Značky do influencerů investují stále víc. Díky českému Lafluence nemusí lajky počítat ručně
„Velcí klienti razantně zvyšují výdaje na influencer marketing. Ročně rostou až o 80 procent,“ popisuje zakladatel Lafluence.
Česká platforma Lafluence propojuje značky s influencery, aby obě strany našly co nejlepší shodu, navázaly produktivní spolupráci a lidem na sociálních sítích servírovaly vhodný obsah. Firmy totiž svými stále se zvyšujícími rozpočty dokazují, že oblast takzvaného influencer marketingu tvoří stále důležitější část jejich komunikace.
„Bariéry na vstup nového tvůrce do tohoto odvětví jsou opravdu malé. Stačí mobil a internet, což má každý, ale pak to podle toho občas vypadá. Naše technologie umožňují zadavatelům reklamy efektivně odlišit kvalitnější tvůrce od zbytku,“ popisuje pro CzechCrunch zakladatel Lafluence Peter Varga.
Pozitivně Varga hodnotí vývoj na trhu, kde došlo k decentralizaci tvorby obsahu. Do budoucna očekává, že i tato oblast se bude profesionalizovat, podobně jako se profesionalizovala také ostatní média. A platforma Lafluence, kterou Varga zakládal před pěti lety, chce být u toho.
Svým klientům Lafluence nabízí tři základní nástroje. Na tržišti může značka na konkrétní kampaň poptat různé influencery, kteří se pak k tvorbě přihlašují sami. Databáze influencerů ukazuje seznam podle jejich zájmů, publika, počtu fanoušků či lokality. Třetí produkt pak samotné kampaně dokáže reportovat.
Od vstupu na trh se na platformu registrovalo přes 2 500 influencerů a přes dva tisíce značek a agentur. Na jejím tržišti proběhlo přes 1 500 kampaní, které zahrnovaly přes čtyři tisíce jednotlivých spoluprací – některé totiž probíhají opakovaně. Dlouhodobě firmu využívají klienti jako Henkel, Nestlé, Česká spořitelna či agentury Wavemaker a GroupM.
„U našich velkých klientů vidíme, že v rámci marketingových rozpočtů razantně zvyšují výdaje na influencer marketing. Ročně rostou o 40 až 80 procent a průměrně se pohybují v nižších milionech korun,“ doplňuje Varga s tím, že z byznysového pohledu se Lafluence letos chystá přiblížit k hranici tržeb 50 milionů.
Ne všichni influenceři se na platformě registrují sami, ve své databázi s přehledem o trhu i tak Lafluence nabízí statistiky o deseti tisících influencerech na Instagramu a o čtyřech tisících na TikToku, kde má v blízké době dojít k doplnění o další tisícovky profilů. Novinkou v rámci databáze jsou statistiky o spřízněnosti se značkami.