České konopné tenisky míří do světa. Bohempia otevře prodejnu až v Japonsku a chystá nové oblečení
Bohempia začínala jako malá česká značka, která měla za cíl lidem přes své volnočasové tenisky ukázat výhody materiálu vyrobeného z technického konopí. V Česku se poměrně rychle etablovala, a tak se vydala i za hranice, kde spustila několik e-shopů. Letos se chystá expandovat dál, ale tentokrát už offline. Plánuje totiž otevřít první zahraniční kamennou pobočku, a to až v dalekém Japonsku.
Právě země vycházejícího slunce se může pro Bohempii, která vedle barevných kecek pro všechna roční období nabízí i konopná trika, spodní prádlo nebo kuchyňské utěrky, stát zásadní destinací. Jak totiž zmiňuje zakladatel značky Tomáš Rohal, Japonci na udržitelnou módu velmi slyší a konopný textil se tam těší čím dál větší oblibě. Otevření kamenné prodejny v šestém největším městě Japonska Fukuoka tak může tento trend ještě podpořit.
„Japonský trh se vyznačuje rychlým tempem růstu. Udržitelná móda je na vzestupu a spolu s tím strmě vzrůstá i obliba udržitelného životního stylu. Konopný textil je tam velmi oblíbený, navíc je součástí náboženského směru Šiontismu. I proto věříme, že vstup bude úspěšný. Expanzi považujeme za důležitý motor k růstu a chceme zároveň motivovat i další značky, aby se nebály a zariskovaly,“ říká Rohal, který Bohempii zakládal v roce 2015.
Vybudování fyzické pobočky ve Fukuoce, které se očekává během tohoto jara, navíc koresponduje s loňským, podzimním rozšířením, kdy tuzemský startup v Japonsku spustil i vlastní e-shop. Téhož roku spustil internetový obchod také ve Spojených státech, které se pro něj staly prvním zahraničním trhem, a to i přes omezení spojená s pandemií koronaviru. Bohempia ji však dle svého tvrzení zvládla velmi dobře a měla loni vyrůst až o 50 procent. Konkrétní čísla, kterými by svůj růst podložila, však prozradit nechce.
Na dotaz CzechCrunche Bohempia nastínila jen své obecnější plány na nadcházející rok. V první řadě jde o další expanze, které by se měly nést v duchu vstupů na Slovensko a do Německa, posílení stávajících trhů včetně toho australského, kde má taktéž své zastoupení, a rozšíření sortimentu s oblečením. Soustředit se bude také na vývoj barefootových produktů, které by její jednoduché tenisky mohly dobře doplňovat.