Scott.Weber se dál rozpíná po Praze. Od končícího Business Linku koupil coworking v pražských Holešovicích

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

visionary-scottweber

Foto: Scott.Weber

Coworking Scott.Weber v budově Visionary v pražských Holešovicích

0Zobrazit komentáře

Přes 21 tisíc metrů čtverečních. Takovou plochou disponuje osm center, v nichž má Scott.Weber Workspace rozeseté své flexibilní kanceláře a coworkingy. Téměř čtyři tisíce metrů má v portfoliu tuzemská společnost Adama Zvady nově, když koupila prostory v holešovické budově Visionary od Business Linku, a potvrdila tím svou pozici největšího poskytovatele flexibilních pracovních prostor v Praze.

V posledním pandemickém roce se sice hodně diskutuje o tom, jaká je vlastně budoucnost kanceláří, nicméně šéf Scott.Weber Adam Zvada je přesvědčen, že právě flexibilní kanceláře a coworkingy představují pro mnoho firem i freelancerů budoucnost, kde se bude pracovat, když to zrovna nebude na home officu. Jen letos už tak stihla jeho firma rozšířit plochu svých center o polovinu a příští rok plánuje přidat další čtvrtinu.

V letošním roce Scott.Weber zatím otevřel tři nová centra. Jedno ve Flow Building na Václavském náměstí, kde v posledních týdnech působil poprask Primark, druhé v Karlíně zvané Praga Office & Garden, kde mimo jiné sídlí i skupina V-Sharp Michala Menšíka, a třetí s názvem City Element na Pankráci. Nyní se firma poprvé dostává také do pražských Holešovic, kde nahradí Business Link.

Polská síť coworkingových kanceláří, která patří pod Skansku, se poprvé vydala do Česka v roce 2018. Tehdy otevřela moderní pracovní prostory právě v holešovické budově Visionary, ale nyní tuzemskou misi po třech letech končí. Ani jedna strana nechce komentovat, za kolik akvizice proběhla, nicméně Scott.Weber přebírá do pronájmu dvě celá a část dalšího patra z původních tří obsazených Business Linkem.

scottweber-vsharp5

Foto: Scott.Weber

Sdílené kanceláře Praga Office & Garden v pražském Karlíně od Scott.Weber

„Flexibilní kanceláře a coworking se v dnešní době nejistoty a potřebné flexibility celosvětově staly nejrůstovějším sektorem a také nejvyhledávanějším řešením celého trhu komerčních nemovitostí nejen pro malé začínající společnosti, ale i pro střední a velké firmy,“ říká k další expanzi své firmy Adam Zvada s tím, že Holešovicemi a Prahou obecně určitě nebude končit.

„Scott.Weber Workspace jako lídr v odvětví flexibilních kanceláří chce nabídnout co největší pokrytí těmito centry v celé České republice. Abychom byli schopni tuto vizi naplnit a uspokojit narůstající poptávku, budeme i nadále pokračovat v budování naší společnosti jak prostřednictvím organického růstu, tak dalšími fúzemi a akvizicemi,“ doplňuje Zvada. Letos má v plánu dosáhnout na tržby ve výši 220 milionů korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pro CzechCrunch šéf Scott.Weber prozradil, že aktuálně už s kolegy pracuje na představení dalších třech pražských center s podpisem do konce tohoto roku. Prozatím se zaměřuje na vlastní prostory, ale nevylučuje ani další akvizice. Svými flexibilními kancelářskými prostory chce Scott.Weber pokrývat i další části Prahy, přičemž v příštích letech se chce vydat také do Brna a reálně vidí také vstup do dalších regionů.

„Abychom zůstali i nadále flexibilní a uspokojili nové poptávky i poptávky po prostorách pro růst stávajících klientů, potřebujeme další pokrytí, více prostor. Do konce roku 2023 tedy plánujeme provozovat 13 center s celkovou plochou více než 35 tisíc metrů čtverečních a kapacitou přes 5 tisíc pracovních míst,“ popisuje pro CzechCrunch své plány Adam Zvada. Přiznává, že pandemie sice měla na jeho byznys značný dopad, ale nakonec využili složitější časy jako příležitost.

adam-zvada

Foto: Scott.Weber

Adam Zvada, zakladatel a šéf Scott.Weber Workspace

Ve Scott.Weber v průběhu roku, kdy se snížila poptávka po kancelářských, coworkingových i eventových prostorech či zasedacích místnostech, identifikovali oblasti, do nichž se vyplatí investovat, aby byla firma připravena na nový způsob práce. Do kanceláří se tak pořizovala nová zařízení pro videokonference a měnily se i modely, jak se mohou klienti jednotlivé prostory využívat.

„Přizpůsobujeme kanceláře pro střední a větší klienty v rámci našich enterprise řešení v kombinaci s coworkingem. Nabízíme nová řešení v podobě rotujících kanceláří, kdy se u jednoho stolu podle potřeby může střídat více zaměstnanců. V našich centrech také umožňujeme nový model tzv. práce ‚odkudkoliv‘, kdy si klienti mohou rozdělit týmy napříč naším portfoliem, či umožnit zaměstnancům práci v blízkosti jejich bydliště s kombinací s prací z domova,“ říká Zvada.

V nově nabytých prostorách v holešovické budově Visionary zatím Scott.Weber příliš velké změny nechystá. Podle Zvady jsou prostory po designové stránce zařízeny zcela mimořádně, a tak bude spíše hledat vylepšení v oblasti rozsahu a úrovně poskytovaných zákaznických služeb, případně inovovat zmíněné komunikační technologie. Aktuální obsazenost coworkingu ve Visionary v červnu přesáhla hranici 70 procent a Zvada věří, že se dlouhodobě dostane na stadardní obsazenost svých center, která se pohybuje mezi 90 a 95 procenty.

visionary-scottweber2

Foto: Scott.Weber

Budova Visionary v pražských Holešovicích

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

České Enehano pomáhá s automatizací firemních procesů až v Austrálii. Loni vyrostlo o polovinu na 70 milionů korun

Filip HouskaFilip Houska

xenehano_1

Foto: Enehano

Michal Peška a Jiří Mach, spoluzakladatelé startupu Enehano

0Zobrazit komentáře

Automatizace a digitalizace prodejních, marketingových a zákaznických funkcí pomocí Salesforce nemusí znít zrovna jako sexy obor, český startup Enehano na něm však postavil úspěšný byznys a využívají ho velké tuzemské banky i zahraniční společnosti. A jak ukázal loňský rok, kdy tým okolo Jiřího Macha znovu vyrostl o více než polovinu, specializace tohoto typu bude do budoucna dávat čím dál větší smysl.

Ačkoliv je digitalizace a automatizace firemních procesů silným trendem především posledních zhruba osmnácti měsíců, kdy se svět ocitl ve spárech koronavirové krize, Jiří Mach pochopil výhody těchto trendů již v roce 2016. Tehdy se zamiloval do systémů pro řízení podniků CRM od společnosti Salesforce, opustil svou předešlou práci a začal se svým společníkem Michalem Peškou budovat Enehano.

Byznys plán byl jasný: pomáhat firmám s digitální transformací, aby se zefektivnily jejich postupy v oblasti prodeje, zákaznického servisu či marketingu. „Běžnému člověku se naše specializace může hůře chápat, proto je vždy lepší si to uvést na příkladech,“ odpovídá Mach na otázku, jak vlastně jejich byznys a technologie od Salesforce fungují.

Například ČSOB Pojišťovně umožnili řídit a sledovat výkonnost obchodní sítě v reálném čase. Díky tomu pak mohla včas reagovat na změny na trhu a obchodní zástupci získali nástroj s kompletními informacemi o klientech (od žádostí přes smlouvy až po poslední komunikaci). Spolupracuje také s Equa bank, pro kterou spravují marketingové kampaně.

xenehano

Foto: Enehano

Tým českého startupu Enehano

„Rozhodovat ve velké firmě (ale i startupech) je samo o sobě stresující, natož když k tomu nemáte veškeré potřebné informace. Díky nám a Salesforce mají šéfové velkých firem k dispozici všechna potřebná data z různých oddělení v reálném čase a mohou si tak udělat celkový obrázek,“ doplňuje šéf a spoluzakladatel Enehana pro CzechCrunch.

A firmy na jejich řešení slyší. Enehano za loňský rok vyrostlo o 49 procent (podobně jako rok předtím) a obratem se přiblížilo k hranici 70 milionů korun. Navíc hlásí, že se pořád drží v černých číslech, byť konkrétnější informace o ziskovosti nezveřejňuje. „Do pěti let se chceme dostat na obrat 500 milionů korun a mít pokrytých deset zemí,“ přibližuje Mach plány do budoucna.

Právě expanze je pro Enehano jedním z klíčových bodů, na který se zaměřují. V roce 2019 expandovalo do USA, odkud nám Zuzana Maderová posílala „zápisky“ z byznysových cest po San Francisku. Loni začalo Enehano spolupracovat se švédskou společností Getinge, což je jeden z největších výrobců zdravotnických zařízení na světě, pro kterého z Německa spravují a rozvíjejí systémy od Salesforce.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Zákazníkům pomáháme ve všech fázích od studie proveditelnosti přes samotnou realizaci projektu až po následný roll-out a adopci. Je úžasné, když potom můžeme zúročit naše zkušenosti i na mezinárodním poli a postupně pro našeho švédského klienta nasazovat řešení i v Austrálii, Číně nebo třeba Japonsku,“ dodává Mach. Mezi další klienty patří i T-Mobile, půjčková platforma Zonky, česko-americký startup Productboard, letenková společnost Kiwi.com či sofwarový Pricefx.

Letos je v plánu větší expanze po zemích Skandinávie (včetně Švédska) a také v pobaltských státech. K širšímu rozšiřování se po Evropě navíc Enehano podle vlastních slov zatím nepotřebuje žádné externí investice, s nimiž mají v historii firmy nulové zkušenosti. Svůj organický růst táhnou pouze z vlastních zdrojů, což považují za výhodu ve smyslu udržení vyšší kvality nabízených služeb.