Alex Bruna z Balíkonoš.cz: náš monetizační model je postavený na marži u našich dodavatelů a partnerů

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

Po rozhovoru s Michalem Šmídou z platební služby Twisto.cz, vám formou otázek a odpovědí představíme další český projekt působící na relativně podobném písečku. Je jím pár měsíců starý Balíkonoš, který funguje jako platforma pro správu a expedici zásilek s benefity. Stojí za ním v Praze hodně známá partička z HIFIVE :) v čele s Alexem Brunou (na foto uprostřed), který o Balíkonoši pustil ven něco více…

Čau Alexi, popiš ostatním neznalým vaší službu Balíkonoš. Jaký je její smysl a co nabízí?

Balíkonoš je komplexní nástroj na správu a expedici zásilek s mnoha benefity pro jeho uživatele z řad e-shopů, call center, úvěrových společností a obecně firem, které využívají jakýkoliv způsob distribuce. Nabízíme systém na podávání zásilek (API, CSV, nebo ručně na webu) a tisk štítků na jednom místě pro většinu přepravců v ČR a dále také trackování zásilek. Navíc nabízíme levnější cenu přepravy balíkových, paletových a listovních zasilek s vybranými partnery, také levnější cenu obalových materialů, služby letter shopu (tisk a kompletace listovních zásilek) a také hromadné tisky letáků, katalogů, brožur a podobně.

Ok, dejme tomu, že mám eshop a jsem váš potencionální klient. Proč bych vás měl vlastně používat?

Tak to pak používáš více než jednoho přepravce včetně České pošty, která nenabízí propojení přes API, to u Balíkonoše možné je. Takže ušetříš čas strávený v “podání online České pošty” a systémech jiných přepravců. U nás máš přehled o všech zásilkách na jednom místě, včetně trackování, sledování vrácených zásilek a také možnost si vyjet seznam zpožděných zásilek, které lze reklamovat. Plus ti v tvém klientském účtu nabídneme levnější obalový materiál a přepravu na základě tvých objemů. Celkově s námi tedy šetříš jak čas, tak peníze :)

Jasně. Kdo za Balíkonošem vlastně stojí? Čistě vaše agentura HIFIVE nebo i někdo další. Máte nějaké investory?

S nápadem na Balíkonoš přišli Filip Otřísal a Martin Jareš, nám se to v HIFIVE hodně zalíbilo, tak jsme vymysleli nový název a domluvili se na spolupráci. Investora ještě nemáme, zatím jsme projekt financovali z vlastních prostředků. S několika investory však jednáme a rádi bychom určitě silného partnera, který přinese nejen kapitál, ale i business know-how a zkušenosti.

10268669_10203019976653505_2378018366152773504_n

Přečtěte si takéRozhovor s českým startupem Click and Study, který zkouší štěstí v SingapuruRozhovor s českým startupem Click and Study, který zkouší štěstí v Singapuru

Můžeš přiblížit nějaká jména, se kterými jednáte? Naším už legendárním tajným plynovodem, se k nám pár indicií dostalo… :)

Tak to by mě schválně zajímalo co se k vám doneslo :) Jmen je víc, snad jen můžu říct, že se jedná o známe tváře z české e-commerce scény :) Až podepíšeme, budete první, kdo to bude vědět.

Ok, necháme si to pro sebe. Na CzechCrunchi máme rádi čísla, mohl by jsi prozradit, jak to s nimi například v posledním kvartále vypadá? Co obrat?

Obrat za poslední kvartál červen – srpen byl necelé 3 milióny korun.

A celkový obrat a zisk od startu služby, tj. únor?

Od té doby jsme udělali obrat něco přes 4,5 milionu korun. Zisk zatím nemáme, vše investujeme zpět, protože vývoj je drahý.

Vyvíjíte vše in-house?

Ano, máme dva developery, kteří se věnují jen Balíkonoši.

Na čem ale vlastně vyděláváte? Balíkonoš je podle vašich stránek zdarma…

Nečekaná otázka :) Náš monetizační model je postavený na marži u našich dodavatelů a partnerů, tzv. máme marže jak z objemu na přepravě, tak na obalových materiálech, tiscích, kompletaci zásilek atd.

Laicky řečeno, vy například přepravcům “dohazujete” zákazníky a oni se s vámi následně o to, co vydělali, dělí formou nějakého fee?
Možná se to tak může zdát, ale není to tak. Pracujeme se standardní marží nikoliv feečkem.

Jsi schopný definovat, které subjekty (myšleno oborově) vás nejvíce využívají? Jsou to eshopy nebo něco jiného?

Začínali jsme s e-shopy, kde jsme uzavřeli super spolupráci s Shoptet a ShopSys, ale poslední kvartál nám začínají hodně dělat callcentra a speciální distribuce, jako podpisy smluv u koncového zákazníka, ověření totožnosti, focení dokladů a doručení zpět do callcentra. Poslední dny nám také dělají velkou radost obalové materiály, o které je velký zájem. :)

Ok, nějaké další novinky, které aktuálně chystáte?

Máte se na co těšit, do konce roku připravujeme spuštění velké bomby – revoluční službu pro všechny uživatele českého internetu, kteří chtěji poslat cokoliv, od špendlíku po paletu.

Konkretizuj… :)

Tak schválně, prodal jsi starý notebook na internetovém bazaru a chceš ho poslat, tak dneska moc na výběr nemáš. Musíš někde sehnat krabici, zabalit to, a pak jít stát frontu na poštu. Tohle bychom rádi zásadně změnili.

Můžu ale použít třeba Bazarobot… :)

Ano, ale Bazarobot řeší za zákazníka prodej zboží, to v plánu nemáme. Máme v plánu pouze přepravu.

Díky za vysvětlení a rozhovor

Taky díky :)

BAL_dashboard

Balíkonoš.cz

BAL_eshop

Balíkonoš.cz