Když design pomáhá. České AnyoneGo se svými vozíky pro hendikepovaná zvířata zabodovalo v soutěži Red Dot Award

Foto: AnyoneGo

Vozík pro psa od AnyoneGo

0Zobrazit komentáře

Porota prestižní designérské soutěže Red Dot Award každoročně oceňuje produkty, které nejen dobře vypadají, ale také efektivně fungují a dělají svět lepším. Není proto divu, že se v jejím hledáčku objevil i český startup AnyoneGo. Ten totiž náležitosti ideálního produktu podle organizace Red Dot splňuje do posledního puntíku a za své pohybové pomůcky pro psy a další zvířata si odnesl i ten červený v kategorii Red Dot Product Design Award.

„Za svou dlouhou kariéru designéra jsem získal mnoho zkušeností a úspěchů, ale ocenění Red Dot Design Award mezi nimi dosud chybělo. Mám proto obrovskou radost, že jsme nyní v této prestižní celosvětové soutěži, která klade důraz na spojení funkčnosti a krásy, dokázali uspět,” říká Jan Jiránek, hlavní designér AnyoneGo.

AnyoneGo získalo ocenění za své vozíky pro hendikepované psy, díky nimž se mohou opět postavit na nohy a radostně běžet vstříc novým zážitkům. Vývoj pomůcek, mezi kterými najdeme i ortézy či chodící vaky, trval přibližně tři roky, jejich oficiální prodej byl však spuštěn až loni na podzim. Po půlroce hlásí AnyoneGo více než stovku spokojených psích uživatelů v Česku a další v Itálii, Německu, Francii, Slovensku či Polsku.

Photo by Jan Schejbalhonzuv@email.cz

Foto: AnyoneGo

Zakladatelé AnyoneGo: Ivan Lukáš, Jan Jiránek a Martin Schenk

Pro každého z nich byl vozík vyroben přímo na míru za pomocí technologie 3D tisku. Základní koncepce vychází ze čtyř velikostí a lze vybírat z pěti různých barevných provedení, což dokáže ocenit i čtyřnohý uživatel, který sice nerozezná barvy ve stejném spektru jako člověk, ale rozhodně není barvoslepý, jak se často říká.

Každý vozík se dá následně upravovat pomocí nejrůznějších designových prvků tak, aby se v něm zvíře cítilo co nejpohodlněji, postroj ho minimálně limitoval a opět si díky němu mohlo užívat maximální svobody. Zajímavé navíc je, že je to vůbec poprvé, co takové pomůcky obdržely ocenění Red Dot.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Ocenění Red Dot je velkým povzbuzením pro celý náš tým a potvrzením toho, že děláme svou práci dobře. U vozíku pro hendikepovaná zvířátka ale rozhodně nekončíme, do jednoho z dalších ročníků plánujeme přihlásit i náš připravovaný lidský vozík, který vytvoří zcela novou kategorii designu i funkčnosti,” říká šéf AnyoneGo Martin Schenk, který dodává, že pokud se nevyskytnou žádné komplikace, měl by tento vozík dorazit k prvním uživatelům asi za rok.

AnyoneGo, které nám své detailnější plány odhalilo loni v prosinci, se přidává k dalším českým projektům, jež v minulých ročnících Red Dot Award bodovaly. V loňském roce to byly například chytré ploty AITAA, které získaly nejvyšší ocenění soutěže Best of the Best, či skialpové lyže a vestavba do auta od značky Egoé. O rok dříve si ocenění odnesly tištěné zdravotní pomůcky společnosti Invent Medical.

03_lidsky_vozik_anyonego_model_jedna_ku_dvema

Foto: AnyoneGo

Model lidského vozíku od AnyoneGo ve velikosti jedna ku dvěma

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Specializace na IT se vyplatila. Česká náborová agentura Nymble v pandemii vyrostla na 30 milionů

Petra FritschPetra Fritsch

vasko-mysak-nymble

Foto: Nymble

Václav Myšák a Miroslav Vaško, spoluzakladatelé náborové agentury Nymble

0Zobrazit komentáře

Ačkoliv se na začátku minulého roku mohl leckterý IT odborník bát o práci a někteří z nich o ni skutečně přišli, ukázalo se, že právě tento pracovní trh pandemií bit nebude. Pracovní síly se přeskupily v rámci jednotlivých podnikatelských sektorů, přeživší firmy začaly ve velkém digitalizovat a poptávka po odbornících s technologickými znalostmi a dovednostmi naopak ještě vzrostla.

Pokud jsme před pandemií mluvili o tom, že nabrat do firmy schopného „ajťáka“ je fuška, teď by snad někteří recruiteři přirovnali celý proces k heroickému výkonu. Nezřídka kdy pak firmy sáhnou po externí pomoci agentur. Náboru IT profesionálů se dlouhodobě věnuje i česká společnost Nymble, která dokázala i během nepředvídatelného pandemického roku významně narůst.

Zatímco v roce 2019 dosahoval obrat Nymblu výše 11,5 milionu korun, v loňském roce se firmě podařilo utržit 30 milionů, což představuje téměř trojnásobný růst. „Navzdory všemu považujeme rok 2020 za jeden z nejúspěšnějších v historii firmy,“ neskrývá spokojenost Miroslav Vaško, spoluzakladatel Nymblu.

„Covidová krize nám všem nastavila zrcadlo v profesní i osobní sféře. Mnohem více jsme se snažili soustředit na podstatu toho, co, pro koho a jak kvalitně děláme,“ popisuje loňskou situaci Vaško, který minulé léto komentoval pro CzechCrunch aspekty hledání talentů v zahraničí.

miroslav-vasko-nymble

Foto: Nymble

Miroslav Vaško, spoluzakladatel náborové agentury Nymble

Přestože loni přišla agentura v důsledku krize o šedesát procent zákazníků, nenechala se odradit a šlápla ještě víc do pedálů. Budoucnost viděl Vaško v komplexitě služby, kterou svým klientům Nymble poskytuje. V roce 2020 se tak se spoluzakladatelem Václavem Myšákem zaměřili na nábor seniorních odborníků a poskytování ucelených služeb na míru a tento krok se jim vyplatil.

Za nejzdařilejší úspěch v loňském roce považují šéfové Nymblu spolupráci s nově vzniklou pražskou pobočkou amerického startupu Outreach, jehož hodnota po loňské investici přesahuje miliardu dolarů. Jeho cílem bylo získat 20 lokálních špiček v oboru pro vývoj svých obchodních nástrojů a i díky Nymblu tento plán překonal o více než dvojnásobek.

Klíčovými aspekty loňského úspěchu se v případě tuzemské IT náborové agentury zdá být především to, že se mohla více soustředit na oba proudy svých klientů – firmy poptávající IT profesionály i potenciální kandidáty, v jejichž vodách loví.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Mnohem více jsme začali měřit náš výkon i aktivitu klienta a pracovat s relevantními daty. Bylo ale potřeba změnit i přístup samotných firem. Podařilo se nám tak nastavit fungující partnerství, kdy si vzájemně nasloucháme a kde pojmy jako candidate engagement nebo candidate experience nejsou jen trendy výrazy, ale důležité fungující aspekty,“ vysvětluje změny v přístupu k firemní klientele Vaško.

U potenciálních kandidátů šlo nejen o rychlost procesu, která v IT sektoru hraje větší roli než kdekoliv jinde, ale také o porozumění kandidátovi a měkké faktory, které určují jeho vhodnost pro danou pozici. Tedy například ambice, představy o náplni práce nebo takzvaný culture fit neboli soulad v hodnotách, přístupu k práci a firemní kultuře.

O tom, že svým klientům i kandidátům Nymble rozumí, svědčí i 85% akceptovatelnost prezentovaných talentů na první kolo pohovoru. Vloni jich takto česká agentura dle svých slov přivedla na interview 400, z toho bylo 80 dosazeno na seniorní pozice v IT. Na jediného seniorního inženýra, který byl ochoten zvážit novou pracovní příležitost, přitom vloni náboráři z Nymble oslovili někdy i 150 až 200 pasivních kandidátů.

„Naším cílem pro tento rok je udržet si tempo růstu a stejně tak být součástí růstu byznysu našich klientů. Nadále chceme rozšiřovat komplexitu služeb, roli a význam, které u klientů máme, a hlavně spojovat nové příležitosti se skvělým potenciálem lidí, které máme v týmu,“ dodává na závěr Vaško.