Bazarobot.cz mění systém provize

Michal PtáčekMichal Ptáček

bazarobot_1
0Zobrazit komentáře

Český projekt Bazarobot.cz, který usnadňuje lidem prodej jejich nepotřebných věcí na Aukru, ode dneška funguje s novým ceníkem.

Namísto nepřehledného vypočítávání vlastní provize na základě prodané ceny předmětu, která v praxi vypadala například takto…

do 20 Kč 100%
do 200 Kč 20 Kč + 34% z částky nad 20 Kč
do 500 Kč 82 Kč + 29% z částky nad 200 Kč
do 1 000 Kč 169 Kč + 24% z částky nad 500 Kč
1 000 Kč a více 289 Kč + 19% z částky nad 1 000 Kč

Bazarobot vše nyní zjednodušuje a zavádí přehlednější fixní provizi ve výši 40 procent, která však zároveň nikdy nepřesáhne částku 499 Kč.

Uber, Lyft a Sidecar trpí obrovským nedostatkem řidičů. Problém chce vyřešit nová „car-sharing“ služba s názvem Breeze

Michal PtáčekMichal Ptáček

lyft
0Zobrazit komentáře

Inovativní taxi služby typu Uber, Lyft a Sidecar, si na nedostatek zákazníků určitě nemohou stěžovat. Právě naopak. Je jich totiž tolik, že zmíněné služby nestačí pokrývat poptávku a proto si vzájemně někdy až hodně nevybíravými způsoby přetahují řidiče.

Jednou z praktik, kterou se například tento měsíc v New Yorku „proslavil“ Uber, je opakované objednávání a následné zrušení jízdy, kdy se zákazníci (v tomto případě zaměstnanci Uberu) vždy po několika zrušených objednávkách snažili kontaktovat naštvané řidiče s nabídkou práce pro jejich společnost.

Tento problém, který je samozřejmě důsledkem toho, že služby tohoto typu od řidičů vyžadují vlastní automobil, se nyní snaží řešit nový projekt Breeze (dříve ZephyrCar), který v podstatě aplikuje „car-sharing“ model na řidiče inovativních taxi služeb. Zájemci o tuto práci v principu nejprve projdou sérií testů, které je ohodnotí a na základě výsledků následně přidělí vhodné hybridní auto, které jim poté Breeze za denní poplatek začínající na 20 dolarech za den pronajímá. V případě úspěchu pak řidič automaticky posílá žádost do trojice podporovaných služeb (Uber, Lyft nebo Sidecar).

akon1

Přečtěte si takéSliboval Wakandu, nepostavil nic. Raperův africký sen se rozplynulRapper sliboval Wakandu, vláda pro ni zabavovala pozemky. Místo mrakodrapů tam ale roste křoví

Zajímavý je mimo jiné fakt, že tři spoluzakladatelé projektu Ned Ryan, Jeffrey Pang a Charlie Fang jsou bývalými zaměstnanci Uberu.

foto: Lyft