Nejprodávanější fitness náramek získal na burze přes 17,5 miliardy korun
Jeden z prvních kvalitních sportovních náramků FitBit se nedávno oficiálně dostal na burzu a po prvním úpisu akcií získal bezmála 732 milionů dolarů, v přepočtu asi 17,5 miliardy korun. Je to zhruba o 37 milionů dolarů více, než firma očekávala.
Na burzu se dostala s cenovkou 20 dolarů za akcii, což je o dolar více než bylo původně oznámeno. Celkově se tedy do oběhu dostalo 36,6 milionů akcií a valuaci FitBitu to posunulo na hranici 4,1 miliard dolarů, tedy asi 98 miliard korun. Jen za minulý rok společnost zaznamenala zisk ve výši 131,8 milionů dolarů při příjmech 745,4 milionů, informuje VB.
Podle investorů je fakt, že se dostaly akcie o dolar výše, než bylo předpokládáno, náznakem toho, jde o enormní zájem a že cena bude výrazně stoupat, jakmile se začne s reálným tradingem. Do karet tomu hraje i fakt, že by se počet prodaných chytrých náramků do 3 let mohl dostat přes 70 milionů kusů, z čehož přibližně 60% bude mít právě FitBit.
Největším aktuálním konkurentem je podle všeho Jawbone, který stejně jako FitBit, získal svůj prostor i v českých obchodech. Nejlevnější FitBit náramek u nás lze pořídit za zhruba 2500 Kč s omezenými funkcemi. Jeho nejlepší verze vychází na 4000 Kč a více. V porovnání s tím právě Jawbone začíná až na hranici 3500 Kč.