Dnes vychází nový grafický nástroj od Adobe, na jehož vývoji se podílel Čech Tom Krcha

0Zobrazit komentáře

Není častým jevem, že se v obrovských korporacích, kde pracují tisíce zaměstnanců na různorodých projektech, objeví zástupce z Česka, který má jeho vývoj z velké části na starosti a přímo se podílí jeho podobě. Například v Adobe je oním Čechem Tom Krcha, který po několika letech práce na dálku opustil ČR a naplno se věnuje produktové sekci v San Franciscu, která měla v posledním roce plné ruce práce s novým grafickým nástrojem.

Ten byl ohlášen již v druhé polovině minulého roku pod názvem Adobe Comet s tím, že jeho betaverzi si mohli vybraní designeři vyzkoušet na počátku roku letošního. Dnes se po několika měsících napůl veřejného testování konečně dostala finální verze na trh a je od nynějška součástí balíčku programů pod Creative Cloud, který Adobe nabízí v rámci měsíčního předplatného.

adobe2

Přečtěte si takéAdobe představilo nový nástroj, který vám umožní si na pár kliků vytvořit vymazlené webové stránkyAdobe představilo nový nástroj, který vám umožní si na pár kliků vytvořit vymazlené webové stránky

Adobe Comet tam ovšem nenajdete s původním názvem, protože ten se po zralé úvaze změnil na Adobe XD, přesněji Experience Design. Adobe XD chce vystupovat jako hlavní konkurence oblíbenému nástroji Sketch, který nabízí pokročilé prototypovací možnosti ve vektorovém, tedy plně roztahovatelném, formátu.

xd4

Součástí je několik předdefinovaných balíků s prvky uživatelského rozhraní z webu, iPhonu nebo iPadu, případně prázdná plocha, ve které lze tvořit zcela podle svého. Svůj postup pak můžete přímo sledovat na mobilním zařízení, díky sdílení obrazovky. Kompletní artboardy s grafickými prvky navíc můžete libovolně pojmenovávat a sdílet v rámci svého týmu, což se skvěle hodí u větších projektů, kde je potřeba rychlá kolaborace a pořádek.

Největší změnou oproti Sketch nebo klasickému Photoshopu jsou hromadné změny stylů jednotlivých prvků. Nemusíte tak měnit například styl pro každý jednotlivý řádek s textem a grafickými prvky, ale můžete je změnit zároveň, případně styly ukládat a duplikovat a tím ušetřit hodiny a hodiny produktivního času. Nástroj je samozřejmě určený především pro grafické profesionály, ale využít ho může k rychlým prototypům svého projektu takřka kdokoliv.

xd3

Výsledné prototypy lze pak společně propojit a vytvořit tak klikatelný náhled, který lze prezentovat klientům nebo si ho zobrazit pro lepší představu o funkčnosti aplikace či webu. Vyzkoušet si ho můžete prozatím pouze na platformě Mac. Další by měly následovat v průběhu roku.

Tesla Model S se brzy dočká speciální sportovní úpravy a vlastní série závodů

Michal BenatzkyMichal Benatzky

hero-01
0Zobrazit komentáře

Pro každou automobilku je obrovskou ctí, když se její vozy dostanou do některého ze závodních seriálů. Nyní se tohoto privilegia dočkají také elektromobily z dílny Tesla Motors. Auta, která byla vyrobena v továrně Elona Muska se totiž už od příštího ročníku utkají ve své vlastní sérii závodů.

Z počátku mírně modifikované Modely S začnou závodit pouze mezi sebou, organizátoři však předpokládají, že postupem času se přidá také více elektromobilů, které v dnešní době ještě nejsou na trhu. V současné době už je do série přihlášeno 10 týmů, přičemž všichni dostanou stejný model Tesly s pohonem zadních kol. Ten se totiž na rozdíl od čtyřkolky může pochlubit lepšími jízdními vlastnostmi pro závodní účely.

hyperloop2

Přečtěte si takéPrvní Hyperloop Elona Muska možná vyroste v Evropě. Z Bratislavy do Vídně se dostanete za 8 minutPrvní Hyperloop Elona Muska možná vyroste v Evropě. Z Bratislavy do Vídně se dostanete za 8 minut

jan-barta-a-michal-aftanas

Přečtěte si takéOzdoba investorů z PFC dál roste. A určitě nezpomalíme, říká BartaNenápadná hvězda Pale Fire Capital pohltila osm firem a vynáší stamiliony. A nezpomalujeme, říká Jan Barta

Navíc jsou také oproti svému sourozenci s pohonem všech kol mechanicky jednodušší. Jak už bylo řečeno, závodní Tesly se nebudou příliš lišit od těch, které můžeme potkat na ulici. Navíc dostanou lepší brzdy a několik prvků karoserie, které zvýší přítlak, informuje Venture Beat.

Nová soutěž už také dostala požehnání od Mezinárodní automobilové federace (FIA), zatím ji však mezi oficiálními podniky FIA nenajdeme. Závodit by se mělo zejména v Evropě – ve hře jsou okruhy ve Velké Británii, Španělsku, Portugalsku nebo Holandsku. Oficiální kalendář však bude zveřejněn až v průběhu letošního roku.