Pinterest představil funkci ve stylu “Shazam” pro reálné objekty
Mnohdy se stává, že při procházce městem spatříte něco, co se vám líbí, ale následně nemůžete slovy vyjádřit, co to vlastně bylo. Pamatujete si vizuální stránku konkrétní věci, ovšem nedokážete si jí následně dohledat. Sociální síť Pinterest, která soustřeďuje všemožné nápady a inspirace v podobě obrázků a videí na virtuální nástěnce, nynívyvinula technologii, se kterou by se měl tento problém postupně řešit.
Jmenuje se Lens a funguje na principu rozpoznávání předmětů pouhým namířením mobilního fotoaparátu. Na základě vyobrazení pak tato technologie, která je momentálně v beta verzi, navrhne nejrůznější nápady týkající se daného produktu. Například při namíření na boty dokáže Lens navrhnout podobnou obuv nebo typy oblečení, ke kterým by se hodily.
Podle Evana Sharpa, CEO společnosti, se Lens zatím zaměřuje především na oblast oblečení, jídla a domácích dekorací. Další segmenty produktů budou přibývat s postupem času. Použitá technologie má nepochybně široký potenciál a mnoha lidem by se mohla hodit. Podobně jako Shazam, který dělá to podobné s hudbou.
Pinterest mimo Lens představil i další funkce, a to Shop to Look, která po kliknutí na pin u konkrétního produktu přesměruje uživatele na web, kde si daný výrobek může zakoupit (podobně jako u Instagramu), nebo Instant Ideas s možností rychlého vyhledání relevantních inspirací pro vybranou věc.
Foto: Pinterest Press