho startupového programu?
O své dojmy a postřehy se podělili jak mentoři Petr Sobotka, Matěj Matolín a Ivana Šedivá, tak vybraní mentees, kteří od nich čerpali cenné zkušenosti a inspiraci.
***
?? Petr Sobotka
Mluvíme hodně o přínosu mentoringu pro startupy, ale jak je to naopak? Co vidíte jako přínos účasti v programu pro mentora?
Jednoduše mě to baví. Když mohu pomáhat zajímavým lidem, aby dostali své nápady na trh, tak mě to neskutečně nabíjí.
Máte radu pro ty, kteří by rádi začali s mentorováním?
Za mě asi žádná rada není. Každý mentor je jiný a každý má jiný přístup. Já se rád zapojím víc. Nechci dávat generalistické rady. Chci být s menteem na jedné lodi.
S čím musí mentee, který se přihlásí do programu, počítat?
Nikdo jiný to za něj neodpracuje než on sám. Během mentoringu se nestane zázrak, aby mu šel byznys sám od sebe. Musí být připraven na to, že některé názory mentora se mu nemusí líbit. Důležité je, aby to nebral osobně. Na druhou stranu, pokud mentee bude sám chtít a využije program na maximum, tak ho to může výrazně posunout.
?? Martin Kučera, Boo.cz
Největší lesson learned, kterou jste v programu získali?
Každý šroubek má svůj důvod – když ho odeberete, něco přestane fungovat. Na Startup Academy se mi líbí ta šíře záběru. Z téměř každého z osmi školení jsem si odnesl dost zajímavých informací, které bych mohl zpracovávat týdny. Líbí se mi, že témata pokrývají všechny aspekty začínajících startupů. I startupisti si navíc mezi sebou radí.
Ze všeho nejpřínosnější je ale mentoring jeden na jednoho, protože naproti sobě máte člověka, který rozumí nějaké oblasti a má čas vyloženě na vás. To nejzásadnější, kam mě Petr „vrátil“, bylo udělat si průzkum, co od našeho truhlíku Boo očekávají zákazníci a jakou to pro ně má hodnotu. Zní to jasně, to by přece udělal na začátku projektu každý, ale realita byla jiná.