Aplikace Viber nově poskytuje lokální čísla pro komunikaci v zahraničí bez poplatků

viber2
0Zobrazit komentáře

Komunikační platforma Viber, vlastněná japonskou společností Rakuten, přináší svým uživatelům novou službu nazvanou Viber Local Number. Ta umožní uživatelům získat „lokální číslo“, díky kterému budou moci přijímat hovory a SMS zprávy kdekoliv po světě bez jakýchkoliv roamingových poplatků, jako by spojení probíhalo v rámci dané země.

Novou službu mohou využít všichni uživatelé Viberu, kterých je podle Rakutenu po celém světě okolo jedné miliardy. Registrovat lze zatím čísla ze Spojených států, Velké Británie a Kanady s tím, že by v brzké době měly přibývat i další země. Dostupná bude pro majitele smartphonů s iOS i Androidem.

Příchozí hovory z domova

Prvních sto tisíc žadatelů získá Viber Local Number za poplatek 1,99 dolaru (45 korun) měsíčně na dobu neurčitou. Následně bude služba zpoplatněna částkou 4,99 dolaru (115 korun) za měsíc, přičemž lokální číslo si půjde kdykoliv vypnout, což znamená, že za něj budete platit měsíční poplatek jen v případě, že ho opravdu budete využívat.

Služba Viber Local Number je určená především pro osoby, které často cestují za hranice své země nebo jsou v zahraničí usazeny natrvalo a za příchozí hovory z domovských čísel musí platit nemalé poplatky. Ať už mezi ně patří ti, kteří často komunikují se svými přáteli či rodinou, nebo podnikatelé, kteří potřebují být neustále v kontaktu se svými klienty. Viber Local Number tak prozatím funguje pouze pro příchozí hovory.

viber-local-number

Po službách, jako je Viber Out, která umožňuje volání z aplikace Viber na jakékoliv telefonní číslo za velmi nízký poplatek, a klasické Viber-to-Viber komunikaci se jedná o další krok společnosti, jak přilákat nové uživatele. Viber totiž v poslední době stagnuje, a proto se snaží přijít se službami, které by jej opět navrátily do pozice vážného konkurenta pro nejpoužívanější komunikační platformy, tedy WhatsApp a Messenger. Obě patří Facebooku a dohromady je každý měsíc využívá zhruba 2,5 miliardy lidí. Viber má sice registrovanou zhruba 1 miliardu uživatelů, ale každý měsíc ho aktivně využívá jen zhruba čtvrtina.

Přes český Balíkobot loni prošlo 8 milionů zásilek. Nově je expeduje do celého světa a jde na Slovensko

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

balikobottop
0Zobrazit komentáře

Balíky hýbou světem. Při pohledu do ulic, kde se to jen hemží naplněnými dodávkami, frontami na poště a ve všech dalších místech, kde se zásilky vydávají nebo přijímají, člověk takový pocit snadno nabude. Pro mnoho firem, které zásilky rozesílají, je důležitým kolečkem v celém expedičním procesu česká služba Balíkobot, která v loňském roce pomohla přepravit 8,4 milionu balíků.

Balíkobot pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit celý systém expedice a sledování zásilek. Využít ji mohou e-shopy pro zasílání balíků i výrobní firmy pro posílání palet s tím, že Balíkobot je přímo napojen do 22 přepravních služeb, přes něž expedici zásilek automaticky zajistí. Nově se navíc napojil také na globální přepravce TNT a UPS, díky kterým lze posílat zásilky do celého světa.

„To, že čas jsou peníze, platí v oblasti expedice zásilek snad ještě více než kdekoli jinde. Máme radost, že naši klienti nyní mohou zefektivnit systém expedice do zahraničí vedle přepravce DHL Express také u zásilek přes globální přepravce TNT a UPS a šetřit tak svůj drahocenný čas a peníze,“ říká Martin Šauer, jednatel Balíkobotu. Nově navíc mohou jeho služeb využít také firmy na Slovensku, kde Balíkobot podporuje napojení na Slovenskou poštu a DHL Parcel Slovensko.

Balikobot-martin-sauer

Martin Šauer, jednatel Balíkobotu

kabrhel

Přečtěte si takéJe otravný a chvíli není zticha. A ovládl další pokerový turnajJe otravný a chvíli není zticha, teď Čech ovládl prestižní pokerový turnaj. A daří se i dalším

V Česku mezi podporované přepravní služby patří například Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zásilkovna, Uloženka, Toptrans či DHL Express a právě v možnosti sloučení více přepravců do jednotného systému přináší podle Martina Šauera jednu z největších výhod. Samotný Balíkobot přepravní služba není, zajišťuje pouze technologii potřebnou pro automatickou expedici, tisk štítků a sledování zásilek, kterou lze snadno napojit do různých e-shopových a dalších systémů.

Podle svých dat Balíkobot ušetří při expedici zásilek průměrně 36 % času zaměstnanců a každý měsíc pomáhá vyexpedovat přes 750 tisíc zásilek a více než 180 tisíc palet. Na trhu funguje již od roku 2014 a zatímco v roce 2017 celkový počet zajištěných zásilek činil 4,2 milionu, loni to už byl dvojnásobek. O několik stovek na současných 1 100 meziročně vyrostl i počet klientů, mezi kterými jsou například e-shopy Queens, Footshop, Aktin, oBag či 4Camping.