Česká fakturační služba iDoklad překonala 200 tisíc uživatelů a spustila novou mobilní aplikaci

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

solitea-tym

Foto: Solitea

Tým Solitea: Tomáš Komárek (obchodní ředitel), Tomáš Loukota (ředitel), Ivan Zelenák (ředitel zákaznické péče)

Neodmyslitelnou součástí každého byznysu jsou faktury, kterých se denně vystaví desítky, možná i stovky tisíc. Své o tom vědí ve fakturační službě iDoklad, která u nás patří k nejpopulárnějším řešením na vystavování a evidenci faktur. Jen za loňský rok se přes iDoklad vystavilo celkem 3,65 milionu faktur a v letošním roce by neměl růst nijak zpomalovat, naopak. iDoklad nedávno oslavil překonání 200 tisíc registrací a chystá další novinky.

Několik desítek tisíc nových registrací zaznamenal iDoklad za poslední více než rok i přesto, že se rozhodl téměř před dvěma lety zpoplatnit většinu svých služeb, které do té doby nabízel zdarma. Bezplatná zůstala jen základní funkcionalita. Podle společnosti Solitea, která službu provozuje, dnes faktury přes iDoklad vystavují každý měsíc desítky tisíc uživatelů v České republice a na Slovensku.

„iDoklad byl osm let zdarma, placený začal být až předloni a drtivá většina uživatelů u nás zůstala, což nás utvrzuje v tom, že stavíme kvalitní produkt, za který jsou lidé ochotní platit,“ říká Tomáš Loukota, ředitel společnosti Solitea Česká republika. Fakturační služba v letošním fiskálním roce, končícím v červnu, dosáhne na výnosy přes 34 milionů korun, což bude představovat mírný meziroční růst poté, co loni služba utržila 28 milionů.

idokladapp

Vedle klasického webového rozhraní iDoklad představil také zbrusu novou mobilní aplikaci, která se pro podnikatele a živnostníky stává stále důležitějším pomocníkem v terénu. Základní úkony, jako je vystavování či prohlížení faktur, udělají rychle přímo v aplikaci a letos mají navíc přijít další funkcionality, které možnosti mobilního iDokladu ještě posunou.

„Mobilní aplikaci jsme spustili s funkcemi, kterými podnikatelé vyřeší své nejběžnější potřeby související s fakturováním. Letos ale chystáme další nové funkce s tím, že zůstane zachována maximální jednoduchost a intuitivnost celé aplikace,“ prozrazuje Loukota, jelikož si jeho tým uvědomuje, že právě v rychlosti a jednoduchosti při práci v terénu je síla podobných služeb.

revolut-apple-pay

Přečtěte si takéRevolut si pospíšil a Apple Pay spustil i v Česku. Karty si již mohou přidat všichni uživateléRevolut si pospíšil a Apple Pay spustil i v Česku. Karty si již mohou přidat všichni uživatelé

Uživatelé iDokladu se tak mohou v mobilní aplikaci těšit na pokročilé vystavování faktur, což znamená například kopírování faktur, vystavování zálohových faktur či evidenci úhrad, evidenci přijatých daňových dokladů včetně příjmů na základě QR kódu nebo vystavování faktur přímo z cenových nabídek. Důležitým posunem bude také zabezpečení aplikace přes snímání obličeje či otisk prstu.

solitea2

Foto: Solitea

Sídlo společnosti Solitea stojící za službou iDoklad

V bezplatné verzi mohou uživatelé iDokladu vystavovat faktury až pěti zákazníkům. Pokud potřebují větší adresář a další služby, musí využít jeden ze tří placených tarifů. V základním tarifu za 133 korun měsíčně získají neomezený adresář i fakturaci včetně hlídání nákladů a výnosů či jednoduchou evidenci skladu a napojení na účetní software. Díky tomu odpadne nošení dokladů k účetní, protože vše je elektronicky.

Oblíbený tarif za 233 korun měsíčně přidává navíc přiznání k DPH a dani z příjmu, vedení pokladny a API až pro 500 faktur. Největší Prémiový tarif za 413 korun měsíčně je pak určen zejména pro více uživatelů a nabízí exkluzivní zákaznickou podporu.

iDoklad zároveň není jedinou službou, kterou Solitea provozuje. Patří k nim také účetní systém Money, který má v databázi přes 17 tisíc aktivních společností, e-shop na prodej softwaru a hardwaru do provozoven, včetně celých pokladen, nebo také bezplatná EET aplikace Profi Účtenka.

Daniel Hejl z českého startupu Productboard: 5 věcí, které jsme se naučili v technologickém hiringu

Daniel HejlDaniel Hejl

0Zobrazit komentáře

Je jen málo českých firem, které jsou tak dobře zafinancované a mohou se plně soustředit na svůj další rozvoj. Českému startupu Productboard se povedlo nabrat na investicích už téměř 20 milionů dolarů (přes 450 milionů korun) a jelikož má v plánu i vzhledem na získané peníze růst po všech stránkách, potřebuje získat ty nejlepší lidi ze všech oborů.

Zatímco Hubert Palán řídí byznys Productboardu ze San Franciska, jeho kolega a spoluzakladatel Daniel Hejl má na starost klíčový vývoj, který probíhá v Praze. A nyní pro CzechCrunch popisuje, jak se do takového prostředí lákají ti nejlepší posily z celého světa.

Extra úsilí se vám bohatě vrátí

Když jsme potřebovali posílit designérský tým, zaujala nás Lucie, která toho času žila a pracovala ve Švédsku. Už jen přesvědčit člověka, aby vyměnil skandinávskou metropoli za střed Evropy, byla výzva. A teď si představte, že váš ideální pracovní „match“ dostane ve stejnou dobu nabídku z Facebooku, Zendesku a Instagramu. Co uděláte?

My jsme se rozhodli jít cestou, o které jsme byli přesvědčení, že se po ní nevydá ani jedno ze zvučných jmen – hodili jsme stranou veškeré formality a Lucii poslali video, na kterém se jí představili všichni budoucí kolegové z týmu. Nic strojeného, žádné předpřipravené voiceovery ani scénáře. Zkrátka jsme vzali do ruky telefon, během pár minut celou věc natočili a poslali.

Výsledek už možná tušíte – Lucie se rozhodla pracovat s námi.

Rada pro vás? Go the extra mile! Originální, upřímná a nečekaná gesta jsou tím, co vás v hiringu může odlišit a nasměrovat talentovaného člověka k vám.

Každý člen týmu je recruiter

Odkloněním hiringu na HR oddělení nebo najatého konzultanta získáte vcelku oprávněně dojem, že se vaše snaha zaujmout nové kolegy zprofesionalizovala. Zároveň se tím ale připravujete o příležitost dostat se do kontaktu s lidmi, kterým se při pohledu na „HR“ v názvu pracovní pozice rozbliká varovná kontrolka.

productboard-team-min

Tým Productboardu

Zkušenost nás naučila, že každý člen týmu může být a měl by být do určité míry recruiterem. Důvod je prostý – komunita. Vývojáři budou ve své komunitě jako ryba ve vodě, mají v ní kontakty, známé, vědí, kdo na čem pracuje a kdo by se hodil do týmu. A když potenciálního kandidáta „pitchne“ člověk z oboru, může to udělat lepší dojem než kontakt z HR oddělení.

V Productboardu tohle přemýšlení spojujeme s naším interním referral programem a týmy v hledání nových tváří podporujeme. Naše kolegyně Geda je za úspěšné doporučení právě teď na Bali.

Nečekáme, že si každý ke své práci přibere x hodin denně na hiring. Když má ale celá firma v hlavě, že zajímavý člověk na Dribbble může být ten pravý pro celý Productboard, neskutečně nám to zefektivňuje vlastní růst.

Správný timing je klíč

Představte si, že na prvním rande vyndáte z kapsy prstýnek a požádáte slečnu o ruku. Bude z toho svatba? Podobně se dá přistupovat i k hiringu. Najít na LinkedInu skvělého kandidáta a vypálit na něj detaily pracovní nabídky zpravidla znamená zavřít si k němu dveře.

Když objevíte člověka, kterého byste v týmu chtěli mít ideálně ještě dnes, počkejte na zítra. Nebo na pozítří či příští půlrok – vztah se vyplatí budovat osobně a postupně. Požádejte společný kontakt, aby vás představil, osobně nebo online, potkejte se na kafe, bavte se nezávazně a nechte věc uzrát.

lbresova

Přečtěte si takéČeské Kiwi.com pomohla dostat ze 4 na 2 000 zaměstnanců. Nyní jeho bývalá šéfka Lucie Brešová prozradí, jak řídit růstČeské Kiwi.com pomohla dostat ze 4 na 2 000 zaměstnanců. Nyní jeho bývalá šéfka Lucie Brešová prozradí, jak řídit růst

S některými kandidáty jsem se potkával co čtvrtrok a vždy jsme se bavili jen v relacích, co je nového u nich, co u nás a podobně. Nabídka musí přijít ve chvíli, kdy z druhé strany cítíte určitý zájem.

Hiring není jednorázový úkon, ale kontinuální práce, jejíž kroky se mohou natáhnout do několika měsíců. Když hledáte „hotové“ profíky a špičky ve svých oborech, věřte, že se vám vyčkávání vyplatí.

Nepodceňujte komunikaci své firemní kultury

Jestli jsem za něco vděčný sociálním sítím, je to možnost sdílet se světem mimopracovní dění kolem firmy. Prázdná slova o skvělé firemní kultuře si totiž do pracovních inzerátů může napsat každý – otevřít se veřejnosti a nechat ji do firmy nahlédnout už ne. Přitom právě přirozeně a upřímně odkomunikovaná kultura může být tím, co vám ve výsledku kandidáta získá.

hubhub-na-prikopech-productboard

Kanceláře Productboardu v pražském HubHubu

Sami jsme si to několikrát ověřili. V průběhu let se nám ozvali skvělí lidé, kteří viděli fotky fotky z našich retreatů na Instagramu nebo facebookové eventy k našim open source hackathonům. Obojí, a pochopitelně i další aktivity, bychom tak jako tak organizovali sami pro sebe. Jejich sdílením ale navíc můžeme potenciálním kandidátům jednoduše ukázat, jací jsme, jaké hodnoty uznáváme a jak vypadá život v Productboardu mimo kancelář.

Firma není rodina

Zní to příliš chladně? To není záměr. V Productboardu vnímáme rodinu jako něco pevně daného, neměnného. Do rodiny se buď narodíte, nebo přiženíte (či provdáte). Firmy jsou něco jiného a v dnešní době nemůžeme čekat, že k nám přijde super člověk na samém začátku své kariéry a zůstane s námi až do důchodu. Proto vidíme firmu jako určitý druh silného spojenectví a přátelství a od začátku ji tak prezentujeme. Přátelé si navzájem pomáhají růst, problémy neřeší politikařením, ale diskuzí, a podporují se, když se jednomu zrovna nedaří.

Věřím, že je důležité tento mindset promítnout do všeho, co v rámci hiringu děláme. Vždyť co může být horší, než nevyjasnit si na začátku očekávání, která obě strany od spolupráce mají, a měsíc po nástupu řešit rozčarování kandidáta z reality, která vůbec neodpovídá jeho představám?