Whopper do auta nebo do ruky, ale bez lidského kontaktu. Burger King představil restaurace pro novou dobu

Filip HouskaFilip Houska

burger-king-1

Foto: Burger King

Vizualizace nové pobočky řetězce Burger King

0Zobrazit komentáře

Přijet k tabuli, nadiktovat objednávku, popojet o pár metrů dál, objednávku zaplatit, přes stažené okénko auta ji převzít a pokračovat v jízdě. I na našem trhu je dnes naprosto běžné, že si své oblíbené jídlo od McDonald’s nebo KFC vyzvednete tak, že nemusíte vůbec vystupovat z vozu. Ve Spojených státech je pak tento komfortní způsob, známý jako drive-thru, ještě rozšířenější.

Byť se rozhodně najdou tací, kteří tomuto způsobu stravování neholdují, v době pandemie se ukázalo, jak důležitý může být. Především z hlediska ochrany zákazníků i personálu. Potvrzují to především právě Američané, kteří během dubna, května a června letošního roku podle dat firmy NPD Group zvýšili návštěvnost drive-thru o 26 procent.

A protože se neustále mluví o tom, že koronavirová krize zanechá v globální společnosti trvalé šrámy a změní přístupy zákazníků, nejen gastropodniky se na novou dobu začínají připravovat. Jedním z příkladů je také Burger King, který s téměř 19 tisíci pobočkami patří mezi nejsilnější řetězce s rychlým občerstvením na světě.

burger-king-3

Foto: Burger King

Pergoly na parkovišti se solárními panely

Tvůrci legendárního Whopperu představili nové koncepty svých restaurací, které mají návštěvníkům zajišťovat pohodlnější možnosti pro objednávání a konzumování nabízených pokrmů a zároveň šetřit prostor ve městech. Nazývají je „restauracemi zítřka“ a minimálně podle vizualizací lze vidět, že nová zázemí Burger Kingu mohou výrazně změnit jeho fungování.

Hned na první pohled si můžeme všimnout zvětšených prostor pro parkování a nových navigačních prvků umístěných na silnici. To proto, že Burger King věří, že zákazníci budou čím dál častěji jíst přímo v autech, potažmo si jídlo odvážet domů. Pro ně se otevírá několik možností, kde mohou při příjezdu zaparkovat.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Součástí nových restaurací mají být i speciální parkovací místa s přístřešky, jež poskytnou nejen stín, ale také případnou energii pro dobití elektrických vozů. Na střeše totiž budou mít solární panely. V těsné blízkosti parkovacího místa se pak bude nacházet zvláštní panel s výrazným QR kódem, který poslouží pro objednání jídla skrze aplikaci. Objednávku pak zaměstnanci Burger Kingu doručí zákazníkům přímo do vozu.

burger-king-2

Foto: Burger King

Prosklené skříňky, do nichž se z kuchyně dává jídlo

V případě, že bude řidič z auta přeci jen chtít vystoupit a jídlo si vyzvednout sám, nebude se muset s personálem vůbec střetnout. Stačí, když dojde k malým skříňkám u prodejny, kde na něj bude objednávka vyřízená přes aplikaci čekat. Burger King dodává, že bude klást maximální důraz na čerstvost a nemělo by se stávat, že by sendviče ve výdejní skříni seděly příliš dlouho.

„Brali jsme v potaz, že se chování zákazníků proměňuje. Naši hosté ovšem s našimi restauracemi chtějí i nadále interagovat. Výsledkem je proto nový designový koncept, který je atraktivní pro zákazníky a umožní našim franšízantům maximalizovat jejich návratnost,“ komentuje Josh Kobza, šéf operací v Restaurant Brands International, mateřské firmy Burger Kingu.

Drive-thru, kde vás obslouží pásy

Samozřejmostí je i několik oken pro drive-thru, z nichž lze objednávat jídlo přes telefon. Ovšem namísto toho, aby za okénkem seděl někdo z personálu prodejny, se vše řeší přímo z kuchyně, která se v jednom z plánů nachází nad průjezdem aut. Z ní se objednávky valí na pásech dolů a zákazníci si je mohou v daném okénku jednoduše jen přebírat.

fruitisimo5-jan-hummel-min

Přečtěte si takéZakladateli Fruitisima opět patří většina firmy. Krize nás hodně posunula, říká Hummel a chystá nové ovocné produktyZakladateli Fruitisima opět patří většina firmy. Krize nás hodně posunula, říká Hummel a chystá nové ovocné produkty

Ne vše ovšem stojí na technologiích a inovativních přístupech. Ačkoliv tomu doba nenahrává, Burger King si je jistý tím, že se lidé budou chtít v okolí prodejen nadále střetávat, a proto pro ně chystá venkovní i vnitřní posezení v jednoduchém, červeno-zeleno-bílém designu, opět s důrazem na šetření prostoru ve městech.

První sada těchto nových poboček by se měla otevřít již během příštího roku, a to konkrétně v Miami, kde Burger King sídlí, Latinské Americe a Karibiku. O bližších plánech pro Evropu, potažmo Českou republiku, prozatím firma mlčí.

https://www.youtube.com/watch?v=qoHONJCu4T0

Na vlak nebo autobus dojedete sdíleným skútrem či vozem. Škodovka otevírá spolupráci s RegioJetem

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

regiojet-berider

Foto: Škoda Auto

Elektrické skútry BeRider od Škodovky bude nově propojené s vlaky RegioJetu

0Zobrazit komentáře

Když je řeč o budoucnosti dopravy, často se zmiňuje především to, že již nebude takovým automatismem, jako je tomu dnes, vlastnit auto. Místo toho budou lidé, zejména ve velkých aglomeracích, využívat různé sdílené dopravní prostředky, ať už jde o klasickou městskou hromadnou dopravu nebo třeba sdílené skútry. Právě na to sází Škodovka a RegioJet.

Inovační laboratoř mladoboleslavské automobilky Škoda Auto DigiLab uzavřela partnerství s dopravcem RegioJet právě za účelem propojení několika různých způsobů přepravy. Zatímco Škodovka dá k dispozici své sdílené elektrické skútry BeRider a auta z carsharingu HoppyGo, RegioJet do spolupráce zapojí své vlaky a autobusy.

Ideální výsledek celého partnerství by měl vypadat zhruba takto: při cestě na vlak si před domem vypůjčíte elektrický skútr, dojedete na nádraží, kde přesednete na vlak, načež si v konečné stanici vypůjčíte třeba sdílené auto, abyste dojeli do své cílové destinace. Jinými slovy jde o takzvanou dopravu od dveří ke dveřím, aniž byste museli vlastnit auto.

„Škoda Auto se transformuje v Simply Clever společnost pro nejlepší řešení mobility. Partnerství se společností RegioJet je důležitým krokem v tomto vývoji: dává nám příležitost využít řadu synergií a učinit individuální mobilitu ještě progresivnější,“ říká Jarmila Plachá, vedoucí Škoda Auto DigiLabu.

BeRider & RegioJet

Foto: Škoda Auto

Elektrické skútry BeRider od Škodovky bude nově propojené s vlaky RegioJetu

Scénář nastíněný výše nebude fungovat takto dokonale úplně vždy a od prvního dne, zejména kvůli tomu, že například služba BeRider zatím funguje jen v hlavním městě, ale jde o první vlaštovku. Prvním krokem v rámci většího partnerství je propojení jízdních dokladů, kdy při koupi jízdenky na autobus nebo vlak RegioJetu získáte také 60 volných minut právě na svítivě zelený elektrický skútr.

Se značkou BeRider zatím jezdí škodovácký DigiLab v Praze, přičemž plánovaná expanze do Brna byla kvůli koronavirové krizi pozastavena. Podle čerstvých údajů se již na elektrických skútrech projelo 80 tisíc uživatelů, kteří najeli přes 500 tisíc kilometrů, a obliba služby dál roste. Ostatně do Prahy nedávno zavítala také konkurence v podobě polského Blinkee.city.

Na podobné bázi jako s BeRiderem bude fungovat v návaznosti na vlakové a autobusové spoje RegioJetu taktéž P2P carsharingová služba HoppyGo. V ní si mezi sebou půjčují svá auta zejména lidé a k jízdence na RegioJet nyní nově registrovaní uživatelé obdrží kredit ve výši 500 korun na pronájem vozu. V řešení jsou ale i rezervovaná parkovací místa u nádraží právě pro sdílené vozy třeba i z vlastní flotily HoppyGo.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Mnohem zajímavější nicméně má být výhledově spolupráce Škody Auto a RegioJetu v rámci multimodální aplikace Citymove. V ní lze plánovat trasu napříč různými dopravními prostředky, tedy například kombinace MHD, sdílených kol, skútrů i taxi, a v budoucnu mají přibýt i právě vlaky a autobusy RegioJetu.

gray-zone-warfare-madfinger

Přečtěte si takéČeská střílečka Gray Zone Warfare vydělala přes 400 milionůČeská střílečka vydělala rekordních 400 milionů. Vývojářům z Brna se vyplatila riskantní otočka

Z jednoho místa by si tak měl mít uživatel možnost naplánovat trasu skutečně od dveří ke dveřím, přičemž hlavní výhoda Citymove má být v tom (vedle toho, že takovou kombinaci vůbec umí), že si půjde veškeré dopravní prostředky rezervovat a rovnou i zaplatit přímo v aplikaci.

„Partnerství tímto otevírá ideální přístup k mobilitě pro všechny lidi, kteří sami nevlastní žádný vůz, ale chtějí být mobilní bez omezení. Propojení služeb sdílené mobility s dálkovou železniční a autobusovou dopravou snižuje emise i zatížení center měst,“ podotýká Škodovka.