Bagetové království Petra Cichoně se první rok pandemie vrátilo do zisku. Crocodille a Bageterie Boulevard utržily přes miliardu
Bagetový byznys v Česku provozuje už přes 30 let, od roku 2017 Cichoňovy podniky generují každoročně více než miliardu korun v tržbách.
Kdo si někdy kupoval na benzínce bagetu, dost možná byla z království Petra Cichoně. Osmačtyřicetiletému podnikateli patří společnost Crocodille, která zásobuje nejen Českou republiku miliony baget či sendvičů. Zároveň mu patří i řetězce rychlého občerstvení Bageterie Boulevard a 360Pizza, a přestože i na jeho byznys dopadla pandemie, podařilo se mu během roku 2020 vrátit firmu Crocodille po třech letech do zisku. A těsně nad miliardou se udržely i tržby.
Historie bagetového byznysu Petra Cichoně, který se na veřejnosti prakticky neukazuje, se datuje až do roku 1991. Během více než třiceti let se společnost Crocodille vypracovala mezi největšího výrobce balených baget a sendvičů ve střední Evropě. V roce 2003 přidal Cichoň k výrobě baget síť Bageterie Boulevard inspirovanou americkými fastfoody a v roce 2019 také samoobslužné restaurace 360Pizza. Dohromady mu všechny podniky od roku 2017 generují každoročně více než miliardu korun v tržbách.
V roce 2020 tržby společnosti Crocodille dle účetní závěrky překonaly miliardovou hranici o pár desítek milionů. Meziročně šlo o propad zhruba o 19 procent, který firma přičítá mimo jiné pandemii. Oficiálně sice Crocodille výsledky nekomentuje a zástupci společnosti nereagovali ani na dotazy CzechCrunche, ale v závěrce za první pandemický rok firma uvedla, že došlo k poklesu poptávky po chlazených bagetách a vzhledem k uzavření restaurací také k výraznému poklesu tržeb v provozovnách Bageterie Boulevard.