Brněnský vyhledávač letenek Kiwi.com nabízí za vyřešení složitého algoritmu cestu kolem světa
Tuzemský startup Kiwi.com, který v půlce minulého roku rebrandoval z původního jména SkyPicker, se neustále snaží o vybudování pozice jedničky na trhu s vyhledáváním letenek. Ať už k tomu má pomoci integrace s Google Flights, kde je nyní možné rezervovat letenky přímo jeho prostřednictvím nebo nedávné najmutí marketingového ředitele z American Airlines.
Kiwi.com ovšem již dlouhodobě řeší jeden z problémů, který trápí většinu podobných společností už dlouhé roky. Tím je vymyšlení fungujícího algoritmu, který bude schopen smysluplně kombinovat jednosměrné lety mezi více městy, a to třeba i v rámci jediného dne. Podobných služeb využívají především obchodní cestující, kteří v daných destinacích tráví od několika hodin po pár dnů.
A právě pro vyřešení tohoto problému nyní brněnský startup spustil soutěž s názvem Travelling Salesman Challenge, ve které je cílem během necelých 14 dnů naprogramovat řešení. Že to bude nelehký úkol dokazuje fakt, že jen při kombinaci 10 měst jde o 300 tisíc možností letů, při 15 městech už jde číslo k 87 milionům. A na to vše by měl být nový algoritmus, s cílem na co nejlepší cenu, schopen odpovědět do 30 sekund.
Přihlášení dvou až tříčlenných týmů do soutěže je možné do 5. března, tedy do konce tohoto týdne, s tím, že řešení je pak nutné zaslat do 19. března. Každý z týmů dostane pro vývoj přístup na VPS od Kiwi.com, kde může s kódem pracovat. Hlavní výhrou je poté cesta kolem světa pro celý tým pro první místo, 600 eur v kreditu na letenky pro druhé místo a 400 eurový kredit pro místo třetí.
Podrobnější zadání soutěže je přímo na oficiálním webu – detaily k samotnému scoring systému jsou k dispozici na GitHubu.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.