AdBlock Plus začne přes vlastní platformu prodávat účinnější reklamu

Jiří SvobodaJiří Svoboda

adblock-plus
0Zobrazit komentáře

AdBlock Plus, notoricky známý nástroj na blokaci reklamy v prohlížečích, očividně nechce tvůrce internetového obsahu připravit o výdělky. Po několika letech svého fungování tak oznámil záměr vytvořit vlastní tržiště pro prodej menší, účinnější a méně otravné reklamy.

Tvůrci obsahu si jednoduše vyberou z nabídky bannerů, například podle tématu své stránky . Vybranou takzvanou přijatelnou reklamu pak za pomocí již připravovaného HTML kódu jednoduše přidají na web. Výsledné banery se tak budou uživateli zobrazovat i se zapnutou blokací. 80% výdělku z této služby připadne tvůrcům, 6% AdBlocku Plus a zbytek si rozdělí zprostředkovatelé služeb.

brave – web

Přečtěte si takéNový prohlížeč Brave umí efektivně blokovat reklamy a přitom platí tvůrcům obsahuNový prohlížeč Brave umí efektivně blokovat reklamy a přitom platí tvůrcům obsahu

Jedná se prakticky o nadstavbu programu Acceptable Ads, který funguje už od roku 2011, avšak jeho využívání bylo pro komplikované a časově náročné, protože tvůrci obsahu museli komunikovat přes AdBlock  přímo s žadatelem o reklamu. To už je ale minulostí a Ben Williams, manažer AdBlocku Plus přes komunikaci se nechal slyšet, že věří tomu, že jejich služba dokáže rozšířit přijatelné reklamy a postupně nahradit jejich stávající formu.

ab-block-2

 

Spokojený není nikdo

Firma v čele se zakladatelem Tillem Faidou chce pomoci zejména tvůrcům obsahu – ostatně tím mohou svým návštěvníkům zobrazovat alespoň nějakou reklamu, namísto vůbec žádné reklamy. Nicméně tento krok rozhodně neznamená úplnou satisfakci vydavatelů, protože přijatelné reklamy od AdBlocku Plus budou mít pravděpodobně mnohem menší hodnotu než například služby AdSense. V době, kdy si většina internetových i klasických médií nemůže dovolit žít bez inzerce, je to problém.

ablock3

Ani u uživatelů tento krok pochopitelně nesklidil pozitivní ohlasy. Ti totiž pochopitelně chtějí weby úplně bez reklam, AdBlock Plus se ale brání tím, že kritéria pro přijetí do programu budou pro reklamy velmi striktní. Nový Acceptable Ads začal v úterý fázi beta testování, naplno by se měl rozběhnout ještě tento rok. Zda bude projekt vzhledem k prvotním reakcím slavit úspěch je pouze otázkou času. Tak či onak, AdBlock Plus si udržuje pozici mýtné brány pro tvůrce webového obsahu, píše The Verge.