V České republice vzniká aplikace, která chce vyřešit problém s uživateli, kteří blokují reklamu
Blokování reklam prostřednictvím nástrojů typu Adblock, je stále větší problém, kterému musí provozovatelé webových stránek vydělávajících na reklamě čelit. Potvrzují to ostatně i informace, které jsme vám nedávno přinesli a ze kterých vyplývá, že právě již zmíněný Adblock na stolních počítačích měsíčně použije okolo 200 milionů uživatelů a co víc, jejich počet meziročně roste o zhruba 50%.
Bojovat s tímto fenoménem, díky kterému provozovatelé stránek samozřejmě přicházejí o obrovské finanční částky, chce nyní nový český projekt NeuronAD, který dokáže obejít jednak zmíněný AdBlock, Content Blocker v iOS 9 a další formy blokace obsahu a provozovatelům webových stránek tak umožňuje jednoduše zobrazit reklamy i pro návštěvníky, kteří tyto programy používají.
„Můžeme prozradit, že jde o serverovou technologii a poradíme si se všemi typy blokátorů. Primárně testujeme na hlavních Adblock Plus a uBlock, ale i další fungují stejně, případně i sdílejí databázi filtrů pro konkrétní weby/státy. Je to trochu jako souboj kočky a myši (případně viry vs. antiviry) a naším hlavním úkolem je být vždy několik kroků v předstihu“, říká zakladatel projektu Karel Javůrek
Kromě toho aplikace zvládá zobrazovat statistiky o uživatelích blokujících reklamy, statistiky o reálném zobrazení reklam a zároveň je kompatibilní s redakčními systémy typu Wordpress a podobně.
Celý projekt je jinak momentálně v uzavřené betaverzi, do které právě začíná rozesílat první pozvánky.