V Česku se spouští první online katalog tenisek. FlexDog má velké ambice a za zády Footshop
FlexDog je první online katalog tenisek v Česku
Sneakerhead je osoba, která se zajímá o tenisky, jimž se v angličtině říká sneakers, o jejich historii, sleduje novinky a často je i sbírá. Pro toho, kdo teniskám nepropadl, to může připadat přitažené za vlasy, ale tady skutečně nemluvíme o keckách za pár stovek. A právě fanoušci tenisek by měli zbystřit, protože se v Česku spouští první online katalog, jaké známe ze zahraničí.
Jmenuje se FlexDog a také u jeho názvu se musíme ponořit do tajů slangu, který využívá i tenisková komunita. Když si koupíte nové boty, tak s nimi (v angličtině) flexíte, totiž předvádíte se, a dog nemusí v překladu znamenat jen věrného přítele člověka, ale také slangové označení pro přátele v partě.
FlexDog chce všem fanouškům kvalitních tenisek zjednodušit nákup jejich oblíbených modelů, když na jednom místě nabídne vybrané obchody a konkrétní produkty v dostupných velikostech. Specializovaná sneakers tržiště nejsou ve světě ničím novým a FlexDog nyní tento trend přináší také do Česka. A když je řeč o teniskách, nepřekvapí, že v tom hraje roli i Footshop.
Vyšší tenisková třída
„Cílem je oslovit zákazníky unikátní nabídkou dostupných tenisek, ve které se návštěvník webu snadno zorientuje. Výběr nového páru zákazníkovi ulehčí možnost filtrovat tenisky pouze v jeho velikosti nebo jeho oblíbené barvě, trendy modelu nebo podle značky,“ vysvětluje pro CzechCrunch základní princip fungování nové služby její šéf Jakub Mandát.
V tuzemském módním světě nepůjde o první online tržiště. Tenisky si můžete v různých internetových obchodech vyhledat třeba na Glami, ale FlexDog se chce specializovat pouze na ty kousky, které mezi sneakers odborníky zkrátka stojí za řeč, jinými slovy jde o vyšší třídu. „Nechceme nabízet tenisky, kterých se vyprodukují miliony kusů a jde zpravidla o levnější varianty klasických modelů,“ popisuje Mandát.
Tvůrci FlexDogu neskrývají, že se inspirovali v zahraničí, kde je populární například globální Lyst. Na něm si vyberete tenisku, velikost, zobrazí se vám seznam e-shopů, kde ji nabízí, a můžete se do něj rovnou prokliknout. Tento model pak chtějí ve FlexDogu skloubit s britskou platformou The Sole Supplier, která se specializuje na vyšší segment tenisek a zároveň si zakládá na komunitě a tvorbě kvalitního obsahu.
Právě na komunitě vyrostl také Footshop, který dnes patří mezi největší e-shopy s teniskami a streetwearem v Evropě, a právě pod jeho patronátem nyní FlexDog vzniká. Zakladatel Footshopu Peter Hajduček nedávno oznámil velký nákup konkurenčního e-shopu Queens, ale nezastavuje se a Flexdog bude představovat první projekt, kde bude především v roli investora.