Přes půl miliardy v obratu a 30 let na trhu. České Asseco Solutions teď vydává nový informační systém Helios

Peter BrejčákPeter Brejčák

lukas-ontl

Foto: Asseco

Vedoucí oddělení inovací a rozvoje produktů v Asseco Solutions Lukáš Ontl

Třicet let od svého vzniku. Právě takové výročí slaví společnost Asseco Solutions, která se zabývá vývojem podnikových informačních systémů na českém a slovenském trhu. Dlouholeté zkušenosti teď přetaví do nového produktu z rodiny ERP systémů Helios. Právě ten spolu s dalšími službami firmě generuje v ročním obratu k 600 milionům korun.

S produktem Helios Nephrite chce nyní Asseco Solutions nabídnout intuitivní prostředí a snadnější týmovou spolupráci. „Nephrite navazuje na úspěšný informační systém Helios Green, ze kterého přebírá všechny klady a konkurenční výhody a reaguje tak na přání více než 440 významných firem,“ popisuje pro CzechCrunch Lukáš Ontl, vedoucí oddělení inovací a rozvoje produktů.

V horizontu několika let chce Asseco Solutions novým systémem Helios Nephrite zcela nahradit stávající Helios Green a obsáhnout také nové segmenty trhu, zejména společností střední velikosti, a stát se na něm významným hráčem. Mnoho středních firem se totiž v rámci škálování svého byznysu chce soustředit i na rozvoj svého informačního systému, což Asseco Solutions plánuje využít.

Segment enterprise má přitom firma z pražského Braníku na tuzemském trhu pokrytý dobře, aktuálně její ERP řešení využívá 440 velkých a středně velkých firem. Mezi nimi například Albatros, Brano, Dermacol, EUC nebo Seznam. První vlaštovky jako Albi už přitom procházejí transformací na nový systém, do konce roku by jich mělo být dohromady až dvacet.

laptop, mobile phone and digital tablet pc computer

Foto: Asseco

ERP systém Helios Nephrite od Asseco Solutions

„Nadále ale cílíme na česko-slovenský trh, který je v mnohém specifický, a myslíme si, že pro něj máme ideální řešení a znalostní kapitál,“ říká Ontl s tím, že nový Helios není revoluční, ale evoluční. Jednou z hlavních věcí má být vylepšení týmové spolupráce napříč firmou.

Jednotlivé novinky tak přispívají k lepší efektivitě a výkonu zaměstnanců bez zahlcování jejich kolegů zbytečnou operativou. Zároveň Helios Nephrite přináší vylepšené přehledy, reporting a kontrolní nástroje, zatímco manažerům umožňuje například delegovat práci, aniž by je příliš zatěžovala kontrola zaměstnanců.

V roadmapě dalšího vývoje pak Asseco Solutions počítá s rozvojem v oblasti řízení vztahu se zákazníky, vedení projektů včetně jejich vyhodnocování a řízení firemních procesů. „V ERP a ICT světě obecně se to inovacemi jen hemží, ale právě schopnost rozlišovat skutečně funkční a byznysově prospěšné inovace je to, co nás odlišuje,“ věří Ontl.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Podle šéfa inovací v Asseco Solutions je situace na trhu ERP systémů nadále konsolidovaná. Samotný trh je totiž vysoce konzervativní, což znamená, že každý externí vliv má relativně velkou setrvačnost, než se projeví na chování koncového uživatele. Dochází však k dílčímu fúzování výrobců ERP, zásadní změny se ale zatím nerealizují. Jako probíhající trendy dále Ontl vidí postupné „zvykání“ na cloud a přesuny podnikové infrastruktury do privátního či veřejného cloudu.

„Ale i zde je stále hlavním limitem člověk, nikoliv technologie. V době covidové se potvrzuje narůstající význam e-commerce, respektive B2B. A jsem přesvědčen, že Helios Nephrite tímto směrem postupuje,“ říká Ontl.

ontl

Lukáš Ontl z Asseco Solutions

Asseco Solutions na tuzemském trhu během loňského roku zaznamenalo obrat ve výši 594 milionů korun. Na hodnocení či predikování výsledků pro letošek je ale podle Ontla ještě zatím brzy, zejména i s ohledem na komplikovanou situaci ohledně možných opatření proti šíření koronaviru.

„Samozřejmě, že nás situace kolem COVID-19 neminula, i přes tuto skutečnost však realizujeme nejenom podporu u stávajících zákazníků, ale podařilo se nám uzavřít několik nových, velmi zajímavých projektů,“ popisuje šéf inovací situaci v Asseco Solutions s tím, že společnost zaznamenala také odložení řady nových implementací.

„Nelehká situace okolo koronaviru také ukazuje nezbytnost neustálého vylepšování informačních systémů – především v lepší podpoře týmové spolupráce a automatizace. Proto si myslíme, že i v této době jsme schopni úspěšně uvést na trh zcela nový systém,“ doplňuje Ontl.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost Asseco Solutions. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Méně stresu a spokojenější život. Miton investuje 5 milionů korun do českého digitálního deníku VOS

Peter BrejčákPeter Brejčák

qusion

Foto: Qusion

Zakladatelé studia Qusion, které stojí za aplikací VOS.health, Ondřej Kopecký a Jiří Diblík

0Zobrazit komentáře

Jak pomocí digitálních technologií zlepšit každodenní život? Taková byla otázka, kterou si položili Ondřej Kopecký a Jiří Diblík, zakladatelé studia Qusion, kteří s vlastním podnikáním začali již ve velmi brzkém věku a jak nedávno popsali ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch, bylo to prý to nejlepší, co mohli udělat. Odpověď na svou otázku pak našli v aplikaci s názvem VOS.

Jejich aplikace slouží jako nástroj pro sebereflexi s cílem poskytnout lidem odborně podložené rady, jak v sobě najít jistotu, zažívat méně stresu a prožívat spokojenější život. V naplnění této mise nyní pomůže i tuzemská investiční skupina Miton, která do projektu vložila pět milionů korun.

Základem první verze VOS.health je digitalizovaný deník, který svému uživateli každý den pokládá personalizovanou otázku týkající se jeho osobnosti a duševního rozpoložení. Přesně o rok později se pak deník zeptá na tu samou otázku, která může být zvěčněná také audio nahrávkou, fotografií nebo videem.

Právě takovým způsobem chce aplikace lidi naučit, jakým způsobem se mohou takzvaně sebereflektovat. Následně agreguje anonymizovaná data, se kterými dále pracuje umělá inteligence, díky níž je možné v těchto datech hledat souvislosti a uživatelům nabízet konkrétní doporučení na zlepšení.

miton-partners

Foto: Miton

Partneři Mitonu: Ondřej Raška, Milan Zemánek, Michal Jirák, Tomáš Hodboď, Tomáš Matějček a Václav Štrupl

Aplikace umí pracovat také s údaji z Apple Health nebo Google Fit, daty z kalendáře, časem stráveným na telefonu nebo daty o počasí. Dostupná bude během několika dní pro telefony s operačními systémy iOS a Android, v dalších fázích vývoje ale tvůrci plánují rozšíření pro web nebo jako plugin do prohlížečů. Chystá se také integrace přímo do Slacku, kde někdy trávíme až příliš mnoho času.

Aby bylo fungování aplikace VOS co nejpřesnější, je vyvíjená pod dohledem odborníků na psychologii a mentální zdraví, čímž slibuje propojení moderních technologií s vědeckým poznáním. V budoucnu by pak mohla na základě komplexních analýz uživatelům radit, jak se mít co nejlépe.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„V dnešní uspěchané době nemají lidé sami na sebe skoro žádný čas a neuvědomují si, že je velice důležité si ho udělat. Motto naší nové aplikace zní: Reflect on life, grow in mind. A my věříme, že přesně tak to je,“ říká Jiří Diblík, spoluzakladatel a šéf studia Qusion.

„To, že přinášíme na trh užitečný produkt, se odráží i v tom, že se nás rozhodl podpořit Miton. Investici využijeme na další vývoj produktu, marketing a rozšíření spolupráce s odborníky v oblasti duševního zdraví,“ doplňuje teprve dvaadvacetiletý podnikatel.

Pro investiční skupinu Miton jde o další z investic nedávno založeného fondu zaměřeného na oblast duševního zdraví. Fond pod názvem Miton Psychonauts disponuje desítkami milionů korun a mezi podpořené projekty patří kromě VOS.health například platforma pro online terapie Terap.io, psychedelická klinika Psyon nebo londýnský startup Wavepaths.