Migrace do cloudu a digitalizace dat: Inspirativní příběh inovace ve společnosti STADA Česká republika s podporou Billigence

V dynamickém světě farmaceutického průmyslu není úspěch jen o vývoji kvalitních léčiv. Je také o schopnosti adaptovat se na nové trendy a technologické inovace. Společnost STADA Česká republika si toho byla vědoma a rozhodla se vstoupit na cestu digitální transformace.

stada

Foto: Press Photos Headquarters – Press Photos – Media | STADA

Sídlo společnosti Stada

Jedním z klíčových kroků na této cestě byla migrace dat z tradičního on-premise prostředí do cloudu. Na první pohled by se mohlo zdát, že tento proces je jednoduchý, ale ve skutečnosti vyžaduje pečlivou přípravu, analýzu, plánování a koordinaci napříč různými procesy a potřebami organizace.

STADA si uvědomila, že úspěch této transformace závisí na správném partnerství, proto se spojila se společností Billigence, řadící se mezi přední poskytovatele datových služeb s bohatými zkušenostmi v oblasti digitální transformace.

„STADA je v České republice jedním z hlavních hráčů ve farmaceutickém průmyslu a je proto důležité, abychom i v oblasti digitalizace a Digital Commerce přicházeli s novými trendy, díky kterým můžeme patřit mezi lídry v oboru i v tomto směru. Digitalizace a transformace firmy jsou nezbytné pro udržení a zajištění konkurenceschopnosti na trhu,“ říká generální ředitel STADA Česká republika Martin Šlégl.

Prvním krokem bylo důkladné porozumění potřebám a možnostem klienta. Tým složený z odborníků ze STADA a Billigence během společných workshopů analyzoval stávající prostředí a navrhl strategii migrace dat do cloudu, která by byla co nejefektivnější a zároveň bezpečná. Jednou z hlavních výzev bylo zajištění správných přístupů jak pro externí, tak pro interní členy týmu. Tým Billigence se zaměřil na detailní analýzu stávajících zdrojů a transformačních procesů, a následně navrhl efektivní řešení pomocí platformy Azure Data Factory a technologie Snowflake.

Azure Data Factory umožnila přenos dat z různých zdrojů do centrální entity Snowflake, která slouží jako hlavní úložiště dat pro společnost STADA. Celý proces byl automatizován a optimalizován tak, aby byl maximálně výkonný a zároveň zajištěný.

V rámci své migrace do cloudové platformy Snowflake společnost čelila také výzvě integrace různorodých aplikací a systémů, které dříve fungovaly izolovaně. Tento krok byl nezbytný, aby data byla konsolidována na jednom místě, a tedy k dispozici pro rychlé a informované rozhodování napříč celou firmou. Přenesení dat do Snowflake představovalo klíčový moment v efektivním sběru informací, který umožnilo nejen snížit náklady, ale také zvýšit přehlednost a dostupnost dat.

Za tímto účelem se přistoupilo k řešení, které zahrnovalo pečlivé plánování datové architektury tak, aby došlo výhradně k migraci informací, které podporující obchodní cíle STADA. Tím se zajistila nejen finanční efektivita celého procesu, ale také následné strukturované ukládání dat a jejich snadné vyhledávání. Tento přístup výrazně zjednodušil mnohé interní procesy a zvýšil efektivitu práce s daty.

„Vzhledem ke každoročně se zvyšující dostupnosti dat ve zdravotnickém sektoru je rozhodování na základě dat velmi důležité. Vyžaduje to ale centrálně dostupná a zabezpečená data. Proto jsme zvolili cloudovou technologii, která nám umožňuje být agilní a blíže jak pacientovi, tak našim partnerům,“ uvádí Šlégl.

Druhý klíčový use case, který byl ve spolupráci s Billigence vyvinut, se týká optimalizace skladových procesů. Místo původních manuálních kalkulací návrhů objednávek, začala STADA využívat automatizované procesy, které byly implementovány na platformě Snowflake. Tyto procesy využívají historická data a analytické nástroje k predikci plánovaného prodeje, identifikaci produktů s blížící se expirací a k návrhu minimální velikosti objednávek.

Digitální transformace není pouze o implementaci nových technologií, ale také o změně mindsetu a přístupu k práci s daty.

Díky integraci s nástrojem Power BI, který poskytuje intuitivní uživatelské rozhraní, může STADA efektivně zobrazovat a aktualizovat data v reálném čase a díky automatickému upozornění na blížící se expiraci produktů rychle reagovat a přijímat proaktivní opatření. Tato digitalizace a automatizace datových procesů v konečném důsledku umožnila firmě lepší plánování, optimalizaci skladových zásob a operací, což přináší zlepšení servisu pro zákazníky a zvyšuje konkurenceschopnost STADA.

„Digitální transformace není pouze o implementaci nových technologií, ale také o změně mindsetu a přístupu k práci s daty,“ shrnuje Kateřina Janoušková, Head of Digital Commerce ve společnosti STADA Česká republika, a dodává: „Jsme si toho vědomi, a proto se zaměřujeme na šíření povědomí o digitálních technologiích mezi našimi zaměstnanci nejen v rámci STADA Digital Academy.“

Společnost proto zavedla datovou základnu a platformu ve formě datového katalogu, která centralizuje veškerá metadata a umožňuje snadný přístup k datům. Představuje další důležitý krok na cestě k datové transformaci. Platforma umožňuje zaměstnancům efektivněji pracovat s daty a vytvářet nové obchodní příležitosti.

Díky přesunu dat do cloudu a implementaci nových technologií má nyní STADA k dispozici robustní a plně integrované prostředí pro zpracování dat. To umožňuje rychlé a přesné rozhodování na základě aktuálních informací, což je klíčové pro úspěšné fungování ve farmaceutickém průmyslu.

STADA Česká republika je skvělým příkladem toho, jak správná strategie a spolupráce s odborníky mohou vést k úspěšnému dokončení digitální transformace a vytvoření datově řízené firmy, která je připravena čelit výzvám moderního světa podnikání.

CC Brandstory

Článek vznikl ve spolupráci se společností Billigence