Čínský e-commerce gigant Alibaba vygeneroval při prodejním svátku 125 miliard korun během 90 minut

001aa0ba3c1615ce58e301
0Zobrazit komentáře

Zrovna dnes probíhá ve světě jeden z pravděpodobně největších prodejních dnů v e-commerce světě a jeho dominantním trhem je pochopitelně Čína. Po celých 24 hodin od první minuty 11. listopadu jsou k dispozici speciální slevy, které jsou určené především pro lidi, kteří nemají žádného partnera – událost dostala název „Singles Day“ a v rámci obrovského, čtyřhodinového ceremoniálu zahájení se připojilo i několik známých tváří.

Na pódiu se tak s šéfem Alibaby, Jackem Ma, objevil například Daniel Craig, představitel Jamese Bonda, nebo Kevin Spacey, prostřednictvím speciálního pozdravu v motivu seriálu House of Cards, což je naopak největší pecka z dílny Netflixu. A jen po prvních 90 minutách se povedlo Alibabě vygenerovat přes 5 miliard dolarů, tedy zhruba 125,7 miliard korun!

Giant Google Android statue with puppy and cupcake

Přečtěte si takéGoogle chystá zcela novou podobu Androidu, která brzo ovládne celou vaší domácnostGoogle chystá zcela novou podobu Androidu, která brzo ovládne celou vaší domácnost

Zajímavé je, že 74% nákupů šlo přes mobilní zařízení, což ukazuje na trend, kterým se bude e-commerce v příštích několika letech ubírat. Minulý rok takto Alibaba vytvořila obrat celkem 9,34 miliard dolarů a předpokládá se, že by tento rok mohla dosáhnout až na více než 13,7 miliard dolarů. Jen pro srovnání – v USA nákupy z Cyber Monday a Black Friday přesáhly pouze 6,56 miliard dolarů, informuje Bloomberg.

A i když jste o tomhle „prodejním svátku“ ještě pravděpodobně neslyšeli, v dalších letech bude ještě zásadnějším než nyní, protože čínský trh roste do neuvěřitelných rozměrů. Jestli se ale něčeho obdobného dočkáme i u nás, to je ve hvězdách.

Foto: China Daily

Vyhlášené italské studio, stojící za designem Ferrari, ukázalo nový koncept pro české traktory

zetor
0Zobrazit komentáře

Není nic tak klasického mezi zemědělskými vozy, jako traktory z brněnské továrny Zetor, která vznikla již v roce 1946 a která jich prodá přes 4000 ročně se souhrnným obratem za všechny stroje přesahujícím 3,5 miliardy korun. Po dlouhé stagnaci ve vizuální komunikaci značky se kromě teprve pár let starého redesignu webu a identity, dočkají zásadní změny i nové traktory.

A že to nebude obyčejný design napovídá už fakt, že se ho ujalo jedno z nejkvalitnějších designových studií na světě – italská Pininfarina, která stojí za koncepty pro drahé jachty nebo luxusní vozy Ferrari a Alfa Romeo. Nové změny by se měly týkat rozšíření produktové řady a pravděpodobně i osvěžení staršího arzenálu, který momentálně obsahuje 4 typy traktorů, rozdělených podle výkonu od 50 do 200 koní.

homeawaytop

Přečtěte si takéExpedia za 3,9 miliardy dolarů kupuje klíčového konkurenta AirbnbExpedia za 3,9 miliardy dolarů kupuje klíčového konkurenta Airbnb

Podle serveru E15 letos zaznamenal Zetor zisk ve výši 275,3 milionů korun, což je o pětinu méně, než v minulém roce. I tak ale plánuje firma proinvestovat v příštím roce takřka 3/4 celkové částky do rozvoje a vývoje nových modelů, k čemuž by jí mělo pomoci mírně přes 700 zaměstnanců.

zetor3
zetor2
zetor4

Foto: Zetor