České Warhorse Studios už stál vývoj hry Kingdom Come: Deliverance téměř 50 milionů korun
Pražské herní vývojářské studio Warhorse Studios, které ze 70 % vlastní miliardář Zdeněk Bakala, ze 17 % a 13 % herní vývojáři Daniel Vávra a Martin Klíma, se pustilo před několika lety do vývoje komplexní RPG hry s názvem Kingdom Come: Deliverance, která má přinést pohyb v otevřeném světě 15. století ve střední Evropě.
Právě Bakala získal svůj podíl výměnou za celkovou investici ve výši 120 milionů korun, které se mají použít čistě na vývoj a navazující propagaci. Podle účetních uzávěrek za rok 2015 skončilo Warhorse Studios se ztrátou přes 16 milionů korun a za rok 2014 s 12 miliony. Celkově již do hry studio investovalo takřka 50 milionů, tedy lehce pod polovinu rozpočtu.
V konečné fázi by měl vývoj hry spolknout přibližně 100 až 110 milionů korun, a to ještě předtím, než spatří světlo světa. Hra je totiž momentálně stále ve fázi, kdy je k dispozici betaverze pro vyzkoušení základní verze hry pro fanoušky, kteří ji podpořili nákupem ještě před vydáním, ale není jasné ani její přesné datum vydání. To bylo odloženo z léta tohoto roku na jeho konec a nyní znovu odloženo z roku 2016 na rok příští, s neznámým datumem.
Nutno ovšem dodat, že hra zatím vypadá skvěle a půjde pravděpodobně o jedinou takovou svého žánru a tématu, které představuje. Daniel Vávra, stejně jako další zúčastnění, má s vývojem her mnohaleté zkušenosti – kdysi dokonce napsal scénář pro dnes již legendární hru Mafia z dílny Illusion Softworks, později 2K Games.
Kromě peněz od Bakaly navíc Warhorse získali přes 36 milionů korun na předobjednávkách ve formě kampaně na crowdfundingovém serveru Kickstarter.
Foto: Warhorse Studios