Affiliate síť Dognet roste meziročně o více než 100 % a otevírá v Praze novou pobočku pro český trh
Marketingových nástrojů, služeb a obecně možností, jak prodávat svůj produkt nebo získávat zákazníky, existuje nespočet. Inzerenti stále více využívají také affiliate marketing, což je provizní systém, který propojuje několik stran za jednoduchým účelem – ziskem. Affiliate marketing otevírá dveře k novým zdrojům návštěvníků, které se jinak nakoupit nedají, a jedna z firem, která se s ním stále více prosazuje i v Česku, je síť Dognet.
Slovenská affiliate síť Dognet funguje už téměř šest let a vedle České republiky a Slovenska působí také v Maďarsku, Polsku a Rumunsku, což z ní dělá silnou lokální síť s důrazem na maximální servis v konkrétních zemích. Dognet svou síť budoval od začátku jak na Slovensku, tak i v Česku, kde nyní otevřel svou první fyzickou pobočku. Loni utržil přes 1,1 milionu eur, téměř 30 milionů korun, což představovalo více než 30% meziroční růst.
„Vidíme v Česku obrovský potenciál, a to zejména s ohledem na rozdíly v tom, jak affiliate děláme my a jak existující konkurence. Nabízíme affiliate kampaně jako službu včetně nadstandardního servisu, který je jinde placený,” hlásí Country manažer Dognetu Roman Dobiáš, který od svého loňského příchodu do firmy získal již několik významných klientů a hodlá i v konkurenci velkých globálních sítí dále růst. Pomoci má i nová pražská pobočka, díky které se bude moci tuzemským klientům věnovat naplno.
Celý affiliate marketing funguje na provázanosti firem nabízejících určitý produkt nebo službu, kterou chtějí prodat (inzerent), a webu, magazínu nebo třeba influencera, který tento produkt či službu doporučí (publisher). Za každé doporučení, které vede například k prodeji produktu, zakoupení vstupenky, registrace do systému nebo vyplnění formuláře, získá publisher provizi a inzerent mu přitom platí jen za každý opravdu uskutečněný prodej, nikoliv za kliky nebo zobrazení.
Jeden z nejefektivnějších nástrojů
„Jedná se o jeden z nejefektivnějších nástrojů pro získávání reálných klientů. Přes affiliate se dají získávat jak prodeje, tak kontakty, průzkumy a mnoho jiného,“ popisuje Roman Dobiáš. Affiliate kampaň jako služba v případě Dognetu znamená, že se síť dokáže postarat v rámci kampaně svých klientů úplně o všechno, od zajištění kvality trafficu, partnerů a konverzí včetně jejich kontroly přes správné nastavení měření a výkonu až po kompletní komunikaci s inzerenty a publishery.
V Česku a na Slovensku už má Dognet na palubě velké internetové obchody jako 4Home, inSPORTline, Vivantis, Dr. Max, AXA nebo Astratex, roste o desítky procent a i v letošním roce tu očekává zdvojnásobení objemu konverzí svých inzerentů. Celkově jich má Dognet na všech trzích zprostředkovat přes půl milionu a již v prvních dvou měsících letošního roku vyrostly konverze meziročně o více než 100 procent.
Přestože si mohou affiliate marketing zajišťovat firmy samy, síla Dognetu je vedle zmíněných poskytovaných služeb také v jeho databázi publisherů, jichž je přes 3 500 a kteří mohou kampaně ihned po spuštění propagovat. Dognet se prioritně zaměřuje na obsahové publishery, tedy různé zájmové weby, magazíny, katalogy nebo třeba influencery na sociálních sítích, kteří tvoří téměř dvě třetiny veškeré návštěvnosti.
Znalost lokálních poměrů
„Dlouhodobě spolupracujeme s největšími publishery v rámci českého, slovenského i maďarského trhu,“ dodává Štefan Polgári, Managing Director a spoluzakladatel sítě, který zároveň klade velký důraz na edukaci trhu, a proto také vydává knihy o affiliate marketingu jak pro inzerenty, tak pro obsahové publishery a letos je chce distribuovat do českých a slovenských vysokých škol, kde se marketingem zabývají.
Pokud mají inzerenti zájem, není pro Dognet problém zajistit zásah také na Slovensku, v Maďarsku, Polsku nebo Rumunsku, tedy v zemích, kam české firmy a především e-shopy často při expanzích míří. „Proti konkurenčním a větším globálním sítím máme výhodu, že se lépe vyznáme v lokálních poměrech vybraných středoevropských trhů a dokážeme vše ušít na míru každému klientovi,“ vysvětluje přednost Dognetu jako lokální středoevropské sítě před některými globálními konkurenty Dobiáš.
Jedním z klientů, který právě na více trzích s Dognetem spolupracuje, je e-shop 4Home, nabízející vybavení do domácností. Za necelých pět let přinesly affiliate kampaně 4Home v Česku, Maďarsku a na Slovensku přes 105 tisíc konverzí s obratem 90 milionů korun na čistě provizní bázi. „Kampaně v síti Dognet považujeme za jeden z nejdůležitějších zdrojů trafficu. Síť plně pokrývá slovenský, český i maďarský trh a affiliate se podílí na všech našich konverzích dlouhodobě mezi 15 až 25 procenty,“ hlásí online marketing manažer 4Home Jan Skalický.
V roce 2018 Dognet zprostředkoval přes 260 tisíc konverzí, převážně v e-commerce, a v letošním roce hodlá vyrůst na dvojnásobek. Důležitý je pak pochopitelně také ceník. Klienti Dognetu platí až na základě reálného výkonu kampaně, neplatí žádné licenční ani pravidelné paušální poplatky. „Myslíme si, že platit předem není fér. V naší affiliate síti se platí jen provize z reálného prodeje, nic jiného,“ doplňuje Dobiáš. Dognet si tak jako zprostředkovatel bere provizi ve výši 15 až 30 % k vyplácené provizi za objednávku publisherům.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.