Prémiová služba Prime od Amazonu překročila 100 milionů platících uživatelů
Největší světový hráč na poli e-commerce Amazon, který založil dnes nejbohatší muž světa Jeff Bezos, má pod sebou sice mnoho byznysů, od vlastní produkce a pronájmu filmů, americkou síť obchodů s potravinami Whole Foods Market až po vlastní elektroniku. Ale tím vůbec nejzásadnějším je online obchod, pro který před 13 lety Amazon spustil prémiovou službu Prime na bázi předplatného.
Amazon Prime nabízí svým předplatitelům za 99 dolarů ročně přístup ke dvoudenní přepravě zdarma u více než 100 milionů předmětů, přístup k hudební službě Prime Music a také na videoplatformu Prime Video pro streaming filmů a seriálů. Právě Amazon Prime nyní přesáhl 100 milionů platících uživatelů, jak vyplývá ze zprávy, kterou vedení zaslalo svým akcionářům.
Při stávající ceně tak Amazon na své předplatné službě ročně vygeneruje přes 9 miliard dolarů, počítáme-li i množství uživatelů se sníženou cenou předplatného. Je to mimo jiné vůbec poprvé od spuštění služby, co byl odhalen počet platících uživatelů, kterých jen za rok 2017 firma získala pro Amazon Prime více, než v jakémkoliv předcházejícím roce.
Ještě v roce 2015 měl přitom Prime “pouze” nižší desítky milionů předplatitelů, ke zvýšení mu ovšem pomohl vstup na nové trhy a agresivnější propagace. Přední analytici předpokládali, že se aktuální počet předplatitelů pohybuje mezi 65 a 85 miliony, ale evidentně se mýlili. Amazon nicméně stále oficiálně nefunguje v Česku a nejbližší trh, kde je Prime dostupný, je Německo.
Továrna na peníze
Mimo oznámení velmi pozitivních výsledků se Amazon zmínil, že aktuálně globálně zaměstnává více než 566 tisíc zaměstnanců, což z nej dělá osmého největšího zaměstnavatele na světě. V roce 2017 firma utržila 177,8 miliard dolarů a co do příjmů jde o největší internetovou společnost na světě a čtvrtou nejhodnotnější firmu vůbec.
Jedním z dalších zajímavých ukazatelů nového směru Amazonu je i fakt, že více než polovina produktů, které se prodaly za loňský rok, byla od prodejců třetích stran. Amazon pro ně totiž nabízí tzv. fulfillment, tedy, že pro cizí produkty za určité procento z prodejní částky zajišťuje zalistování do prodeje, balení a rozesílání objednávek. Většina procesů je navíc plně automatizována.
Foto: Amazon