Brněnský startup Smartsupp pro live chat se zákazníky za minulý rok dosáhl 5 milionů korun obratu
Brněnský startupům se v poslední době daří šlapat Praze na paty a vytahují se postupně jak se zajímavými nápady, tak solidními čísly. Například chatovací aplikace Smartsupp, která poskytuje řešení, přes které lze komunikovat se zákazníky za pomocí klasického živého chatu, který ale navíc na webu snímá jejich přesný pohyb, vyrostla už druhým rokem meziročně o takřka 600%.
Od svého spuštění v dubnu 2013 se dostala na obrat 4,8 milionů korun za rok 2015 a 6300 aktivních uživatelů, z nichž je 1470 platících v různých programech od 99 do 499 Kč měsíčně. To je zhruba o 4,2 milionů korun v obratu více než v roce předcházejícím. To vše bez externího financování, které ale všichni tři spoluzakladatelé v budoucnu nevylučují.
Smartsupp se podle svých slov po úspěšné integraci s převážně e-shopovými platformami jako Shoptet.cz nebo Eshop-rychle.cz pouští do první větší zahraniční spolupráce, konkrétně s polskou platformou Shoper.pl. Největší procento jejich uživatelů se tak nachází přímo ve středu Evropy, zbytek zaujímá převážně Afrika, Asie a Jižní Amerika.
V souvislosti s expanzí do zahraničí momentálně funguje aplikace ve 13 jazycích. Hlavní výhodou Smartsupp oproti konkurenci je právě možnost živého sledování pohybu zákazníků na webu a v té souvislosti i přesnější pomoci ze strany operátora live chatu. Jejich služeb využívá například i další brněnský, dnes již miliardový startup, Skypicker z rukou Olivera Dlouhého, Alza.cz, Seznam.cz, Kasa.cz nebo Škoda Auto.