Podívejte se do znovuotevřených kanceláří Avastu. Počítají i s tím, že do nich zaměstnanci zavítají jen občas

Filip HouskaFilip Houska

avast-1

Foto: Prokop Laichter/Capexus

Mikrokancelář v pražském ústředí společnosti Avast

0Zobrazit komentáře

Český antivirový gigant Avast se v loni v březnu kvůli koronavirovým obavám rozhodl, že zavře své pražské kanceláře a nechá zaměstnance pracovat hlavně z domova, respektive odkudkoliv. Nyní po více než roce a půl oznámil, že prostory v pankrácké budově Enterprise znovu otevírá, ovšem s několika změnami – jsou přestavěné tak, aby byly lépe uzpůsobeny hybridnímu nastavení práce, které Avast začátkem roku zavedl.

Hybridní model práce v Avastu spočívá v tom, že vedení v čele s Ondřejem Vlčkem nebude řešit, zda zaměstnanec pracuje ze svého místa v kanceláři, z domova nebo třeba od moře. Firma také nebude bazírovat na počtu hodin, které pracovník na konkrétním úkolu strávil, a bude se soustředit čistě na výsledky. Tomuto nastavení odpovídají i předělané prostory v Praze.

Nové kanceláře Avastu lze rozdělit do dvou segmentů. Ten první je uzpůsoben pro zaměstnance, kteří chtějí na pracoviště docházet pravidelně – tito pracovníci mají k dispozici svá vlastní místa, samozřejmě včetně různých společných zón pro týmová setkávání a relaxaci. Nechybí  například ani místnosti pro jógu, masáže nebo vzdělávací aktivity pro děti či koutek pro kojence a batolata.

Zahrnuty jsou ovšem i takové prostory, které mají sloužit primárně zaměstnancům využívajícím zmíněný hybridní režim. Pokud by chtěli do kanceláří opravdu přijít (například kvůli schůzce s klientem, brainstormingu s kolegy nebo v rámci utužování osobních vztahů), mohou následně využívat nových tichých zón, mikrokanceláří pro soustředěnou práci, ale také společných zasedacích místností.

avast-4

Foto: Prokop Laichter/Capexus

Kreativní zóna v předělaných kancelářích Avastu

„Tyto zóny nejsou nikým trvale obsazené a místo v nich si může každý zarezervovat podle svého přání. Cílem renovace tak bylo vytvořit takové prostředí, které bude vyhovovat oběma skupinám. Zaměstnanci pracující z kanceláře získají větší variabilitu a nemusí trávit celý den pouze na jednom místě, kolegové pracující odkudkoli zase mají v našich kancelářích stále zázemí,“ říká pro CzechCrunch PR manažerka Avastu Dominika Kalašová.

Celkově pak v nových kancelářích přibylo čtyřiadvacet zasedacích místností (čtrnáct formálních a deset neformálních), osm mikrokanceláří a deset tichých zón. Všechny tyto prostory, rozprostírající se na ploše 12,8 tisíce metrů čtverečních a šesti patrech, pak vychází z urbanistického stylu architektů ze studia Capexus, s nimiž jsme v CzechCrunchi spolupracovali na našem speciálu Kanceláře budoucnosti.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Pro návrh jsme vycházeli z principů urbanismu – uspořádání interiéru, rozmístění funkčních zón i zprostředkování možnosti setkávání připomínají plánování městského celku. Velmi důležité bylo vytvořit prostory pro takzvaný agilní způsob práce, čehož jsme společně dosáhli pomocí flexibilního nábytku, polohovatelných stolů na kolečkách nebo variabilních prostor pro hybridní schůzky,“ zmiňuje Martin Židek z Capexu.

V těchto dnech tak do předělaných kanceláří jedné z největších antivirových firem světa, která za první čtvrtletí letošního roku utržila 5,1 miliardy korun (o 10,5 procenta více než loni ve stejném období), míří až šest stovek zaměstnanců, přičemž dalších 300 lidí bude prostory využívat právě v rámci hybridního režimu. Pro Avast jde současně o druhou důležitou zprávu týkající se jeho působení za posledních třicet dní.

Tou první není nic jiného než situace spojená s odkupem firmy. Jak jsme vás v polovině července informovali, na společnost Ondřeje Vlčka si podle zdrojů deníku The Wall Street Journal brousí zuby americká firma NortonLifeLock, která by Avast mohla koupit až za 170 miliard korun. Aktuální fáze tohoto obchodu je však neznámá. Neví se ani přesné detaily celé transakce – stejně tak není ani rozhodnuto, že k odkupu skutečně dojde.

avast-office-praha-hq-min

Foto: Avast

Pražské sídlo Avastu

Letištěm v Los Angeles se line české DNA. Skláři z Preciosy pro něj vyrobili třípatrový křišťálový lustr

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

preciosa-lax-1

Foto: Preciosa Lighting

Svítidlo od Preciosa Lighting je jedním z hlavních prvků designu terminálu letiště

0Zobrazit komentáře

Svět se po dvou letech zase otevírá a na letištích postupně přibývají lidé. Návštěvníkům losangelského letiště LAX, jednoho z nejvytíženějších letišť vůbec, teď čas při čekání na let nebo hledání správného letadla zpříjemní Češi. Ne ani tak přímou asistencí personálu, jako spíš chloubou tuzemského řemesla a designu. Skleněná instalace z Kamenického Šenova zde zabírá rovnou tři patra.

Pro firmu Preciosa Lighting, která luxusní svítidlo s názvem Crystal Swell vytvořila, to je další z velkých zakázek, na které jsou už tak trochu zvyklí. V minulosti zde totiž pracovali na lustrech pro nejdražší jachtu na světě, věhlasné hotely nebo paláce arabských šejků, jejich práce je ale také v Palladiu na náměstí Republiky v Praze. Dostat se do centra pozornosti terminálu jednoho z hlavních globálních uzlů letecké dopravy je nicméně zase něco trochu jiného.

I bez obeznámenosti s významem umístění projektu jsou úctyhodné už jen jeho parametry. Crystal Swell tvoří dvě stuhy o celkové délce 65 metrů sestávající z pružných kovových pásů lemovaných křišťálovými prizmaty. Ty jsou v konstelaci připomínající šroubovici DNA obtočenou kolem dlouhé trubky z leštěné oceli. Celá instalace je vysoká 17 metrů a váží čtyři tuny.

V Preciosa Lighting říkají, že jednou ze specifických vlastností honosného svítidla je kombinace dojmu křehkosti se skutečnou odolností. Losangelské letiště se totiž nachází v seizmicky aktivní oblasti, takže konstrukce Crystal Swell musela od začátku počítat s odolností vůči zemětřesení 7. stupně Richterovy stupnice. Právě nároky na odolnost v kombinaci s rozměry lustru do velké míry určily jeho finální vzhled.

preciosa-lighting-los-angeles-airport-chandelier-4

Foto: Preciosa Lighting

Tvary svítidla jsou inspirované vlněním oceánu

Byť se na první pohled chce zmiňovat poznámku o výrazném českém DNA v Los Angeles, svítidlo má svou podobou odkazovat spíše k vlnění oceánu, které se promítá i do střechy terminálu Toma Bradleyho, kde Crystal Swell je. Jelikož navíc jeho světlo vychází z RGBW LED pásků, správa letiště může barevnost kdykoliv výrazně měnit, ať už pro navození atmosféry, nebo v reakci na významné události.

„Přáli jsme si, aby se tato instalace stala nezapomenutelným symbolem,“ řekl Brent Kelley, manažer sekce architektury leteckých objektů ve firmě Corgan, která měla celý projekt na starost. „Doufáme, že se svítidlo stane natolik signifikantním prvkem v tomto prostoru, místem, o němž každý s jistotou ví, kde je, aby se lidé mohli domlouvat ‚setkáme se u vlny,“ pokračoval.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Preciosa Lighting, spadající pod větší sklářskou společnost Preciosa s různými zaměřeními, si tak na účet připíše další zářez v šíření povědomí o kvalitách českého křišťálu po celém světě. Dnes ostatně firma s historií sahající do konce 40. let minulého století zákazníky nachází hlavně mimo Česko. „Pro nás je nejsilnější americký trh společně s Perským zálivem, především Dubají, Spojenými arabskými emiráty a Katarem,“ popisuje Hospodářským novinám šéf obchodu Preciosa Lighting Jan Volšík.

Mezi nejnovější projekty firmy přímo v Česku patří například lobby haly O2 universum, menšího multifunkčního prostoru napojeného na O2 arenu. Návštěvy zde hned při vstupu zaujme strop, z něhož visí 650 ručně foukaných koulí různých barev a velikostí. Je to něco úplně jiného, vzdáleného tisíce kilometrů od lustru na losangelském letišti, ale i tak je mezi oběma zásadní spojitost.