Avast potvrzuje svou sílu i přes krizi. Za první polovinu roku mu vyrostly tržby na více než 9,6 miliardy korun
Z koronavirových důvodů se řada společností po celém světě potýkala a stále potýká se značnými problémy, které se odráží na špatné finanční a provozní výkonnosti. Existuje však několik výjimek, které globální pandemie tolik nezasáhla, naopak jim pomohla k lepším číslům. Mezi nimi je i Avast, který po rekordním prvním kvartálu zaznamenal také nadprůměrný druhý kvartál a tím tak uzavřel celou první polovinu letošního roku.
Český antivirový gigant dnes oficiálně zveřejnil své finanční výsledky za období od 1. ledna do 30. června 2020, během kterého se firmě podařilo zvýšit upravené tržby na 433,1 milionu dolarů, v přepočtu tedy lehce přes 9,6 miliardy korun. Ve srovnání s minulým obdobím tak jde o nárůst o 2,1 procenta (při aktuálních kurzech) s organickým růstem 9,2 procenta.
Rostly také tržby z divize Consumer Direct Desktop, které se posunuly na 334,4 milionu dolarů, respektive 7,5 miliardy korun, a představují 8,7procentní nárůst s organickým růstem 9,1 procenta. Samotný upravený zisk EBITDA (před odečtením daní, úroků a odpisů) poskočil o 2,1 procenta na 241,1 milionu dolarů, což je v české měně zhruba 5,4 miliardy korun. Marže činila 55,7 procenta.
Co se týče dividend pro akcionáře, celková dividenda za rok byla na hranici 14,7 centu na akcii, což představuje nárůst o 8,1 procenta.
„Avast ve svém byznysu během vypuknutí pandemie prokázal značnou odolnost. Naše celková provozní a finanční výkonnost byla silná, podpořená trendem práce z domova, který vedl ke zvýšené aktivitě spotřebitelů na internetu,“ komentuje stav CEO Avastu Ondřej Vlček a reaguje na zvýšený provozní ukazatel KPI pro stolní počítače, které se za šest měsíců zvedlo o 5,1 procent na 13,26 milionu.
Práce z domova Avastu pomohla
Právě fakt, že lidé v důsledku koronavirové pandemie pracovali z domova, považuje Avast za klíčový a sám ho podporuje nařízením, aby jeho zaměstnanci dělali z home officu. I díky tomu se Avastu podařilo dosáhnout většího počtu zákazníků snad ve všech cílových zemích včetně Brazílie, Mexika, Argentiny, Japonska a samozřejmě Velké Británie i Spojených států.
Na posledním jmenovaném trhu dokonce Avast uvedl nový produkt BreachGuard, jenž představuje další rozšířené nabídky produktů na ochranu soukromí, a obecně rozšířil kompatibilitu zařízení u svých současných i nových služeb. Výsledkem byl růst prodejů licencí pro více zařízení, které nahrávají trendu střídavé práce na počítači a mobilním telefonu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Poslání Avastu poskytovat online bezpečnost a soukromí všem je relevantnější než kdy jindy. Avast překonal milník 13 milionů platících zákazníků, nárůstem o 640 tisíc během půl roku,“ dodává Vlček.
„Pokračujeme také v expanzi na nové trhy a rozšiřujeme svůj dosah prostřednictvím produktových novinek, jako je například naše inovativní řešení na ochranu soukromí BreachGuard. Navzdory ekonomické nejistotě zůstává Avast na dobré pozici. Byznys je silný, rentabilní a schopný efektivně využívat nové příležitosti k růstu, jakmile se objeví,“ vyzdvihuje.
V reakci na pozitivní výsledky nicméně klesla hodnota akcií Avastu na londýnské burze. Aktuálně se pohybují na hranici 588 pencí na akcii, ještě nedávno se ale obchodovaly za zhruba 600 pencí.