Pinterest s gigantem za zády míří do Asie a spouští japonskou verzi

Michal PtáčekMichal Ptáček

pinterestjapan
0Zobrazit komentáře

Poměrně v tichosti připravovaný, avšak dlouho plánovaný vstup na asijský trh, se stává realitou a jedna z nejoblíbenějších sociálních sítí dneška Pinterest, spouští speciální japonskou verzi.

Kromě kompletního překladu, byla japonská varianta dovybavena i některými pro Japonsko specifickými funkcemi a kategoriemi, zabývajícími se například netradičním zdobením těla a podobně ( s napětím samozřejmě očekáváme Takešiho hrad).

Velkou zásluhu na vstupu Pinterestu do země vycházejícího slunce má bezesporu japonský e-commerce gigant Rakuten, který se zhruba před rokem a půl zúčastnil investičního kola, v němž Pinterest získal od investorů 100 milionů dolarů. Hiroshi Mikitani, CEO Rakutenu v té době prohlásil:

Zatímco někteří nahlížejí na e-commerce jako přímočarou věc, my věříme že je to neustále utvářející se proces, ve kterém spolu obchodníci a zákazníci mohou komunikovat, objevovat a spolupracovat tak, aby ho udělali více zajímavým. Vidíme obrovskou synergii mezi vizí Pinterestu a naší společností v oblasti e-commerce a proto se Rakuten těší, až bude moci Pinterest představit v Japonsku a následně i na dalších trzích kde působí.

Rakuten, který zaměstnává cca 10 000 lidí, aktuálně  působí v podstatě po celém světě, přičemž mezi jeho nejznámější aktivity z posledních let patří například akvizice: Buy.com, Wuaki.TV, Tradoria nebo Play.com. Příjmy celé skupiny za rok 2012 činily $4.7 miliard dolarů. Čistý zisk byl poté 208 milionů dolarů.

Hodnota Pinterestu je v současnosti odhadována na 4 miliardy dolarů.

foto: Pinterest blog

Snippit, další aplikace od Cleevia, která se chce poměřit s Instagramem

Michal PtáčekMichal Ptáček

snippit_2
0Zobrazit komentáře

Pražské Cleevio v poslední době doslova chrlí jednu aplikaci za druhou. Ať už je to vlastní Spendee, zakázkové Youradio, či to-do aplikace Taasky, která právě prochází schvalovacím procesem v Appstore.

Poslední novinkou do party je nyní iOS appka Snippit, která má podle tvůrců ambice stát se globální peckou. Stojí za ní menší americký tým působící v Los Angeles a New Yorku, který si na vývoj najal právě kluky z Cleevia. Původně zakázková spolupráce se začala rozrůstat, až se postupně dostala do fáze, kdy Cleevio získalo možnost uplatnit opci na získání menšinového podílu v celém startupu, V tom se mimo jiné kvůli kontaktům jednoho ze zakladatelů, angažuje několik zahraničních celebrit, kteří by se logicky měli postarat o propagaci a dostatečný virální efekt.

Aplikace samotná jinak funguje následovně. Z vaší hudební knihovny si vyberete písničku, v editační části vyříznete vaší oblíbenou část o délce 4 a 10 vteřin a napasujete ji na vaší fotku pořízenou během některé výjimečné události (adrenalinový zážitek, párty s přáteli…). Vše následně sdílíte s ostatními na vaší zdi, samozřejmě v maximálně sociálním rozměru. Ti, co obsah raději konzumují než vytváří, mají samozřejmě možnost prohlížet, popřípadě pomocí hashtagů vyhledávat jednotlivé výtvory ostatních.

hp

Přečtěte si takéKdo je nový Harry Potter? HBO odhalilo jména tří hrdinůNový Harry Potter odhalen. HBO ukázalo, kdo si zahraje ústřední trojici v očekávaném seriálu

Snippit aktuálně v uzavřené betě testuje zhruba 100 lidí, kteří se shodují v jednom:

Je to zábavnější a návykovější než samotný Instagram.

To jak na tom aplikace skutečně je, každopádně zjistíme už brzy, protože oficiální vydání se pomalu ale jistě přibližuje.

snippit_3

snippit_1