Pražské Manifesto opět rozváží jídlo. Uber Eats nahradilo Dáme jídlo a zkombinuje více podniků do jedné objednávky
Gastronomický pop-up Manifesto na pražském Smíchově
Služba pro rozvoz jídla Uber Eats před měsícem v Česku ukončila svůj provoz. Populární Manifesto Market tak přišel o partnera, se kterým lidem dokázal doručovat jídlo z různých restaurací v rámci jedné objednávky. Jelikož šlo o poměrně unikátní službu, chtělo ji Manifesto zachovat, a tak se na stejné spolupráci domluvilo s konkurenční službou Dáme jídlo. Nově navíc bude možné objednávat z Florence i Smíchova.
Letošní pátek 13. března byl opravdu černým dnem pro celou tuzemskou gastronomickou scénu – vláda ten den svým nařízením v reakci na pandemii koronaviru zavřela vnitřní provozovny restaurací. Velká většina z nich se tak v podstatě ze dne na den ocitla bez příjmů. Podobně černé momenty tehdy zažíval gastronomický pop-up projekt Manifesto, který chtěl v ten samý den po zimní přestávce otevírat jarní a letní sezonu.
Zakladatel a CEO Manifesta Martin Barry ale neztratil hlavu a rozhodl se využít největší výhodu svého open-air tržiště – možnost vybírat si jídlo a kombinovat menu z mnoha restaurací – do online světa. A právě kvůli období, kdy se mnoho lidí přesunulo na práci z domova, dostal tento projekt nejvyšší prioritu.
„Lidé si na Manifestu kromě samotného prostředí nejvíce cení možnosti vybírat si z mnoha restaurací, kombinovat menu z různých koutů světa, a když se jich sejde u stolu více, každý najde něco, na co má chuť,“ přibližuje Barry motivaci k rozběhu nového online projektu.
„Totéž jsme chtěli dostat online. Stejnou možnost volby, stejné pohodlí dostat to vše najednou jedním klikem až domů. Bez kompromisů a bez násobků ceny za doručení jen proto, že každý chce jíst něco jiného. Původně jsme na tuhle revoluci měli časový plán šest měsíců, ale zvládli to spustit za šest dní,“ pokračuje krajinářský architekt z New Yorku, který žije v Praze a vedle Manifesta stojí za projektem reSITE.
V druhé polovině března tak Manifesto spustilo možnost doručení jídel z několika restaurací v rámci jedné objednávky. Ve spolupráci s Uber Eats si zákazníci v začátcích mohli vybrat z pěti restaurací z tržiště na Florenci, postupně jejich počet narostl na čtrnáct.