V České republice vzniká aplikace, která chce vyřešit problém s uživateli, kteří blokují reklamu

Michal PtáčekMichal Ptáček

ads
0Zobrazit komentáře

Blokování reklam prostřednictvím nástrojů typu Adblock, je stále větší problém, kterému musí provozovatelé webových stránek vydělávajících na reklamě čelit. Potvrzují to ostatně i informace, které jsme vám nedávno přinesli a ze kterých vyplývá, že právě již zmíněný Adblock na stolních počítačích měsíčně použije okolo 200 milionů uživatelů a co víc, jejich počet meziročně roste o zhruba 50%.

mac-1

Přečtěte si takéKontroverzní aplikaci AdBlock už používá 200 milionů uživatelů. Situaci zhorší i AppleKontroverzní aplikaci AdBlock už používá 200 milionů uživatelů. Situaci zhorší i Apple

Bojovat s tímto fenoménem, díky kterému provozovatelé stránek samozřejmě přicházejí o obrovské finanční částky, chce nyní nový český projekt NeuronAD, který dokáže obejít jednak zmíněný AdBlock, Content Blocker v iOS 9 a další formy blokace obsahu a provozovatelům webových stránek tak umožňuje jednoduše zobrazit reklamy i pro návštěvníky, kteří tyto programy používají.

„Můžeme prozradit, že jde o serverovou technologii a poradíme si se všemi typy blokátorů. Primárně testujeme na hlavních Adblock Plus a uBlock, ale i další fungují stejně, případně i sdílejí databázi filtrů pro konkrétní weby/státy. Je to trochu jako souboj kočky a myši (případně viry vs. antiviry) a naším hlavním úkolem je být vždy několik kroků v předstihu“, říká zakladatel projektu Karel Javůrek

Kromě toho aplikace zvládá zobrazovat statistiky o uživatelích blokujících reklamy, statistiky o reálném zobrazení reklam a zároveň je kompatibilní s redakčními systémy typu Wordpress a podobně.

Celý projekt je jinak momentálně v uzavřené betaverzi, do které právě začíná rozesílat první pozvánky.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina