Sto pět let cestování. Čedok se proměnil, ale pro Čechy zůstává spolehlivou značkou

Se značkou Čedok poznalo svět už několik generací cestovatelů. Rozšiřuje nabídku, investuje do inovací a sleduje trendy.

ČedokČedok

cedok
Foto: Čedok
Čedok vozí Čechy do světa už 105 let

Jedna z nejdéle fungujících českých značek Čedok letos slaví 105 let od svého založení. Cestovní kancelář, která vznikla ještě v éře první republiky, se během více než jednoho století proměnila z organizátora kolektivních zájezdů na klíčového hráče na trhu moderního cestování.

A přestože zažila období výrazných změn během světových válek i nástup digitální éry, zůstává symbolem důvěry, dostupnosti a tradice, kterou zná několik generací českých cestovatelů. Dnes rozšiřuje nabídku destinací, investuje do online prostředí a přizpůsobuje své služby novým cestovatelským návykům. „Zároveň však nezapomíná na to, co ji definovalo od začátku, a tím je schopnost přinášet kvalitní zážitky širokému spektru zákazníků,“ říká Klára Divíšková, tisková mluvčí Čedoku.

Od dostavníků k digitálním zájezdům
Zatímco dnešní klienti vybírají dovolenou online a během pár kliknutí, počátky organizovaného cestování v Česku vypadaly úplně jinak. Už v roce 1846 vznikla první cestovní kancelář na našem území, která nabízela kombinaci jízdy dostavníkem, pobytu na zámku a parníkové plavby. Čedok navázal na tuto tradici v roce 1920 a postupně se stal synonymem pro organizované cestování nejen v Československu, ale i ve střední Evropě.

cedok
Foto: Čedok
Nabídka Čedoku na výpravu parníkem na Londýnskou výstavu a na zájezd do Jugoslávie

Během své historie Čedok prošel řadou klíčových momentů. Podílel se například na dopravě židovských dětí do bezpečí před druhou světovou válkou nebo na takzvaných dunajských záchranných lodích. V 60. letech pak experimentoval se seznamovacími zájezdy, jejichž účastníky párovaly tehdejší počítače podle vyplněných dotazníků.

Při příležitosti 105. výročí připravil Čedok řadu aktivit, které značku přibližují přímo klientům. Mezi nimi byla například soutěž o dovolenou v hodnotě 105 tisíc korun nebo mobilní pobočka, která během uplynulého roku objížděla festivaly a regionální akce. Zákazníci si tak mohli osobně popovídat o dovolené bez nutnosti navštívit kamennou prodejnu.

cedok
Foto: Čedok
Cestovní šek Čedoku z 20. let 20. století

V konkurenčním prostředí, kde se do cestovního ruchu zapojují startupy, ale také velké zahraniční platformy, těží Čedok ze své kontinuity a důvěryhodnosti. Stále zůstává volbou pro klienty, kteří hledají nejen dovolenou, ale i zázemí a servis postavený na zkušenosti. „Nebojíme se hledat nové cesty. Od rozšíření nabídky přes větší důraz na personalizaci služeb a pokračující modernizaci včetně digitálních kanálů,“ říká k tomu Klára Divíšková.

Vedle tradičních destinací, jako je Řecko, Itálie nebo Egypt, roste zájem i o méně obvyklé lokality, například Island, Azorské ostrovy nebo exotické zájezdy na míru. Firma také postupně posiluje nabídku zážitkových a tematických cest.

Značek, které vydrží víc než jedno století, v Česku není mnoho. Čedok je jednou z nich. Přežil války, změny režimů i přechod do digitálního věku. A právě schopnost reagovat na proměňující se svět z něj dělá nejen historický symbol, ale i relevantního hráče na současném cestovním ruchu. „Chceme ukázat, že značka s hlubokými kořeny může být stále relevantní i v digitálním věku,“ říká na závěr Klára Divíšková.

CC Brandstory
Článek vznikl ve spolupráci Čedok