Česká sociální síť Poetizer pro milovníky básní má přes 120 tisíc uživatelů a nabírá 70 milionů korun od Karla Janečka
Oddechnout si od rychlého shonu běžných dnů, odpojit se od digitálních zařízení, vzít do ruky pero a sepsat snad třeba jen pár veršů. Pro někoho to může znít jako činnost z jiného tisíciletí, pro další je to ale velký relax, který jim psaní básní přináší. A na to sází i původem česká sociální síť Poetizer, za níž stojí manželé Sedláčkovi.
Poetizer se specializuje na kreativní vyjádření formou básní a od svého spuštění před dvěma lety přilákal už více než 120 tisíc uživatelů ze 120 zemí světa. Ti na netradiční sociální síti publikovali již přes 1,4 milionu básní a tento počet dál roste. Největší úspěch má ve Spojených státech, přičemž většina uživatelů jsou mladí Američané.
Zároveň se Johana a Lukáš Sedláčkovi, kteří za Poetizerem stojí, nechtějí na této metě zastavit a na pokračující expanzi napříč celým světem nyní získávají významnou finanční injekci. Přes 70 milionů korun do básnické sociální sítě z Prahy posílá miliardář Karel Janeček, a to přímo jako fyzická osoba. Výměnou za to získá ve firmě podíl ve výši 38,2 procenta.
„Nová generace sociálních sítí je jedním z klíčů k úspěchu svobodné a šťastné civilizace. Tyto sítě budou propojovat a sjednocovat lidi a vytvářet nová přátelství. Poetizer je první vlaštovkou, která spojuje lidi v tom nejkrásnějším – v umění,“ říká k rozhodnutí investovat do Poetizeru Karel Janeček, který loni ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch hovořil o tom, jak se musí fungování celé společnosti proměnit.
Pro sedmačtyřicetiletého Janečka to není zdaleka první investice. Stojí za startupovým inkubátorem UP21 a v poslední době investoval například do konopné kosmetiky a společně s dalšími do vzdělávacího projektu na Kutnohorsku. Nyní matematika, bojovníka proti korupci a spolumajitele finanční skupiny RSJ přilákaly básně.
„Jsem nesmírně rád, že investici poskytl právě Karel Janeček, osobnost, které si velice vážím a která aktivně mění svět k lepšímu. S pomocí investice nechceme docílit ničeho menšího, než je etablování této české sociální sítě bok po boku velikánů, jako je Instagram či TikTok,“ nešetří smělými plány Lukáš Sedláček, který stojí za vzdělávací firmou ELAI a tuzemským Týdnem inovací.